70-es tábla tövében fotóznak a rendőrök

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 17.00

Érdekes képet és hozzátartozó szöveget küldött egyik olvasónk, amit szívesen osztunk meg a világgal, hiszen mi is érezzük a rendőrség pénzleső hozzáállását a traffipaxoláshoz

Ebben az esetben azt láthatjuk, hogy az M5-ös autópálya utáni bevezetőn, közismertebb nevén a Nagykőrösi úton a város felé haladva mérnek, nem éppen korrekt módon.
Az Ecseri út felé vezető lehajtótól a kereszteződés után 150 méterre található benzinkútig 50-es korlátozást írnak elő a közlekedési táblák. Ez önmagában erősen vitatható, hiszen a benzinkúthoz külön sávban lehet lehajtani. Ennyi erővel az autópályákon lévő töltőállomásoknál is lehetne indokolt az 50-es korlátozás.

Biztos itt is temérdek halálos baleset történt, ezért kell traffizni és nem a pénznyúlás a cél

Visszatérve a poliszra, ők a kút gyepén állnak, alig néhány méterre a száguldozást legalizáló 70-es tábla előtt. A rendőrautó a délutáni órákban parkolt fel a helyére, ami teljesen érthető, délelőtt a környék annyira be van állva, hogy a fékevesztett száguldozás esélye a nulla felé közelít.
Azonban délután 2-kor már kellő mennyiségű adat kerülhet a merevlemezre…

Kommentek

  • Hypós

    Szerintem simán feljelenthető lenne a két fotóművész! Tiltott helyen parkolásért! Mert kíváncsi lennék, hogy mi lenne ha én parkolnék oda?

  • CoIie

    Sajnos itt minden korrektnek tűnik – ílyen egy klasszikus sebességmérés, ehhez már hozzá lehetett volna szokni!

  • mrobi

    a Fideszesek majd ezt is megmagyarázzák, hogy teljesen korrekt.

  • Wilson

    Nem tudom, releváns-e, amit írok, de nem lehet esetleg, hogy az a füves rész is a benzinkúthoz tartozik, azazhogy magánterület? Mert ha igen, esetleg a benzuinkutasok maguk elhajthatnák a fakabátokat a vérbe onnét. De mondom: nem tudom.

  • Kartal

    A KRESZ vajon mi?

    63.§
    (4)367 A közúti forgalom ellenőrzése során
    a) a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezést;
    b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel
    a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza.
    (5)368 A (4) bekezdés b) pontjában meghatározott jármű a járműforgalom elől elzárt területen, továbbá a közútnak azon a részén is elhelyezhető, ahol a járművek megállása vagy várakozása tilos.

    50 km/h sebességgel lehet haladni? Egyértelmű a betartandó korlátozás?

    A 3§-hoz fűzött útmutató:

    Az úton alkalmazott jelzések célját, értelmét, hasznosságát vagy szükségességét a közlekedésben részt vevők nem mérlegelhetik: a jelzésekhez való alkalmazkodás kötelezettsége a jelzésekről alkotott véleményüktől függetlenül fennáll, még akkor is, ha a jelzések látszólag ellentmondanak a közlekedés más szabályainak vagy az ideiglenesen kihelyezett jelzések látszólag már nem időszerűek.

    Balesetmenetes közlekedést!

    Kartal – a balesethelyszínelő

  • Ragnotti

    Hypós: ahogyan Kartal is írja, a rendőrautó onnantól kezdve, hogy elkezdik a mérést, nem autónak, hanem sebességmérő eszköznek minősül, így bárhová felállítható.

    Wilson: szerintem a benzinkúthoz tartozik, de gondolom a kúttulajdonosnak sem lenne kedve elhajtani a rendőröket, ha utána semmi jóra nem számíthat tőlük.

    Kartal: mindenben igazad van, ha valahol 50-es tábla van, akkor ott 50-nel kell menni. De mivel a táblák helyét is emberek jelölik ki, ők sem tévedhetetlenek. Ha kint a tábla, akkor persze az autós nem dönthet úgy, hogy értelmetlen, és ezért gyorsabban megy. De ha sokan gondolják úgy, hogy értelmetlen, akkor kezdeményezni lehetne a felülvizsgálatát az illetékeseknél.

