A világ egyik leggyorsabb nője

Michéle Mouton

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 17.30

Ötven versenyen indult, százhatvan szakaszon lett első, kilenc alkalommal állt dobogón és négy győzelmet szerzett. Kíváncsi vagy ki lehet Ő?

A motorsportok királykategóriáiban – WRC, Forma-1, Nascar, SBK, stb. – ma már annyira ritka a női versenyző, mint a fehér holló (Susie Wolff az egyik ilyen kismadár), pedig mennyivel élvezetesebb lenne, ha futam után az autóból, nem Vettel vagy Alonso csatakokban lógó fürtjeit kellene bámulnunk, hanem egy csinos női arcvonást, aminek még jól is áll a verseny utáni kimerültség. 
Régebben több próbálkozása volt a gyengébbik nemnek mint manapság, hol nagyobb, hol kisebb sikerrel. Például a Forma-1-ben 17 futamon is részt vett Lella Lombardi, akinek a 6. hely volt a legjobb eredménye az 1975-ös Spanyol Nagydíjon. 
Vagy meg lehet még említeni Divina Galica-t, aki 1977-ben második lett Tony Trimmer mögött a brit Aurora F1-es szériában, majd a következő évben visszatért a Forma-1-be a Hesketh csapatával. Miután sem az Argentin, sem a Brazil Nagydíjon nem került be az indulók közé, Divina visszatért az Aurora-sorozatba. 
Viszont most távolodjunk el a teljesen aszfaltozott versenyektől kicsit, és kukkantsunk be a rally világába. Itt találunk egy olyan nevet, aki igazi példaképként ragyog és a nők hírnevét öregbíti a technikai sportokban. Nem más Ő, mint Michéle Mouton.
A francia származású hölgy a legsikeresebb női versenyző a rallysportban. 1974 és 1986 között vett részt a rali-világbajnokság futamain. Ez idő alatt ötven versenyen indult, százhatvan szakaszon lett első, kilenc alkalommal állt dobogón és négy győzelmet szerzett. Az 1981-es San Remo-ralin elért győzelmével ő volt az első és máig az egyetlen nő, aki nyerni tudott rali vb versenyen. 
Legelőkelőbb összetett világbajnoki helyezését az 1982-es szezonban érte el, amikor is a második helyen zárta az évadot. Karrierje során több legendás versenyen indult el. 1975-ben részt vett a Le Mans-i 24 óráson, 1985-ben pedig első nőként megnyerte a Pikes Peaket. 
Olyan pokolian erős autókkal versenyzett, mint például a 630 lóerős Audi Quattro S1, a Peugeot 205 T16, a Lancia Stratos vagy a 220 lóerős Fiat 133 Abarth. Legutóbb 2010-ben láthattuk murván csapatni, egy 911-es Porsche ülésében.
De részt vett a 2010-es Bajnokok Versenyén is, ahol egy túl erősre sikeredett kanyarban fejre állította az Audi Quattrot. 

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.