A jó reflex megóv a haláltól

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 09.30

Az autóversenyzőknek olyan reflexük van, amit hétköznapi ember el sem tud képzelni.

A versenypilóták manapság már inkább hasonlítanak egy mesterséges intelligenciával ellátott robothoz, mint halandó emberhez. Pontosak, precízek, a hibaszázalékuk minimális és gyorsabban reagálnak, mint egy 8 magos processzor.
Vegyük például a mindössze 20 éves Forma-2-es pilótát, Dino Zamparellit, aki 2012-ben Spa-Francorchamps-ban olyan elkerülési manővert mutatott be, hogy tuti percekig tátva marad a szád, ha megnézed. 
Az esős versenyek mindig nagyon veszélyesek, a pilóták szinte semmit nem látnak az előttük haladó vízfüggönyétől. A videón szereplő fiatalember hiába volt felettébb ügyes, 240 km/órás sebességről lassítva kerülte el az ütközést és a szalagkorlátot is, mégis büntetést kapott, mert ezt a manővert előzésnek titulálták a biztonsági autós fázis alatt. Így szegény Zamparelli pár rajtkockával hátrábbról kezdhette a következő versenyt. 
Kerestem egy másik felvételt is, hogy az első mondatomban leírtakat bizonyítsam. Itt egy raliversenyzőt tréfál meg egy vélhetően rossz helyen parkoló autó. 

Kommentek

  • Ádám31

    Autóversenyzők nem is halnak meg közúton autóbalesetben. Vagy valami betegség viszi el őket(Richard Burns), vagy verseny közben(Surtees vagy épp Senna ugye) vagy egy teljesen más közlekedési eszköz nyírja ki őket(Colin McRae).

  • menőmanó

    “A versenypilóták…Pontosak, precízek, a hibaszázalékuk minimális és gyorsabban reagálnak, mint egy 8 magos processzor.”

    Vicces “szerző” ez az Erdős Norti. :DDD

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.