  • Rácz Tamás

    Ragnotti: milyen szerencse, hogy van nekünk ez az egyesületünk :-)
    http://www.blokkolasgatlo.hu/cikkek/ekke-aktak/budapest/kell-a-penzbehajtos-50-es-szakasz-a-gyali-uton-.html
    Kartal: volt egy régi ajánlatunk, hogy ha sikerül szabálysértés nélkül leautókázni Budapesten az általunk mutatott húszperces kis túraútvonalat, megesszük a kalapunkat – érdekel a dolog, szervezzünk veled is egy kísérletet?
    Magyarországon a vacakul szabályozott forgalom miatt NEM LEHET szabályosan közlekedni, és amíg ez így áll, addig a hatóság részéről pofátlanság, szemétség rágyúrni a cikkben említetthez hasonló beugratós helyszínekre.

  • Guillotine

    Köszönjük Kartal!

    Tehát attól hogy a KRESZ-ben leírják hogy nektek lehet amit másoknak nem attól még nem jó és igazságos!

  • Guevara

    Annak lenne jó utána nézni hogy az füves rész ahol állt a rendőrautó, közetrület-e avagy magán. Mivel ott van a kút totemoszlopa meg miegymás, sőt a füvet is nyírják a kút dolgozói ezért az magánterület lehet, persze mondom, ezt csak vélelmezem. Kérdés, mi van akkor ha magánterület? Elhajthatja-e a “vérbe” onnan a yardot a terület tulajdonosa/kezelője? Akiket megbüntettek, élhetnek e jogi kifogással magánterületről mérésre hivatkozva?

  • Guevara

    Mindazonáltal ez esetben nem látom a hatóság “aljas” szándékát, mert a helyzet, számomra legalábbis, tisztának tűnik vagyis a 70-es tábla előtt, még 1 méterrel is, él az 50-es korlátozás. Messziről kiszúrva a 70-es korlátozást, már előtte gyorsítani bizony hiba. Igen, legtöbbünk azért elköveti olykor, de ha tudjuk hogy mire utazik derék rendőrségünk, akkor ne adjunk nekik lehetőséget a büntetésre.

  • Kartal

    Ragnotti: teljesen igazad van, hogy ahol értelmetlennek tűnik a korlátozás, ott kezdeményezni lehet a felülvizsgálatot. BKK irányába lehet megfogalmazni az észrevételt, ahogyan a linkelt egyesület tette.
    Rácz Tamás: A hatalmas kérdés, hogy van-e szándéka az autósnak szabályosan közlekedni? Tudatosan vezet-e, vagy pedig a megszokás hajtja? Lehet szidni a mérést, de amíg a balesetek nagy százaléka a gyorshajtásból ered, addig – szerintem – felesleges. Meg kell érteni, hogy 50 km/h sebességnél a jármű 1 másodperc alatt (az átlag reakcióidő alatt) 13,8 métert tesz meg, míg 70-nél már 19,4 métert!
    Nem állítom biztosan, hogy a 20 perces autózás menne TELJESEN szabályosan, de minden közlekedésem során törekszem rá, mert munkám során látom a következményeket. De ha mégis bebuknék egy szabálytalanságot, akkor nem takaróznék mindenfélével, hanem azt mondanám, hogy elszúrtam, sajnálom, fizetek. És tanulok belőle, hogy legközelebb ne kövessem el.

    Balesetmentes közlekedést!

  • Kartal

    Hypós: Egy “igazad van” beleférne!

    Guillotine: Sebesség-ellenőrzésre szükség van! Pontosan azért született ez a változás, a jármű, illetve a műszer elhelyezésében, hogy szabályosan lehessen ellenőrizni. Sokadik fórumon írom le, de ha pénzlenyúlásnak tartjátok ezt a módszert, akkor szúrjatok ki a rendszerrel: Közlekedjetek a kihelyezett tábláknak megfelelően!

    Guevara: ott a pont, hogy tiszta a 70-es tábla előtti korlátozás.

    De nézzük meg az egészet másképpen.
    Meddig terjed a tiltó tábla (ebben az esetben a korábban kihelyezett 70-es sebességkorlátozó) hatálya? Az útkereszteződés ELEJÉIG!
    Tehát utána nem egyszerűen az 50-es tábla miatt nem hajthatsz gyorsabban, hanem azért, mert nincs nagyobb sebesség engedélyezve. Mivel ott egymás után több útkereszteződés (1. Ecseri úti kereszteződés, 2. Az Ecseri után jobbra kanyarodó sáv, 3. Az Ecseri felől betorkolló gyorsító sáv, 4. A benzinkútra lehajtó) van kialakítva, ezért nem lenne célszerű 70-es táblát kihelyezni, mert az előbb felsorolt kereszteződések KEZDETE feloldanák a hatályát. AZ 50-es tábla pedig plusz információként van CSAK kihelyezve.

