A sósivatag megszállott őrültjei

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.28. 13.30

Sokan a sebesség mennyországaként aposztrofálják a 104 négyzetkilométeren elterülő, tökéletesen sík tómedret. Még nem jártam ott, de látatlanban is igazat adok.

Mindannyiunk próbált már teljes gázzal a végtelenbe hajtani igaz? Közben a táj elmosódott masszává alakul körülöttünk, a vér úgy pumpálja az adrenalint, mint egy V8-as, de a mókának mindig vége szakad. Vagy azért, mert a lábunkon bilétával egy hideg hűtőben végezzük, vagy pedig mert fékezünk, mielőtt még saslikot csinálna belőlünk egy szalagkorlát. Ebben a kietlen katlanban viszont nincs mitől tartani, kizárólag saját magunktól és a fenekünk alatt a pokolba száguldó gépektől.  A légellenálláson kívül semmit nem kell legyőznünk. Nagyon kevés ilyen hely van a Földön, az egyik ilyen az USA-beli Utah-ban fekvő Bonneville. 
Minden idelátogató benzinvérű azt az érzést keresi, mikor a sebességhatárhoz érve az izmok megfeszülve várják, hogy átlépve az addigi egyéni vagy akár világrekordot, euforikus robbanás töltse el az agyat, megkoronázva a pillanatot. 
2013-ban is akadt jó néhány vállalkozó, aki a hétköznapok szürkeségéből kilépve, ellátogatott a sósivatagba, hogy belső szerveit szorosan a gerincoszlop köré préselje.
A szárazföldi sebességrekordot azonban, nem ebben a sókatlanban állították fel, hanem a Nevada állambeli  Black Rock sivatagban, 1997 októberében. Ezt a hangsebességnél is gyorsabbra rekordot Andy Green érte el, a ThrustSSC sugárhajtású autóval. 1223 kilométeres óránkénti sebességet rögzítettek. 
A bonneville-i leggyorsabb autót 1970 óta nem sikerült legyőzni, amikor a Blue Flame belefutott – a világon elsőként – az 1000 km/órába, Gary Gabelich irányításával. A végsebessége 1014 volt.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.