A világ legaranyosabb autói

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 14.45

Autókból is van az a kategória, amire ha ránézünk, olyan érzésünk támad, hogy legszívesebben hazavinnénk őket és csak babusgatnánk.

Mindenki imádja az aranyosan gügyögő gyerekeket vagy a mókás kisállatokat, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az Interneten a legnagyobb nézettséget, megosztást az ilyen jellegű képek vagy videók kapják. Igen, sajnos manapság már a lájk mértékegységben mérjük, hogy mi népszerű, cuki vagy éppen divatos. 
Autókból is van az a kategória, amire ha ránézünk, olyan érzésünk támad, hogy legszívesebben hazavinnénk őket, egy jó meleg takaróba bebugyolálnánk és egész nap csak kicsinyítő jelzős szavakkal illetnék a járművek ezen cuki halmazát. Nézzük meg, melyek a valaha gyártott legaranyosabbnak titulálható autók. 

Fiat Jolly 

Az összes Fiat kisautó szeretetre méltó, én mégis a Jollyt választottam elsőnek. A nyitott körlámpás, gömbölyded autót a strandszékekre hasonlító, fonott ülései dobják fel igazán, és persze az ajtók teljes hiánya. Az 1958-as kisautót a Ghia stúdió tervezte a Fiat 600-as modellt véve alapul. Az eredeti ötlet, amiért létrejött, hogy a gazdag jachttulajdonosoknak készítsenek egy olyan autót, ami könnyedén befér a hajóba és mikor kikötnek, legyen mivel furikázni a parton. Előállítási költsége kétszer annyi volt, mint a sima 600-asnak és nagyon keveset gyártottak belőle. Ha minden igaz, körülbelül csupán 100 darab maradt mára belőle. 1958 és ’62 között Los Angeles partjainál használtak belőle 32 darabot taxiként. 

Austin-Healey Sprite

Az egyik legboldogabb arc tekint ránk, ha szemből szemléljük ezt az autót. A híres “békaszemű” első generációjából 49 000 darabot gyártottak, mára mégis igen ritka darab Európában. A Donald Healey által tervezett 3,5 m hosszú roadstert 948 köbcentis, 43 lóerős nyomórudas négyhengeres “repíti”, végsebessége 135 km/óra. 1958-ban mutatták be először, Monte-Carlóban.

Peel P50

A világ legkisebb sorozatgyártású autója úgy néz ki, mint egy mérges tacskó, de mégis imádni való. A P50 miniautót a Man szigetén található Peel Engineering Company készítette 1963-ban. Együléses, egyajtós és háromkerekű. Magassága 120 centi, szélessége 99 cm, hossza 134 centiméter. Súlya mindössze 59 kilogramm (egy cementes zsák 50 kiló), végsebessége 60 km/óra, teljesítménye pedig 4,2 lóerő. Háromsebességes, hátramenete nincs, ezért nehéznek bizonyul a szoros helyzetekben a manőverezés. 1962 és 1965 között gyártotta a cég a P50-est, mindössze 50 példányban. 

Nissan Figaro

1989-ben mutatta be a Nissan a Figarót a Tokiói Autószalonon. Eredetileg csak 8 000 darabbal számolt a gyártó, de karakterének köszönhetően annyira sikeres lett, hogy még 12 000 darab legördült a gyártósorról. A forgalmiban a szállítható személyek számánál 4 van megjelölve, de jóindulattal sem lehetne azt mondani, hogy akár csak egy utazótáskánál nagyobb dolog befér a hátsó ülésre. Automata váltó és 1 literes motor felel azért, hogy elfogyassza százon a 7,3 litert, úgy látszik, nem ez lett a legjobb konstrukció fogyasztás terén. A megjelenésekor az ára nagyjából 3 millió forint környékén volt és mivel óriási kereslet volt az autóra, lottósorsolás útján döntötték el, hogy ki vásárolhat magának ilyet. Tipikus japán őrület. :) 

Geely Panda

Ez a Geely tényleg egy kínai pandára emlékeztet ránézésre, és mivel a panda végtelenül aranyos állat, itt a helye a listán. A 2008-ban, Pekingben bemutatott autó a cég saját fejlesztésű fokozatmentes automata váltóját kapta meg, és három- illetve ötajtós változatban is gyártják. 

Nissan S-Cargo

Bugyuta szójáték bújik meg a Nissan cuki puttonyosának nevében, mégpedig a francia escargot, azaz “csiga” szó. A típust 1989-ben mutatták be Tokióban, és három év alatt 12 000 darabot készítettek belőle a japán belpiac számára. A Micra alvázára épült ez a furcsa kis járgány.

P. Vallee Chantecler

A második világháború utáni buborékformák tipikus jegyeit hordozza magán az autó. Mindössze 5 lóerőt teljesített, és a sofőr úgy érezhette benne magát, ha fel volt húzva a tető, mintha egy főtt tojásban ülne. 

Fiat 126

Ugye nem gondoltátok, hogy kihagyom? :) Torinóban mutatták be a hetvenes évek elején a Fiat új kisautóját, a Fiat 500-ast felváltó Fiat 126-os modellt. Igaz, a karosszéria új autót takart, de a motortérben az elődjétől örökölt motor dolgozott, némi módosítással. Az 594 köbcentis motor teljesítménye közel 23 lóerő volt. 1971-ben vásárolták meg a gyártási licencet a lengyelek. Hazánkban is hatalmas rajongótáborral rendelkezik a szerethető autó.
Több, mint 4 és fél millió darabot gyártottak ebből a modellből. Ezzel a darabszámmal Közép- és Kelet-Európában a Trabantot is megelőzve a legnépszerűbb kisautó lett a Polski Fiat 126.

Mazda Porter Cab

Az 1969-es, első generációs Cab platóján maximum egy nagyobb virágcserép fér el, de nem is ez most a lényeg, hanem, hogy mennyire cuki. Nehezebb dolgot nem is lenne érdemes rápakolni, ugyanis mindössze 23 lóerőt birtokol a 359 köbcentis motor, végsebessége 90 km/óra.

BMW Isetta 

A BMW ezzel a furcsa járművel a motorkerékpárok és az 501-es luxusautó közötti rést kívánta betömni. A tojásformába beépítettek egy negyedliteres, egyhengeres, négyütemű motort és 1955 tavaszán elkezdődött a gyártás. A téli hónapokra már 10 000 darabot értékesítettek. Az Isetta 1956-ban 300-as motort kapott, később 700 köbcentis motorral is készítették. A BMW-nél összesen 136 367 darab készült. A járművet gyártották Brazíliában, Franciaországban és Nagy-Britanniában is.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Én a Daihatsu Copent is betenném ide.

    A maga nemében a Mitsubishi FTO is cuki orral bírt…

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.