A sósivatag megszállott őrültjei

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.28. 13.30

Sokan a sebesség mennyországaként aposztrofálják a 104 négyzetkilométeren elterülő, tökéletesen sík tómedret. Még nem jártam ott, de látatlanban is igazat adok.

Mindannyiunk próbált már teljes gázzal a végtelenbe hajtani igaz? Közben a táj elmosódott masszává alakul körülöttünk, a vér úgy pumpálja az adrenalint, mint egy V8-as, de a mókának mindig vége szakad. Vagy azért, mert a lábunkon bilétával egy hideg hűtőben végezzük, vagy pedig mert fékezünk, mielőtt még saslikot csinálna belőlünk egy szalagkorlát. Ebben a kietlen katlanban viszont nincs mitől tartani, kizárólag saját magunktól és a fenekünk alatt a pokolba száguldó gépektől.  A légellenálláson kívül semmit nem kell legyőznünk. Nagyon kevés ilyen hely van a Földön, az egyik ilyen az USA-beli Utah-ban fekvő Bonneville. 
Minden idelátogató benzinvérű azt az érzést keresi, mikor a sebességhatárhoz érve az izmok megfeszülve várják, hogy átlépve az addigi egyéni vagy akár világrekordot, euforikus robbanás töltse el az agyat, megkoronázva a pillanatot. 
2013-ban is akadt jó néhány vállalkozó, aki a hétköznapok szürkeségéből kilépve, ellátogatott a sósivatagba, hogy belső szerveit szorosan a gerincoszlop köré préselje.
A szárazföldi sebességrekordot azonban, nem ebben a sókatlanban állították fel, hanem a Nevada állambeli  Black Rock sivatagban, 1997 októberében. Ezt a hangsebességnél is gyorsabbra rekordot Andy Green érte el, a ThrustSSC sugárhajtású autóval. 1223 kilométeres óránkénti sebességet rögzítettek. 
A bonneville-i leggyorsabb autót 1970 óta nem sikerült legyőzni, amikor a Blue Flame belefutott – a világon elsőként – az 1000 km/órába, Gary Gabelich irányításával. A végsebessége 1014 volt.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.