A világ egyik leggyorsabb nője

Michéle Mouton

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 17.30

Ötven versenyen indult, százhatvan szakaszon lett első, kilenc alkalommal állt dobogón és négy győzelmet szerzett. Kíváncsi vagy ki lehet Ő?

A motorsportok királykategóriáiban – WRC, Forma-1, Nascar, SBK, stb. – ma már annyira ritka a női versenyző, mint a fehér holló (Susie Wolff az egyik ilyen kismadár), pedig mennyivel élvezetesebb lenne, ha futam után az autóból, nem Vettel vagy Alonso csatakokban lógó fürtjeit kellene bámulnunk, hanem egy csinos női arcvonást, aminek még jól is áll a verseny utáni kimerültség. 
Régebben több próbálkozása volt a gyengébbik nemnek mint manapság, hol nagyobb, hol kisebb sikerrel. Például a Forma-1-ben 17 futamon is részt vett Lella Lombardi, akinek a 6. hely volt a legjobb eredménye az 1975-ös Spanyol Nagydíjon. 
Vagy meg lehet még említeni Divina Galica-t, aki 1977-ben második lett Tony Trimmer mögött a brit Aurora F1-es szériában, majd a következő évben visszatért a Forma-1-be a Hesketh csapatával. Miután sem az Argentin, sem a Brazil Nagydíjon nem került be az indulók közé, Divina visszatért az Aurora-sorozatba. 
Viszont most távolodjunk el a teljesen aszfaltozott versenyektől kicsit, és kukkantsunk be a rally világába. Itt találunk egy olyan nevet, aki igazi példaképként ragyog és a nők hírnevét öregbíti a technikai sportokban. Nem más Ő, mint Michéle Mouton.
A francia származású hölgy a legsikeresebb női versenyző a rallysportban. 1974 és 1986 között vett részt a rali-világbajnokság futamain. Ez idő alatt ötven versenyen indult, százhatvan szakaszon lett első, kilenc alkalommal állt dobogón és négy győzelmet szerzett. Az 1981-es San Remo-ralin elért győzelmével ő volt az első és máig az egyetlen nő, aki nyerni tudott rali vb versenyen. 
Legelőkelőbb összetett világbajnoki helyezését az 1982-es szezonban érte el, amikor is a második helyen zárta az évadot. Karrierje során több legendás versenyen indult el. 1975-ben részt vett a Le Mans-i 24 óráson, 1985-ben pedig első nőként megnyerte a Pikes Peaket. 
Olyan pokolian erős autókkal versenyzett, mint például a 630 lóerős Audi Quattro S1, a Peugeot 205 T16, a Lancia Stratos vagy a 220 lóerős Fiat 133 Abarth. Legutóbb 2010-ben láthattuk murván csapatni, egy 911-es Porsche ülésében.
De részt vett a 2010-es Bajnokok Versenyén is, ahol egy túl erősre sikeredett kanyarban fejre állította az Audi Quattrot. 

Kommentek

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.