    Balesetmentes közlekedést!

  • Rácz Tamás

    Kartal: a 9% az nagy százalék? a KSH adatai szerint ugyanis ennyi az abszolút gyorshajtásból eredő sz.s. balesetek száma. A Rendőrség által kommunikált 30% durva csúsztatás, mert benne van a relatív gyorshajtás is, ami traffival nem megelőzhető.
    Ami valóban magas arány az okok között, az az elsőbbség meg nem adása. Ellenőrizzék ezt a rendőrök lesből, elbújva, és egy szavam se lesz.

  • Kartal
  • Kartal

    Rácz Tamás: és ami még nagyon fontos!
    Ha egy ilyen fórumos beszélgetés arra ösztönöz csak pár embert, hogy lassabban közlekedjen, akkor már elértünk (Tamás, az olvasók és én) valamit.
    A gyorshajtás (mindegy, hogy relatív vagy abszolút) a fejben dől el. A közlekedő hajlandó változtatni a közlekedésben tanúsított magatartáson vagy nem?

    Balesetmentes közlekedést!

  • geotrinus

    Teljesen felesleges arról vitatkozni,hogy hol áll a köcsög, illetve mit mér. Ott ötvennel lehet menni.
    Vitatkozni arról kell, hogy mi értelme van az ötvenes korlátozásnak.
    1. Az, hogy ott van egy lámpával védett bazi nagy kereszteződés, az nem ok rá, rengeteg hasonló kereszteződés működik 70-nel.
    2. A kereszteződést megelőző 2 km-en legalább 5-ször korlátoznak 50-re, utána engednek 70-re. Ennek mi értelme van?
    Innen az észszerűség hiányzik, amit a rendőrök, nyilván a teljesítménykényszer miatt kihasználnak.
    Ebben a helyzetben baleset megelőzésről prédikálni buta, olcsó demagógia.
    Ez tisztán PÉNZBEHAJTÁS!

  • Kartal

    Geotrinus:
    Az megvan, hogy lakott területen belül nem létezik olyan kereszteződés, ahol 70-nel lehet haladni? Lásd az előző hozzászólásomat meg a KRESZ 14§-t.

  • geotrinus

    Hol írtam, hogy lakott terület? Hol vitatkoztam a KRESZ-szel?
    Az észszerűségről írtam, ami hiányzik az adott helyzetben, és a magát rendőrségnek nevező pénzbehajtó terrorszervezetről, ami minden ilyet kihasznál.
    http://www.blokkolasgatlo.hu/

  • Rácz Tamás

    Kartal: én frissebb statot olvastam, és nem a kivonatot, hanem az igazit:

    http://www.vezess.hu/magazin/rendori_munka_ellentmondasai/45913/

    9 SZÁZALÉK!!!

  • Kartal

    Akkor próbáljuk meg összeszedni a képpel, mérési hellyel felvetett problémákat:
    1. Tiltott parkolás – Nem!
    2. Pénzbehajtás – Szúrjál ki velük, közlekedj a szabályok szerint!
    3. Értelmetlen – http://kepfeltoltes.hu/view/130906/Gy_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    A mellékelt képen próbáltam jelölni, hogy ha 70-es táblát helyeznének ki hogyan lehetne közlekedni: zöld vonaltól pirosig 70, pirostól zöldig 50 km/h. Mert a sebességkorlátozó jelzőtábla hatályát a következő útkereszteződés feloldja.
    Ha a térkép bal alsó sarkában lévő léptéket nézzük, látható, hogy a 70-es szakaszok kb. 100 méteres szakaszok. Tehát lenne értelme ekkora szakaszokra 70-es emelést kihelyezni?

    A legnagyobb kérdés bennem, hogy miért baj, ha nem lehet száguldozni? Miért baj, ha nagyobb esélyt adunk annak a fránya fizikának érvényesülni?

    http://kepfeltoltes.hu/view/130906/G_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Vízszintes rész a reakcióidő alatt megtett út, lefelé haladó vonal tényleges fékút. Ha 50-nel haladok, és 20 méterrel előttem lép ki egy gyalogos (vagy történik valami más), akkor 25 km/ az ütközési sebesség. 70-nél ugyanúgy 20 méternél az ütközési sebesség majdnem 70!
    Ezt, ezeket lássátok már, ha a gyorshajtás mellett lobbiztok!

