A legkirályabb rendőrautó, amit valaha láttál

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 10.30

Egy fekete rendőrautó, amitől minden bűnöző rettegett Rómban a 60-as években.

Még jóval azelőtt, hogy divatba jött volna a világ igazán gazdag országaiban, hogy a rendőrségek sportautókat állítsanak szolgálatba – hiszen azok elől elég nehéz elmenekülni, vagy csak azért mert szimplán volt pénzük beszerezni a flottába őket -, Rómában már a 60-as évek elején Ferrarival üldözték a rosszfiúkat.

Az 1960-as években olyannyira jól kordában tartották az olasz fővárosban a bűnözést a rend bátor őrei, hogy Olaszország elnöke megegyezett Enzo Ferrarival, hogy a rendőrök szorgalmas munkájáért jutalmul két  12 hengeres, 1962-es Ferrari 250 GTE-t állítsanak szolgálatba Rómában a mobil egységeknek.

A 3 literes V12-es, 237 lóerős GTE elég volt ahhoz, hogy a törvényen kívüliek elkezdjenek aggódni. Sajnos ma már csak az egyik autó van meg a kettőből, ami 6 éven keresztül szolgált a rendőrség színeiben.  A rendőrtiszt, aki vezette az autót, annyira ügyesen végezte a dolgát, hogy lenyűgözte vezetési tudásával magát Enzo Ferrarit is, aki egy versenyzői ülést ajánlott fel neki, de a tiszt visszautasította a megtisztelő ajánlatot és tovább üldözte a bűnt a Pininfarina által tervezett Ferrarival.

Volt egy nagyon híres esete a fekete autónak, mikor a Rómában található Spanyol lépcsőn leszáguldva vettek üldözőbe egy menekülő bűnözőt. Szegény autó mit kaphatott ott?

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.