Baltával verte szét saját autóját

Elégedetlen volt a szervizzel

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.17. 13.15

Kalapáccsal és baltával vertek szét egy M6-os BMW-t Frankfurtban.

Soha nem értettem, hogy miért kell egy autót szánt szándékkal összetörni, legyen az egy százezret érő Civic, vagy egy 30 milliós luxusautó. Mi visz rá valakit arra, hogy bántson egy olyan járművet, amiről a legtöbb ember csak alvás közben mer álmodozni? Sajnos végtelenül egyszerű a válasz: megteheti! 
Egy BMW M6-tulajdonos egészen Frankfurtig ment, megállt a múlt héten rendezett autószalon helyszíne előtt, és segédjével nemes egyszerűséggel szétverték az autót. Miért? Mert a tulajdonos nem volt megelégedve a vásárolt BMW-vel és a szolgáltatásokkal.  “Tudatos BMW-csalás, elégtelen törvények” felirattal matricázták fel az autót, fogtak egy kalapácsot és egy baltát, és nekiálltak felaprítani az M6-ost, a sajtó és a járókelők szeme láttára. 
A hivatalos közlemények szerint a tulaj még 2008-ban vásárolta a szuperautót Olaszországban, átszámítva mintegy 30 millió forintért, de azóta csak baj van a BMW-vel. A márkaszerviz sok-sok javítási kísérlet után egyszerűen elzavarta a férfit, hogy a termék ilyen, nem lehet vele mit kezdeni. Az ezt követő szakértői véleményeket hosszas levelezés követte, de az olasz kereskedő és a BMW München egymásra mutogatott. Ezek után a tulaj az évekig húzódó per helyett ezt a nem mindennapi módszert választotta demonstrációképpen.
A baltás autógyilkos azt nyilatkozta, hogy ezek után még meg szeretné javíttatni az autót, aztán elmegy a berlini parlament elé, hogy ott még egyszer rommá törtje, hiszen a matrica felirata szerint a “törvények is elégtelenek”. Én elhiszem, hogy bosszantó a mizéria, amibe belekeveredett a tulaj, de szerintem akkor sem ez volt a legjobb megoldás, hiszen szerencsétlen autó nem tehet róla, hogy a márkaszerviz nem bírja megjavítani.
Volt már példa hasonló elégedetlenségből fakadó autórombolásra nemrég, amikor egy sértett kínai Lamborghini-tulajdonos úgy hívta fel magára a figyelmet, hogy súlyos kalapácsokkal felszerelkezett csapatával szétverték a méregdrága olasz vasat. Az ok hasonló volt, mint az M6 esetében. Az autó nem akart beindulni (tipikus olasz), a szervizben sem tudtak mit kezdeni vele. 
Hősünket jogosan öntötte el a méreg, úgy érezte, a sarkára kell állnia. Nem máshoz, egyenesen a Lamborghini vezérigazgatójához Stephan Winkelmannhoz fordult panaszával. Azonban nem meglepő, de egy pillangószárny rebbenésével felérő reakciót sem kapott. Így arra a döntésre jutott, hogy a nagyvilág elé tárja szenvedéseit és ennek legjobb módja az lesz, hogy súlyos kalapácsokkal szétverik az autót.

Kommentek

  • petros

    Lehet, hogy nem hihető, de megtörtént, hogy még anno a szoc. idejében a MERKUR-nál megrendelt LADA 1300-asra túl sokat kellett várni, mert a szovjet elvtársak megorroltak a nyugattal kacérkodó magyarokkal és jóval kevesebbet voltak hajlandók szállítani a típusból. Ezért rávettek, hogy vegyek helyette a pótlólag jugóktól behozott Zastavát. Ráálltam és vesztemre! Ugyanis a FIAT 1100-as licencét vették át a jugók és kissé átpofozták a karosszériát, majd miután folyton baj volt egy sor alkatrész beszállításának problémái miatt, mindenféle szedett-vedett vackokat szerelték bele. Emiatt azok sorban elromlotta, ezért állandóan a szervízeket jártam és háromnál is kiútáltak vele. Majd három év után – nem akartam demonstratíve összetörni – hanem – ha hihető, ha nem – a MERKUR szép szerévek visszavette az eredeti árban és kaptam helyette egy új Skodát!

  • menőmanó

    Talán nem véletlenül nem vállalnak normális garanciát az autóikra. :)

  • Guillotine

    Menő!

    Csak kérdezem…mi lenne a normális?? :D:D

    Mert ebben kb ugynannyit nyújtanak mint a másoknál…

    Az autó egészére 2év garancia futásteljesítménytől függetlenül, 3év a fényezésre, 12 év a karosszériára.

    KIA azért jobb garit ad az igaz..

  • menőmanó

    Guillotine

    2 év az egy vicc. Minden normális autóra min. 3 év a garancia, de egyre többre 4 ill. 5 év. A Kia a csúcs 7 évvel, ez igaz.

  • Guillotine

    Menő!

    a Toyotánál pl 3 év vagy 100e km amelyik előbb bekövetkezik…BMW 2év km korlát nélkül..nekem ez kvázi ugyanaz.

    Normál használat mellett sem a Toyotának sem a BMW-nek nem fog kijönni a baja ennyi idő alatt hacsak nem fatális baromság vagy céges autónak használják.

  • menőmanó

    Guillotine
    Szerintem az baj, ha ugyan annak érzed. :)
    A Toyotáé másfélszerese a BMW-nek.
    Elenyésző azoknak a száma, akik 50.000 Km-t mennek egy évben.
    Mellesleg a KIA is 7 év vagy 150.000 km garit ad, ha jól tudom.
    Én sem autózom keveset, de átlagban 8 év alatt 26.000 km jött ki.
    Ebből az első években 30.000 körül volt most kevesebb, hiszen a válság nagyon betett.

  • Guillotine

    Vannak akiknek nem tett be a válság…;)
    Nem tudom látod e mikori ez az M6-os? :D

  • menőmanó

    Látom. És?
    Épp ezért gáz -ha igaza van a lízingelőnek- hogy új korától nem tudják orvosolni a problémát. A BMW nagy ívben tett volna a dologra, ha akkor jön ki a hiba, amikor már nem garanciális az autó.

  • Guillotine

    A válság 2008-ban kezdődött!De ugye nem mindenkinek tett be…ezek szerint! :D

    Ez most csak úgy mondom, mert észre vettem ahogy írtad a válság dolgot hogy egybevág a válság kezdeti időszaka azzal amikor ezt a kocsit vették.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.