Törnek a kerekek, mint a ropi

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.26. 11.30

A drift nem gyerekjáték, hagyjuk meg inkább a profiknak, hacsak nem szeretnénk durván összetörni magunkat!

A drift egy igen összetett és nehéz sport, aminek a lényege az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos módon, egyenesen.  
A drifting gyökerei Japánból származnak. Az 1960-as években itt rendezték meg először az akkoriban divatos, úgynevezett “touge” illegális hegyi versenyeket. A touge-versenyzők vagy más nevükön a “rolling zoku”-k egyetlen célja, hogy minél rövidebb idő alatt teljesítsék a hegyi út két kijelölt pontja közötti távot. Néhányan közülük a jobb idő kedvéért a rallyból ellesett kanyarvételi technikákat alkalmazták, ebből nőtte ki magát később a drift. Maga a sportág az 1980-as évek  japán utcai autóőrültek csoportjának köszönhető, akik hátsókerekes tuningolt autóikban rejlő lehetőségek kihasználását már nem tartották biztonságosnak a közutakon.
Minden versenyen a stílust és a kanyartechnikát pontozzák a bírák, nem pedig az időt vagy a gyorsaságot. Ezért is kell a versenyzőknek rengeteget gyakorolni, edzeni. Vannak azonban, akik úgy gondolják, hogy elég egy hátsókerék-hajtású autót vásárolni és máris a kisujjukban van Ken Block összes tudása. Mennek is kifelé a haverokkal az utcára vagy parkolókba, hogy ők majd megmutatják, ki a legény a gáton, a barátok pedig fel is veszik a próbálkozásokat, amik a legtöbb esetben így végződnek. 

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.