Isteni szerencse mentette meg a motorost

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.15. 20.00

Miért nem okos ötlet 240-el tolni az autópályán? Az alábbi videó tökéletes választ ad a kérdésre. Motoros főszereplőnket centik választották el az életveszélyes bukástól, mikor beérte az előtte kisoroló Suzukit.

Miért nem okos ötlet 240-el tolni az autópályán? Az alábbi videó tökéletes választ ad a kérdésre. Motoros főszereplőnket centik választották el az életveszélyes bukástól, mikor beérte az előtte kisoroló Suzukit. Hát igen, a fizika már csak ilyen kegyetlen játékos, egy jó százast lassítani nem egyszerű, ha kéttenyérnyi felülettel kapcsolódunk csak az úthoz.

Kommentek

  • kocogok

    Az ilyen baromnak úgy kéne megdöglenie, hogy másnak ne legyen baja!
    Arra nem gondol az állat, hogy hiába is látnám a visszapillantóban, de normális ember nyugodtan kimegy, azt hívén, hogy ő is betartja a sebességhatárt, legalább kb…
    Igaz, normális ember nem bízik az állat motorosokban…

  • haenazttudnam

    aztán miért is kellene meghalnia !!??
    fasza gyerek vagy ha látnád akkor is kimennél, pusztuljon a mocsok ugye !
    van olyan hely ahol húzhatod neki ennyivel…

  • imi001

    Azért itt nem csak a szerencse játszott volt ott lélekjelenlét és rutin is hogy így letudott lassítani

  • istu

    Ez a motoros, fel volt készülve a történtekre. Természetesen azért lehet analizálgatni, hogy mi lett volna, ha ….

  • husky

    Sajnos én is átéltem már hasonlót. M5-ösön majd’ 160-nal előztem a kamionokat, mikro elkzdtem sehol senki, a második kamionhoz érve (2 másodbóperc sem volt)megjelent mögöttem egy motoros, kb. 2 méteren múlt, hogy nem kenődött fel és repülte át a kocsimat. Akkor ő menynivel mehetett??? Én figyelek rájuk, nem szivatom a mocisokat, lámpánál ha van hely meg akar, menjen előre, de sajnos néhány – jellemzően több száz meg 1000 cm3-vel már kísértik a sorsukat és mások életet. Az sem zavarja őket, ha néhány szörnyet hal, mintha normálisan nem leheten élni és közlekedni.

  • rumpundli

    A suzuki igazán “körültekintően” előzött!? ‘nem kezdték meg a járművem előzését’ Gyakran látni ilyen vakegeret!
    A jobb motorokon meg fék is van!

  • menőmanó

    A suzukisok már csak ilyenek. :)

  • magus

    Azért a JWY-523 suzukis kollega is vehetne még pár órát. Ha a kamerából már látszott a suzuki, akkor a suzuki tükrében is a motoros az biztos. Semmi index, csak hirtelen kivág. Töketlen majom. A motoros ment, de meg is tudott állni, nem pártolom őket, de itt ha baj lett volna, a suzukis bukó.

  • magus

    kocogok: szerinted normális ember, aki a felvételen így kivágódik? láthatóan tétovázik a másik seggében, majd egyszer csak index nélkül kivágódik. Az ilyen gyökerek akkor is tudnak bajt okozni ha az ember betartja a sebesség határokat.

  • napeti784

    K. anyukáját a motorosnak!
    Autópályán neki is 130 km/óra a max. sebesség!
    Szerintem belenézett a Suzukis a tükörben, csak azt nem vette figyelembe, hogy donor jön mögötte!
    De a Suzukisnak is kell irányjelzőt használni!
    Ilyen nem egyszer fordult elő velem is, szinte mindegyik autópályánkon.
    Ha belém jött volna, még sajnálni sem tudtam volna…..csak az autómat.
    Egy ráfutásos balesetnél ki is a hibás????

    És egy a KRESZ első mondataiból.
    Minden esetben úgy kell megválasztani a sebességet, hogy mindenkor biztonságosan meg tudjon állni a gépjárművet vezetője,

  • menőmanó

    napeti784

    A dilettánsok hiába néznek tükörbe. Néznek, de nem látnak. :)
    Ezzel nem érdemes villogni.
    Az igaz, hogy gyorsan jött a motoros, de a suzukis volt a hibás.
    Egy ráfutásos balesetnél a körülmények határozzák meg ki a hibás, nem az hogy ki van hátul! Ezért jó a kamera, mert a sok patkány mindent letagad.
    A “biztonságosan meg tudjon állni” is körülmény függő! Nem lehet mindig minden esetben alkalmazni. Ha hirtelen pl. féktávon belül kivágódnak eléd 130-nál 80-nal, akkor hogyan állsz meg?

