Titánok harca: Corvette Stingray vs. SRT Viper

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 10.30

Két ikonikus amerikai izompacsirta feszül egymásnak, a Corvette Stingray C7 és az SRT Viper. Vajon melyik a jobb?

Tagadhatatlan, hogy a Corvette az elmúlt 60 év legnépszerűbb sportautója volt Amerikában.  Az új, 2014-es modellel, a Stingray C7-tel pedig szeretné is ezt az utat folytatni a gyártó.
A Stingray egyetlen igazi kihívója Detroitból származik és nem kevésbé elismert a gyorsétteremek országában, mint a Corvette, nem más ő, mint az SRT Viper. (A modellt 2013 előtt Dodge Viper néven ismerhettük.) 
Több mint 600 lóerejével, V10-es 8,4 literes motorjával a Viper közel kétszer annyiba kerül, mint a Stingray, és a teljesítménye is inkább a ZR1 és Z06-os modellekkel van pariban. A 2014-es Corvette C7 pedig ezekhez képest “csak” 450 lóerőt birtokol, és az ára mindössze 51 995 dollár (12 millió forint). Az STR Viper 99 995 dollárról (23 millió forint) indul. 
A tesztben lévő két autó egyébként nem az alapmodell. A Viper  101 990 dollár (23 millió forint), a Z51-es csomaggal felszerelt Stingray pedig 69 675 (15,7 millió forint). Elsőre azt mondanánk, hogy esélye nincs a kockás zászlós modellnek a viperával szemben, de nézzük meg a összehasonlító videót!

Gyorsulás
0-100: 3,7 másodperc Viper 
0-100: 4,3 másodperc Corvette
1/4 mérföld: 11,7 másodperc / 202 km/óra Viper
1/4 mérföld: 12,3 másodperc / 182 km/óra Corvette
Fékezés: 
100-0: 33,5 méter Viper
100-0: 30 méter  Corvette
Erőhatások:
Kanyar erőhatások: 1,05 G Corvette
Kanyar erőhatások: 1,01 G Viper
Szlalom sebesség: 115 km/óra    Viper
Szlalom sebesség: 118 km/óra    Corvette
Teljesítménymérés



Dyno teszt: 411 lóerő, 5850 fordulaton Corvette 
Dyno teszt: 558 lóerő, 6150 fordulaton Viper 
A számok ugyebár nem hazudnak, ha versenypályán engednénk össze a két autót, a Corvette-nek csak akkor lenne esélye, ha igazán technikás, sok kanyarral taglalt aszfaltcsík szolgálna a megmérettetés helyszínéül, minden más esetben a Viper erőből, simán hozná a jobbik helyezést. 

Kommentek

  • subtotal

    Úgy lassulnak ezek a kocsik, mint a tehervonatok a háttérben?
    Feltéve, ha egy az egyben váltjuk a lábat (feet) méterre…

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.