  • Rácz Tamás

    Kartal: kérlek, tedd a szívedre a kezed: te a Budaörsin, a Nagykőrösin, a Szentendrein, a Vácin a folyamatos 60-70-es szakaszokon tényleg lelassítasz 50-re minden kereszteződés előtt? Tényleg?

    Szerintem ember nincs, aki így vezet. Ha van, akkor az – megint csak szerintem – hülye.

  • Kartal

    Minden esetben valóban nem. A kereszteződéshez közeledve skubizom, hogy utána milyen jelzőtábla van vagy nincs kihelyezve. Ha nincs újra az emelt, akkor már a kereszteződés előtt lassítok.

    De a többi felvetésemre is kíváncsian várom a véleményedet.

  • TéGé2

    Olvasva a kommenteket, végül is Kartallal értek egyet.

    Még talán annyi, hogy a sebességkorlátozás talán a legegyértelműbb szabály a kreszben, alig nényány számot kell megjegyezni (lakott terület, azon kívűl, autóút, autópálya), ezenkívül minden teljesen egyszerű és egyértelmű táblákkal van szabályozva. Akinek annyira fogyatékos, hogy ezek az alapvető dolgok is problémát okoznak, annak inkább nem kéne vezetnie. Ha mégis vezet, akkor addig kell büntetni amíg vagy nem lassít le olyan sebességre ahol értelmezni tudja a táblákat vagy el nem megy a kedve a vezetéstől. Aki ennyire buta az egy bonyolultabb forgalmi szituációban akár közveszélyes is lehet.

  • husky

    Ezzel most mia a baj? Reggel és délután eléggé forgalmas helyszín, a lámpás kereszteződés miatt van 50. Itt ez az egy szem lámpa van, nincs zöldhullám! A sebességet mindnehol illene betartani.
    A Nagykörin befelé a Hunyadi úti felüljáró alól és a fűről mérnek, amikor 70 helyett már csak 50-nel lehet menni, ami még normálisnak tűnik. DE befelé miért csak 50, kifelé a városból meg 70 ugyanazon az úton!!! Na ezt a barom köcsögséget magyarázza már meg valalki!

  • Dödölle

    Én csak egy kis hülye vidéki vagyok, nekem az, hogy Nagykőrösi, meg Ecseri, meg ilyenek, lényegében semmit nem jelentenek. Jelenteni az jelent valamit, hogy míg nálunk ( vidéken ) jön kedden délelőtt egy autó, a következő meg szombat délután, addig “Pesten” megyek a városban nyolcvannal, és mégis a seggemben van a mögöttem levő. És akkor majd elmagyarázom a fényképnek öt hét múlva, hogy hát ‘iszen nekem mennem KELLETT, mert toltak… Kartal, barátom, egyezzünk meg abban, hogy ez tiszta pénzbehajtás… És – bár mostanában nem használom, de – oktatói vizsgám van…

  • Kartal

    Dödölle:
    Városban 80-nal haladsz? Ezt csak én nem értem?
    A defenzív vezetéstechnika szerint ha valaki – az általad leírt módon – tol, akkor jobbra irányjelző, és hadd menjen. Nehogy már menekülni kelljen előle…mi ez, a Párbaj című remek Spielberg film?
    A pénzbehajtással kapcsolatos válaszomat pedig továbbra is fenntartom. Ha – szerinted – pénzbehajtás, akkor szúrjál ki az egész bagázzsal, közlekedj szabályosan. vagy sok pénz jön be, vagy sok szabályosan közlekedő lesz azon a környéken.

  • HaPZi

    Én tavasszal már hozzájárultam az adakozó urnához miután ennél az ominózus szakasznál a saját és mások épségét veszélyeztetve 70km/h-val kimerítettem a közúti veszélyeztetés fogalmát. Hála rendünk éber őreinek, de főképpen az általuk végrehajtott költségvetési céltervet megálmodó úriembereknek felnyílt a szemem. Soha többet nem fogok elhagyatott ipari területen keresztül vezető, járda nélküli, dupla szalagkorláttal védett úton száguldozni veszélynek kitéve az eltévedt fiktív gyalogos tömeget, jobbról-balról beguruló nem létező focilabda után nem létező parkoló autók takarásából berohanó szellem gyerekeket, se a 150m-es külön sávról az Ecseri útról besorolni képtelen autóstársaimat. A büntetés tanító célzatát felfogtam és megértettem, köszönet érte.