  • G-Shock

    @ napeti784 – 2013.09.16 // 07:59

    Gyorshajtani nem csak motorosok szoktak, és ez nem ráfutásos baleset lett volna. A Suzukis megszegte a KRESZ irányjelzésre, de még fontosabb, az előzésre vonatkozó szakaszát:
    34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
    a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy – figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre – az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
    b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
    c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
    d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
    e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

    A bíróságok ezt a körültekintést elvárják az autósoktól, még ha a motoros gyorsabban is hajt, akkor is ők lesznek a hibásak, ha – féktávolságon belül bevágva, irányjelzés használata nélkül, a kellő körültekintést elmulasztva – így okoznak balesetet.

    Én egyre kevesebb eszetlen motorossal találkozom, és noha a – autósoknál szokásosan – rikán köszönik meg az előzékenységet, jó tudni, hogy nem nyújtózkodnak a lábukkal, csak épp nekik az a szabad végtag :)

  • DTF

    kb. hasonló volt a szitu a Rezesova ügyben is. ment az az részeg állat 160-170-nel és szerencsétlen puntos kijött elé 100-110-zel (és még sötét is volt).
    Pályán vicces, hogy rohadt kevesen használják normálisan a tükröt. mész 140-nel óra szerint tempomattal, még a bal index is kinn van, de ez aosk hülyét nem érdekli, kijön eléd 120-szal és még megelőz 8-10 kamiont és nem ám gyorsítanak 130 fölé, szép lassan tötymörög. én pl. kamerás felvételek és sebességmérés alapján ezeket simán büntetném.

  • G-Shock

    @ DTF – 2013.09.16 10:28

    Az alapján tehetsz szabálysértési feljelentést, van rá példa, el is fogadják általában.

  • apu0062

    Ettől az esettől elvonatkoztatva, két problémám van a motoros kollégákkal.
    1, Ha meglátom a tükörben, nem tudom, hogy mikorra van a seggemben, fél perc múlva, vagy 5 másodperc múlva. (barom e vagy sem)
    2, Ha meglátom a tükörben, tudom, hogy elfog menni, csak azt nem tudom, hogy jobbról e vagy pedig balról. (barom e vagy sem)

  • TéGé2

    Hülye volt a motoros, 240-el max akkor megyek, ha egyedül vagyok az úton vagy ha esetleg egyvalaki bóklászik a szélsőben egymagában. Egyértelmű volt, hogy ki fog jönni a Suzuki, mert nagy sebességkülönbséggel érte utol az előttemenőt, ezt neki is látnia kellett volna. Ha most megtanulta a játékszabályokat, akkor talán nem lesz belőle szervdonor :) …

  • d.nagy

    Látszik, hogy ráadásul valakivel versenyzett. A Suzuki valaki mögé jött ki és mire visszament a helyére már nyoma sem volt az előtte haladó autónak.

  • napeti784

    menőmanó

    Ha 130-cal mész az autópályán és kiesik egy balf@sz 80-nal akkor is ki lehet kerülni a csattanást, vagy kismértékű sérüléssel megúszható.
    De ez egy kivételes eset. Tudod a kivétel erősíti a szabályt.
    de a viccet félretéve. Ha egy donor 240km/órával hasít és kijön elé olyan aki betartja a 130km/órát akkor ne csodálkozzon, ha felkenődik a kocsi hátuljára! És a motorosnak is kicsit több esze, lenne, mint egy marék lepkének akkor beláthatja, h a motoros ruha se védi meg egy halálos eséstől!
    Szóval a Suzukis kisebb részben volt hibás! Az fránya irányjelző….
    Csak gondoljunk már bele, ha 240 km/ órával jön egy motor, 66,67 métert tesz meg másodpercenként, azaz egyszer benéz a tükörbe, és tiszta az út, de mire kisorol ott van váratlanul egy motor! Pedig csak néhány másodperc telik el. Ha a motoros betartja a 130-at ilyen incidensek nem történnek!
    Ennyi!

