A világ egyik leggyorsabb nője

Michéle Mouton

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 17.30

Ötven versenyen indult, százhatvan szakaszon lett első, kilenc alkalommal állt dobogón és négy győzelmet szerzett. Kíváncsi vagy ki lehet Ő?

A motorsportok királykategóriáiban – WRC, Forma-1, Nascar, SBK, stb. – ma már annyira ritka a női versenyző, mint a fehér holló (Susie Wolff az egyik ilyen kismadár), pedig mennyivel élvezetesebb lenne, ha futam után az autóból, nem Vettel vagy Alonso csatakokban lógó fürtjeit kellene bámulnunk, hanem egy csinos női arcvonást, aminek még jól is áll a verseny utáni kimerültség. 
Régebben több próbálkozása volt a gyengébbik nemnek mint manapság, hol nagyobb, hol kisebb sikerrel. Például a Forma-1-ben 17 futamon is részt vett Lella Lombardi, akinek a 6. hely volt a legjobb eredménye az 1975-ös Spanyol Nagydíjon. 
Vagy meg lehet még említeni Divina Galica-t, aki 1977-ben második lett Tony Trimmer mögött a brit Aurora F1-es szériában, majd a következő évben visszatért a Forma-1-be a Hesketh csapatával. Miután sem az Argentin, sem a Brazil Nagydíjon nem került be az indulók közé, Divina visszatért az Aurora-sorozatba. 
Viszont most távolodjunk el a teljesen aszfaltozott versenyektől kicsit, és kukkantsunk be a rally világába. Itt találunk egy olyan nevet, aki igazi példaképként ragyog és a nők hírnevét öregbíti a technikai sportokban. Nem más Ő, mint Michéle Mouton.
A francia származású hölgy a legsikeresebb női versenyző a rallysportban. 1974 és 1986 között vett részt a rali-világbajnokság futamain. Ez idő alatt ötven versenyen indult, százhatvan szakaszon lett első, kilenc alkalommal állt dobogón és négy győzelmet szerzett. Az 1981-es San Remo-ralin elért győzelmével ő volt az első és máig az egyetlen nő, aki nyerni tudott rali vb versenyen. 
Legelőkelőbb összetett világbajnoki helyezését az 1982-es szezonban érte el, amikor is a második helyen zárta az évadot. Karrierje során több legendás versenyen indult el. 1975-ben részt vett a Le Mans-i 24 óráson, 1985-ben pedig első nőként megnyerte a Pikes Peaket. 
Olyan pokolian erős autókkal versenyzett, mint például a 630 lóerős Audi Quattro S1, a Peugeot 205 T16, a Lancia Stratos vagy a 220 lóerős Fiat 133 Abarth. Legutóbb 2010-ben láthattuk murván csapatni, egy 911-es Porsche ülésében.
De részt vett a 2010-es Bajnokok Versenyén is, ahol egy túl erősre sikeredett kanyarban fejre állította az Audi Quattrot. 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.