Egy Trabantból is lehet szörnyeteg

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 19.30

A keletnémet csoda, ami belopta magát a szívünkbe, de a tunnerek is előszeretettel vadásznak rájuk.

A keletnémet csoda, ami teljesen megváltoztatta a szocialista országok utcaképeit a ’70-es évektől egészen az 1990-es évek közepéig, amikor szépen lassan elkezdték kiszorítani a “fából” készült szappantartókat a nyugati járművek.

Akárkit kérdezhetnénk, minden családban van trabantos történet, amit egy sörözéssel és jókedvvel eltöltött este folyamán mindig elő lehet venni és garantáltan újra meg újra végig fogja hallgatni mindenki anélkül, hogy bárki beleszólna.
A mi történetünket általában édesapám emelgeti rengetegszer, ami így szokott kezdődni: “Emlékeztek, mikor kölcsön trabival mentem a szülőszobára anyátokhoz?” A folytatás kacifántos és felettébb mulatságos, de ezt majd máskor. 

Ezek a sztorik főleg a 601-es modellekkel történtek meg, ezekből futott a legtöbb itthon. 1964 és 1990 között gyártották a legsikeresebb szériát, és összesen 2 774 821 darab készült belőle. Mennyire jó már ezt leírni. :)
Az első sorozatot még díszléccel álmodták meg a tervezők, ám ez nem valósult meg. Ezek után rengeteg apróbb változtatáson esett át az autó. Külsőleg a kerek lökhárítókat szögletesek váltották fel, a vékony oszlopot vastag oszlopra cserélték. 
A 601-esből készült az úgynevezett Tramp is, amely kabrió volt és a határőrség számára gyártották. A kétütemű, 29 lóerős motorokat 1989-ben felváltották az új, 1.1-es modellbe szerelt négyütemű 1 literes, 40 lóerős Volkswagen Polo erőforrások. A négyüteműekből összesen 38122 példányt készítettek el.

Mára a Trabantot, egész bátran merem legendás autónak nevezni, amit az is bizonyít, hogy az ára szépen kúszik felfelé a használtautó oldalakon. Egy jobb állapotban lévő, papiros modellért akár 300-400 ezer forintit is elkérnek.

Az érdekes kicsi forma és a történelmi örökség bizony a tunnerek fantáziáját is felkeltette, és sorra készítik el a saját egyedi Trabantjukat, hogy újra az utak üdítő színfoltjaként csodálhassák őket az emberek. Kattintsatok a képre és megnyílik a tuningolt Trabantok tárháza. Kellemes nézelődést!

A címben említett “szörnyeteget” pedig így értettem. :) 

Kommentek

  • Guevara

    5. kép: LOL, gumival együtt fújták le a felnit ÉS ki se volt takarva a gumi.
    Video: Nagyon szépet indul (és megy) a kis papundekli.

  • prs

    A címoldalon a “tunner” gondolom az, aki a “tunning”-ot csinálja. :-)))

    (Bocs, én tudatlan vagyok, de a Norti az milyen név? Férfi vagy női? Nortella becézve? Norbi elírva? )

  • forestersa

    Jól gondolod a tunnert. :)
    A Norti pedig a Norbert egy sajátos becézése.

  • GaborApa

    A Trabant lakóautó kimaradt, pedig szép munka:
    http://kempingmania.hu/content/a-nap-trabija

  • ldaracing

    Az utolsó gyorsaságiról csak annyit jegyeznék meg, hogy az lényegében nem Trabant. Csak a karoszéria burkolatok és a lámpák származnak Trabantról. Egy komoly technika van a Trabant műanyag elemei mögé bújtatva, hogy vicces legyen, amikor legyorsulja a sportautókat. De minek, amikor ez csak először poén? Inkább valami komolyabb autó kasztni replikáját kellene rátenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.