A keletnémet csoda, ami teljesen megváltoztatta a szocialista országok utcaképeit a ’70-es évektől egészen az 1990-es évek közepéig, amikor szépen lassan elkezdték kiszorítani a “fából” készült szappantartókat a nyugati járművek.

Akárkit kérdezhetnénk, minden családban van trabantos történet, amit egy sörözéssel és jókedvvel eltöltött este folyamán mindig elő lehet venni és garantáltan újra meg újra végig fogja hallgatni mindenki anélkül, hogy bárki beleszólna.
A mi történetünket általában édesapám emelgeti rengetegszer, ami így szokott kezdődni: “Emlékeztek, mikor kölcsön trabival mentem a szülőszobára anyátokhoz?” A folytatás kacifántos és felettébb mulatságos, de ezt majd máskor. 

Ezek a sztorik főleg a 601-es modellekkel történtek meg, ezekből futott a legtöbb itthon. 1964 és 1990 között gyártották a legsikeresebb szériát, és összesen 2 774 821 darab készült belőle. Mennyire jó már ezt leírni. :)
Az első sorozatot még díszléccel álmodták meg a tervezők, ám ez nem valósult meg. Ezek után rengeteg apróbb változtatáson esett át az autó. Külsőleg a kerek lökhárítókat szögletesek váltották fel, a vékony oszlopot vastag oszlopra cserélték. 
A 601-esből készült az úgynevezett Tramp is, amely kabrió volt és a határőrség számára gyártották. A kétütemű, 29 lóerős motorokat 1989-ben felváltották az új, 1.1-es modellbe szerelt négyütemű 1 literes, 40 lóerős Volkswagen Polo erőforrások. A négyüteműekből összesen 38122 példányt készítettek el.

Mára a Trabantot, egész bátran merem legendás autónak nevezni, amit az is bizonyít, hogy az ára szépen kúszik felfelé a használtautó oldalakon. Egy jobb állapotban lévő, papiros modellért akár 300-400 ezer forintit is elkérnek.

Az érdekes kicsi forma és a történelmi örökség bizony a tunnerek fantáziáját is felkeltette, és sorra készítik el a saját egyedi Trabantjukat, hogy újra az utak üdítő színfoltjaként csodálhassák őket az emberek. Kattintsatok a képre és megnyílik a tuningolt Trabantok tárháza. Kellemes nézelődést!

A címben említett “szörnyeteget” pedig így értettem. :)