1,6 millió kilométer, mindez egy Porschéban

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 14.00

Egy igazán megható történet egy emberről és autójáról, amit mások féltett kincsként garázsba zárva tartanak, Ő minden nap közlekedik vele.

Gyerekkorban mindenkinek volt egy álma arról, hogy milyen autót szeretne, ha felnő. Megpróbáltuk azt a lehető legtöbb módon bevonzani és mindenkivel tudatni. Lehet ez egy poszter a falon, az autóskártya egyik lapja kettéhajtva a zsebünkben vagy egy kivágott fénykép a magazinból. 
Sajnos azonban nagyon kevés embernek adatik meg, hogy felnőve álmai autójával közlekedjen nap mint nap. Nem úgy Guy Newmarknak, az Ő álma már 40 éve tart, hiszen egy 1964-es Porsche 356C boldog tulajdonosa, és már több mint másfél millió kilométert tett meg vele.
A mások által csak garázsban tartott és féltve őrzött kincset még Guy apja vásárolta meg a megjelenés évében , aki beleszeretett a megbízhatóságba és a stílusba. A 356-os azóta sem sokat pihent, az összesen megtett 1,6 millió kilométer alatt háromszor kellett felújítani a motort, 450 ezer kilométerenként. Kíváncsi lennék, melyik mai autó fog menni 450 ezret míg fel kell újítani a motorját, esetleg egy Porsche. 
A váltóhoz egészen 1,4 millió km-ig hozzá sem kellett nyúlni, akkor kicseréltek benne három csapágyat. 
A 75 lóerő kevésnek tűnhet, de mivel ez volt a legelső sorozatgyártású Porsche, így a maga idejében igen csak gyorsnak számított, pláne, hogy mindössze 934 kiló volt a súlya. Ez a példány a C jelű változat, amit 1966-ig gyártottak.
A tulajdonos úgy nyilatkozott, hogy szinte zavarja, mikor hazaérve be kell állnia a garázsba, legszívesebben mindig úton lenne a kék Porschéval. 

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.