Durvábban rajtol az Audi, mint egy M5

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 07.00

Úgy indul meg ez a Quattro, mint egy bika, ami vörös posztót látott – és nincs turbólyuk!

Az Anti-lag rendszerrel ellátott régi német autókat mindenki imádja, főleg ha az egy Audi 200 Quattróban van. De mielőtt tovább lépnénk tisztázzuk, hogy mi is pontosan ez a rendszer. 
Az Anti-lag – rövidítésekben ALS néven emlegetik – egy motorvezérlési technológia, amelynek segítségével minimalizálni lehet a turbó késedelmi idejét, azaz a turbólyukat. Szóval a lényeg, hogy amint lemezig tapossuk a gázt, szinte azonnal életbe lép a turbó adta áldásos erő. 
A videóban szereplő Quattro nagyon szép gumicsíkot húz, mikor eldörren a képzeletbeli startpisztoly. Mind a négy kerékkel kapaszkodik az aszfaltba és a hang, amit eközben kiad, valami isteni, karon a szőrszálakat vigyázzba állító. 
Az ALS magában nem lenne elég ilyen, már ránézésre és ráhallásra is bika teljesítményre, ezért elárulhatjuk, hogy ez az Audi a gyári 20 szelepes motor mellett Garrett turbót kapott, VEMS ECU elektronikát, 870-es injektorokat, az intercoolerhez viszont nem nyúltak, maradt a gyári. 
A tulaj elmondása szerint 530 lóerő környékén teljesít a masina, és én bizony el is hiszem ezt neki. 

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.