Az első női taxisofőr

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 11.00

Női taxisok voltak, vannak és lesznek is. Te utaztál már olyan taxiban, amiben egy hölgy kérdezte mi az uticél?

Még manapság is csak pislogunk és ritkaság számba megy mikor kopasz, bajuszos, jól megtermett férfiak helyett egy finom női hang teszi fel a kérdést ha taxiba ülünk, hogy hová lesz a fuvar? Legyen az taxitársaság vagy magánzó hiéna, lesben állva várják a prédát, hogy kicsengessük nekik a leadózott kreditünk bizonyos részét egy-egy fuvar után.

Akár hiszitek, akár nem a legelső hivatásos női sofőröket az 1900-as évek elején állították munkába Párizs utcáin. Egészen pontosan 1906-ban kezdődött el három hölgy képzése, kísérleti jelleggel, de akkoriban az ilyen feladatokat még nem vízgőzt vagy benzint kiböfögő járművekkel látták el, hanem ló hajtotta fogatokkal, úgynevezett fiákerekkel. A hölgyek az oktatásuk alatt számos ismeretet elsajátítottak: a lovaknál használatos gyógyszerek, lovak kezelése, ápolása, taxióra használata, veztési-kód (gyanítom ez a KRESZ) valamint a város és környékének kifogástalan ismeretét. Az első két hölgy, akik sikeres vizsgát tettek, Mme.Charnier és Mme.Clementin.


Napjainkban is belefuthatunk világszerte női sofőrökbe, például a következő videóban egy Amerikában élő hölgyet mutatnak be.

Aztán ott van a muzulmánok lakta Malajzia, ahol női taxiszolgáltatást indítottak Kuala Lumpurban. A fővárosban és az elővárosokban ötven női taxisofőr kezdte meg a munkát 2011-ben, telefonhívásos rendszerben, azóta már a számuk meghaladta a százat.


Heng Seai Kei nő- és családügyi miniszterhelyettes elmondta, hogy a női taxisofőrök nagyobb biztonságot jelentenek a női utasoknak, és az intézkedés egyben munkahelyteremtő is. “Reméljük, hogy ezáltal csökkenni fog a taxikban megerőszakolt és kirabolt nők száma” – mondta a miniszterhelyettes.

Sajnos arról eddig nem találtam semmilyen adatot, hogy nálunk hivatalosan hány női taxivezető szorgoskodik, de ha Ti tudtok valamilyen infót vagy utaztatok már ilyen taxiban, ne tartsátok magatokban! ;)

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.