Titánok harca: Corvette Stingray vs. SRT Viper

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 10.30

Két ikonikus amerikai izompacsirta feszül egymásnak, a Corvette Stingray C7 és az SRT Viper. Vajon melyik a jobb?

Tagadhatatlan, hogy a Corvette az elmúlt 60 év legnépszerűbb sportautója volt Amerikában.  Az új, 2014-es modellel, a Stingray C7-tel pedig szeretné is ezt az utat folytatni a gyártó.
A Stingray egyetlen igazi kihívója Detroitból származik és nem kevésbé elismert a gyorsétteremek országában, mint a Corvette, nem más ő, mint az SRT Viper. (A modellt 2013 előtt Dodge Viper néven ismerhettük.) 
Több mint 600 lóerejével, V10-es 8,4 literes motorjával a Viper közel kétszer annyiba kerül, mint a Stingray, és a teljesítménye is inkább a ZR1 és Z06-os modellekkel van pariban. A 2014-es Corvette C7 pedig ezekhez képest “csak” 450 lóerőt birtokol, és az ára mindössze 51 995 dollár (12 millió forint). Az STR Viper 99 995 dollárról (23 millió forint) indul. 
A tesztben lévő két autó egyébként nem az alapmodell. A Viper  101 990 dollár (23 millió forint), a Z51-es csomaggal felszerelt Stingray pedig 69 675 (15,7 millió forint). Elsőre azt mondanánk, hogy esélye nincs a kockás zászlós modellnek a viperával szemben, de nézzük meg a összehasonlító videót!

Gyorsulás
0-100: 3,7 másodperc Viper 
0-100: 4,3 másodperc Corvette
1/4 mérföld: 11,7 másodperc / 202 km/óra Viper
1/4 mérföld: 12,3 másodperc / 182 km/óra Corvette
Fékezés: 
100-0: 33,5 méter Viper
100-0: 30 méter  Corvette
Erőhatások:
Kanyar erőhatások: 1,05 G Corvette
Kanyar erőhatások: 1,01 G Viper
Szlalom sebesség: 115 km/óra    Viper
Szlalom sebesség: 118 km/óra    Corvette
Teljesítménymérés



Dyno teszt: 411 lóerő, 5850 fordulaton Corvette 
Dyno teszt: 558 lóerő, 6150 fordulaton Viper 
A számok ugyebár nem hazudnak, ha versenypályán engednénk össze a két autót, a Corvette-nek csak akkor lenne esélye, ha igazán technikás, sok kanyarral taglalt aszfaltcsík szolgálna a megmérettetés helyszínéül, minden más esetben a Viper erőből, simán hozná a jobbik helyezést. 

Kommentek

  • subtotal

    Úgy lassulnak ezek a kocsik, mint a tehervonatok a háttérben?
    Feltéve, ha egy az egyben váltjuk a lábat (feet) méterre…

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.