  • Guillotine

    Kartal!

    azt megnézném hogy Te hova indexelsz le 80-nál a két sávos úton ha tollak lefelé egy Range Roverrel…
    Utána meg visszaindexelsz valaki elé aki szintén 80-al halad??!

    Nagy okosságokat írsz csak nem életszerű!

  • Guevara

    Kartal Úr: Elméleti kérdés: Mi történne ha mindenki szabályosan közlekedne és a rendőrség emiatt nem tudná teljesíteni a neki előírt bevételt? (szerintem adóemelés)

  • fetomy

    Rohadt mocskos rendőrség nem engedi, hogy szabálytalanul közlekedjek!! Gusztustalan! Mi lesz ezután? Gusztustalan módon elbújnak egy bokorban, hogy ne vegyem észre őket mikor megerőszakolok valakit? Nevetséges, hogy nincs jobb dolga a rendőrségnek, mint elkapni a szabálytalankodókat!!

    Egyébként többször büntettek már meg gyorshajtásért, olyanért is mikor m1m7 közös szakaszon 15 sávos úton 113-al mentem a 100 helyett, mérges is voltam, de mégsem kezdtem el azon puffogni, hogy milyen fos országban élünk, ahol már az ember büntetlenül nem is szabálytalankodhat…

    Bezzeg Stohl Bucit örökre csukják le! Naná, legalább nem kell mögötte totyorognom városon belül 90-el.

    Megértek én mindenkit, csak azért sokan elgondolkodhatnának, mert kicsit tényleg vicces azon háborogni, hogy a rendőrök gusztustalan módon büntetik meg azt, aki nem tartja be a szabályokat/törvényeket, stb.. Mert tudtommal nem büntetnek meg olyat, aki szabályosan közlekedik, aki meg szabálytalankodik, legalább annyi legyen már benne, hogy nem neki áll feljebb.

  • Guillotine

    fetomy!

    A hülye szabályokat nem betartani akarják hanem szándékosan sunyi módon kizárólag a pénzt beszedni!

    Te meg azon gondolkodj el hogy ha egy bokor mögül nézik a rendőrök hogy megerőszakolsz valakit és később megbüntetnek érte azzal az áldozat jól jár??!
    A helyzetre vetítve: Ha megbüntetnek úgy hogy azt észre sem veszed és nem is tudod egy hónapig akkor az a szabályok betartása vagy pénzbeszedés??

    A szabályokat betartják a legtöbben -már ami ésszerű és lehetséges- ha nem így lenne nem ennyi baleset lenne hanem 100szor ennyi!
    Ergo!
    Szabály és szabály között is van különbség, ha tudni akarod mekkora nézd meg miért mennyi büntetés összege!

  • Kartal

    Van az amorális ember, aki semmilyen szabályt nem tisztel, nem érdeklik a következmények.
    Van a konformista, aki – ha következménye van/lehet a szabálytalankodásának (ott a rendőr) és figyel) – akkor betartja azokat.
    És van a morális ember, aki belső indíttatásból tartja be a szabályokat.

    A cél, hogy ne azért tartsd be a szabályokat, mert esetleg rendőr lehet a bokorban, hanem azért, mert belsőleg így döntesz, mert ez a helyes.

    Bár személy szerint azzal is teljesen egyetértek, hogy rejtve mérjen a rendőr (az ellenőrzés eredménye nem ugyanaz, ha az ellenőrzött tudja, hogy tevékenységét ellenőrzik), de ebben az esetben még remekül látható is szemből a rendőr, így felesleges keresgélni a bokorban lapulót.

    A szabályokat meg nem betartaTni, hanem betartani kell, rendőr nélkül. Szerintem sokunknak van gyermeke. Mit szeretnétek tőle felnőtt korában? Ha magától élne helyesen, vagy ha ott kellene a sarkában lenni, és folyamatosan figyelmeztetni.
    Ha megbüntetnek úgy, hogy észre sem veszed, akkor konformista vagy, és neked a szabályok betartásához az kell, hogy tartsál attól, hogy bárhol lehet lapuló rendőr.

