A világ legaranyosabb autói

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 14.45

Autókból is van az a kategória, amire ha ránézünk, olyan érzésünk támad, hogy legszívesebben hazavinnénk őket és csak babusgatnánk.

Mindenki imádja az aranyosan gügyögő gyerekeket vagy a mókás kisállatokat, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az Interneten a legnagyobb nézettséget, megosztást az ilyen jellegű képek vagy videók kapják. Igen, sajnos manapság már a lájk mértékegységben mérjük, hogy mi népszerű, cuki vagy éppen divatos. 
Autókból is van az a kategória, amire ha ránézünk, olyan érzésünk támad, hogy legszívesebben hazavinnénk őket, egy jó meleg takaróba bebugyolálnánk és egész nap csak kicsinyítő jelzős szavakkal illetnék a járművek ezen cuki halmazát. Nézzük meg, melyek a valaha gyártott legaranyosabbnak titulálható autók. 

Fiat Jolly 

Az összes Fiat kisautó szeretetre méltó, én mégis a Jollyt választottam elsőnek. A nyitott körlámpás, gömbölyded autót a strandszékekre hasonlító, fonott ülései dobják fel igazán, és persze az ajtók teljes hiánya. Az 1958-as kisautót a Ghia stúdió tervezte a Fiat 600-as modellt véve alapul. Az eredeti ötlet, amiért létrejött, hogy a gazdag jachttulajdonosoknak készítsenek egy olyan autót, ami könnyedén befér a hajóba és mikor kikötnek, legyen mivel furikázni a parton. Előállítási költsége kétszer annyi volt, mint a sima 600-asnak és nagyon keveset gyártottak belőle. Ha minden igaz, körülbelül csupán 100 darab maradt mára belőle. 1958 és ’62 között Los Angeles partjainál használtak belőle 32 darabot taxiként. 

Austin-Healey Sprite

Az egyik legboldogabb arc tekint ránk, ha szemből szemléljük ezt az autót. A híres “békaszemű” első generációjából 49 000 darabot gyártottak, mára mégis igen ritka darab Európában. A Donald Healey által tervezett 3,5 m hosszú roadstert 948 köbcentis, 43 lóerős nyomórudas négyhengeres “repíti”, végsebessége 135 km/óra. 1958-ban mutatták be először, Monte-Carlóban.

Peel P50

A világ legkisebb sorozatgyártású autója úgy néz ki, mint egy mérges tacskó, de mégis imádni való. A P50 miniautót a Man szigetén található Peel Engineering Company készítette 1963-ban. Együléses, egyajtós és háromkerekű. Magassága 120 centi, szélessége 99 cm, hossza 134 centiméter. Súlya mindössze 59 kilogramm (egy cementes zsák 50 kiló), végsebessége 60 km/óra, teljesítménye pedig 4,2 lóerő. Háromsebességes, hátramenete nincs, ezért nehéznek bizonyul a szoros helyzetekben a manőverezés. 1962 és 1965 között gyártotta a cég a P50-est, mindössze 50 példányban. 

Nissan Figaro

1989-ben mutatta be a Nissan a Figarót a Tokiói Autószalonon. Eredetileg csak 8 000 darabbal számolt a gyártó, de karakterének köszönhetően annyira sikeres lett, hogy még 12 000 darab legördült a gyártósorról. A forgalmiban a szállítható személyek számánál 4 van megjelölve, de jóindulattal sem lehetne azt mondani, hogy akár csak egy utazótáskánál nagyobb dolog befér a hátsó ülésre. Automata váltó és 1 literes motor felel azért, hogy elfogyassza százon a 7,3 litert, úgy látszik, nem ez lett a legjobb konstrukció fogyasztás terén. A megjelenésekor az ára nagyjából 3 millió forint környékén volt és mivel óriási kereslet volt az autóra, lottósorsolás útján döntötték el, hogy ki vásárolhat magának ilyet. Tipikus japán őrület. :) 

Geely Panda

Ez a Geely tényleg egy kínai pandára emlékeztet ránézésre, és mivel a panda végtelenül aranyos állat, itt a helye a listán. A 2008-ban, Pekingben bemutatott autó a cég saját fejlesztésű fokozatmentes automata váltóját kapta meg, és három- illetve ötajtós változatban is gyártják. 

Nissan S-Cargo

Bugyuta szójáték bújik meg a Nissan cuki puttonyosának nevében, mégpedig a francia escargot, azaz “csiga” szó. A típust 1989-ben mutatták be Tokióban, és három év alatt 12 000 darabot készítettek belőle a japán belpiac számára. A Micra alvázára épült ez a furcsa kis járgány.

P. Vallee Chantecler

A második világháború utáni buborékformák tipikus jegyeit hordozza magán az autó. Mindössze 5 lóerőt teljesített, és a sofőr úgy érezhette benne magát, ha fel volt húzva a tető, mintha egy főtt tojásban ülne. 

Fiat 126

Ugye nem gondoltátok, hogy kihagyom? :) Torinóban mutatták be a hetvenes évek elején a Fiat új kisautóját, a Fiat 500-ast felváltó Fiat 126-os modellt. Igaz, a karosszéria új autót takart, de a motortérben az elődjétől örökölt motor dolgozott, némi módosítással. Az 594 köbcentis motor teljesítménye közel 23 lóerő volt. 1971-ben vásárolták meg a gyártási licencet a lengyelek. Hazánkban is hatalmas rajongótáborral rendelkezik a szerethető autó.
Több, mint 4 és fél millió darabot gyártottak ebből a modellből. Ezzel a darabszámmal Közép- és Kelet-Európában a Trabantot is megelőzve a legnépszerűbb kisautó lett a Polski Fiat 126.

Mazda Porter Cab

Az 1969-es, első generációs Cab platóján maximum egy nagyobb virágcserép fér el, de nem is ez most a lényeg, hanem, hogy mennyire cuki. Nehezebb dolgot nem is lenne érdemes rápakolni, ugyanis mindössze 23 lóerőt birtokol a 359 köbcentis motor, végsebessége 90 km/óra.

BMW Isetta 

A BMW ezzel a furcsa járművel a motorkerékpárok és az 501-es luxusautó közötti rést kívánta betömni. A tojásformába beépítettek egy negyedliteres, egyhengeres, négyütemű motort és 1955 tavaszán elkezdődött a gyártás. A téli hónapokra már 10 000 darabot értékesítettek. Az Isetta 1956-ban 300-as motort kapott, később 700 köbcentis motorral is készítették. A BMW-nél összesen 136 367 darab készült. A járművet gyártották Brazíliában, Franciaországban és Nagy-Britanniában is.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Én a Daihatsu Copent is betenném ide.

    A maga nemében a Mitsubishi FTO is cuki orral bírt…

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.