  • napeti784

    G-Shock

    34. § ez a párhuzamos közlekedésre szóló szabály?
    Kicsit kezd olyanná válni, hogy a Suzukis vs. Motoros esetéből, hogy csak a Suzukis lehet a hibás. De ne felejtsük már el, hogy a motoros igen jelentős gyorshajtással közlekedik. (154% gyorshajtás)
    Ha már Kresz – akkor a gyorshajtás súlyozottabb vétség, mint egy irányjelző elmulasztása!

    Abban maximálisan egyet értek, h nem csak az autósnak kell betartani a sebesség határokat, hanem mindenkinek, legyen az motor, kamion, bicikli.
    És ritkán köszönik meg a motorosok az előzékenységet!
    A másik nagy pofátlanság a motorosoktól, hogy a rendszámukat felhúzzák, h még véletlenül se lehessen látni!

    És egy kis okulás mindenkinek
    http://www.youtube.com/watch?v=lCzvtUbYS2A
    És a többit is

  • menőmanó

    napeti784

    Kétségtelenül gyorsan jött a motoros, de aki tükörbe néz, az ne egy pillanatra tegye hanem hosszabban, hogy meg tudja becsülni a belsőben jövő sebességét.
    Nem lehetetlen. Egy autópályás előzés előtt bőven van rá idő.
    A fő probléma az, hogy sokan úgy gondolkodnak, hogy ő megpróbál szabályos lenni a több meg le van ejtve. Ebben az esetben sem kellett volna sokat várnia.
    Az viszont tény, hogy az sem teljesen normális, aki ilyen körülmények között ilyen sebességgel halad mint a motoros, de itt még le tudott lassítani. Vagy szerencséje volt vagy nagyon tudta, hogy mit csinál. :)

  • G-Shock

    @ napeti784 – 2013.09.17 13:07

    Ez nem igaz. Nem súlyozottabb. Kifejezetten olyan vélelem, mint a követési távolság betartása – aka. ráfutásos balesetnél – a hátul jövő. Ismeri a joggyakorlat a megtévesztő sebességet a kétszeres sebességnél, akkor pedig fordul a tehet. A sebességtúllépés itt – feltételezve a 130 km/h-s sebességhatárt – 84%-os volt. Ami nagyon sok! Azonban a szabály azt mondja az előzés megkezdése ELŐTT meg kell győződnie arról, hogy más nincs e előzésben.

    Egy így bekövetkező balesetnél két kérdés van:
    – Elkerülhető lett volna e a baleset, ha a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedik a gépjármű – vagyis abszolút értelemben véve is féktávolságon belül vágott e be az autós (szakkérdés)
    – Kinek kit kellett észlelnie a szabály szerint (jogkérdés).

    Az én meggyőződésem az, hogy az efféle baleseteknél az adott közlekedő viszonylagos tér- és sebességérzetét befolyásolja saját sebessége – amire utaltál nagyjából a 2013.09.17 12:54 hozzászólásodban -, így egy adott körön túl nem észleli az agy, nem ismeri fel a veszélyt a sofőr, nem várható el, hogy észlelje jogi értelemben. Tehát nem csak az észlelt, de rosszul felmérhető sebesség – megtévesztő sebesség -, de az észlelési határon kívüli közlekedő – szabályszegő viselkedést – is figyelembe kellene venni. A jelenlegi joggyakorlatba ezt a gondolatot még nem sikerült átültetni, mert nem elég objektíven vizsgálható, így maradnak a fent és korábban vázolt elvek, vagyis, ha láthatta, és jogilag látnia kellett volna, akkor felelős. Ez van.

  • menőmanó

    G-Shock

    Szerintem a 240 km/h sebesség semmi esetre sem eshetne a megtévesztő sebesség (észlelési határon kívüli) kategóriájába. Csak megjegyzem, hogy a mai normál autók 75%-a elérheti a 200 km/h sebességet.
    Ha 340-nel jött volna, akkor esetleg már megérteném, ha egy ügyvéd erre hivatkozna. :)

  • menőmanó

    Mivel az előző autó is halad, így a két jármű közötti sebességkülönbség nem olyan jelentős, hogy felhánytorgassuk a 66m/sec. gyorsaságot, ami mindjárt lecsökken kb. a felére az autós szemszögéből, hiszen ő is halad 100-130-cal.

  • G-Shock

    @ menőmanó – 2013.09.17 18:00

    -_- Ezt mondom.

    Nade, hátha van valakinek kedve olvasni:
    http://www.lb.hu/hu/joghat/61998-szamu-bje-hatarozat

    http://www.lb.hu/hu/elvhat/22092010-szamu-bunteto-elvi-hatarozat

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.