    Guevara: mosoly…széles mosoly…utópia, utópia…de szurkolok, hogy így legyen, és akkor majd törhetjük a fejünket, hogy akkor mi lesz.

    Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

  • Guevara

    Kartal: Ügyes hárítás! Tehát a “rencer” arra van beáll(ít)va hogy úgyis vannak/lesznek vétkesek, sőt szükséges is hogy legyenek.

  • Guevara

    Szóval kivel is tolunk ki ha betartunk minden szabályt? (persze, csak azért nem fogok szabálytalankodni hogy pénzt adhassak valakinek/bárkinek)

  • mojszipupi

    Az mutatja ezeknek az arroganciát h simán felállnak a fűre a tetves autójukkal. A benzinkút tulajdonosa meg elmegy a jó k… a… ba ugyanis az magán terület…

  • Kartal

    Ó, drága Uraim!

    Annyira, de annyira elkanyarodtunk az eredeti témától, de próbálom visszaterelni:

    1. Volt egy hozzászólás, miszerint ez így szabálytalan a rendőrök részéről. Belinkeltem a megfelelő paragrafust, hogy nem igaz.
    2. Akkor jött, hogy de értelmetlen itten az 50. Leírtam, beraktam a térképet, hogy kb. 100 méteres szakaszokra lehetne engedélyezni a 70-et, mert az útkereszteződés(ek) úgyis feloldaná(k) a hatályát.
    3. Pénzbehajtás – ezt nagyon tudjátok hajtogatni, de tudatosan közlekedni, a táblák szerint az már gáz. Tartsd be, és nem lesz pénzbehajtás!
    Ez a szakasz kb. 300 méter hosszú. Ha 50 helyett 70-nel haladsz ekkora távon (de hangsúlyozom, hogy itt a kereszteződések miatt nem lehetne), akkor 6,3 másodpercet nyernél! Emberek, ez megérné?
    Megérné, hogy a sávváltoztatási lehetőségek miatt rizikósabb helyszíneken a baleset után a műszaki szakértő bebizonyítaná, hogyha 50-nel mentél volna 70 helyett, akkor túléli az egyik utasod az ütközést.

    Ne lobbizz a gyors(abb) hajtás mellett, mert nem éri meg! Aztán a baleset helyszínén meg jönnek a “jaj, miért mentem ilyen gyorsan” szövegek a szeretteik sérülésének ellátása mellett.

    KRESZ szabályokat, számokat, tényeket állítottam a felvetettekkel szemben és jöttök a demagóg szöveggel.

    Vigyázzatok magatokra, balesetmentes közlekedést!

  • evilthedevil

    Kartal!

    Bár lehet már nem olvasod ezt a hozzászólást, mert elég régi a cikk, de azért még is írok pár sort.
    1; A sebességmérést végző eszköz helyzete valóban megfelel a jelenleg hatályos jogszabályoknak, törvényeknek, stb. DE vajon hogy került oda? Mert biztos vagyok benne hogy nem feltolták oda a kocsit, tehát szabálytalanul hajtottak fel a fűre.
    2; 70-es szakaszon a kereszteződésben 50km/h. Mutass csak egy “túlélőt” is akinek ha zöld a lámpa a fékre fog taposni amikor még jönnek is mögötte és a fékre lépett, mert be akarja tartani a KRESZ-t.
    3; Abban lehet hogy igazad van hogy csak 6,3mp-et nyerek hogy az adott szakaszon 70-nel megyek 50 helyett, de amikor én csak lassítok motorfékkel a sor végén már esetleg vészfékezésre kényszerítek egy autóst. Valamint környezettudatos is vagyok, mert azt mindenki megtanulta az iskolában, hogy a gyorsítás sokkal több energiába kerül, mint az egyenletes mozgás, tehát nem fékezek azért hogy utána újra gyorsítsak.

    Üdv!

  • bundaska1001

    A bajt abban látom hogy derék rendőreink csak erre a kereseti forrásra hajtanak.Én egyirányú utcában lakom,többen jönnek szabálytalanul,be hajtani tilosban, többször elő fordult hogy rendőrrel szemben,mégsem intézkedett a (rendőre),vagy sokszor látom a menet közbeni telefonálást úgy hogy közelemben van rendőrautó ő még sem látja,pedig ő is mellette húz el.De hát az már macerás lenne,könnyebb bent ülni a traffipax mögött az autóban.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.