Így autóznak a világ vezetői

Páncélozott életmentők

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.13. 14.30

Íme egy lista elnöki járművekből, amik olyan biztonságosak, mint egy katonai bunker és jó eséllyel bírnak ki egy rakétatámadást is.

A legelfogadottabb és legmegbízhatóbb adatok szerint a világ jelenleg 196 országot különböztet meg bolygónkon és a legtöbb országban szerencsére nem véres polgárháború útján hatalomra került ideiglenes diktátorok uralkodnak, hanem egy rendezett rendszer élére a lakosok által megválasztott vezetőt állítanak, legyen az köztársaság, királyság, hercegség vagy akár teokratikus köztársaság.
Az ország vezetőinek bizony nem csak az a dolguk, hogy egy tágas irodában ülve, hivatalos iratokat és elemzéseket olvasgatva irányítsanak, hanem rengeteg helyen meg kell jelenniük. Tárgyalásokon, ünnepségeken, sajtótájékoztatókon és még sorolhatnám. Ezekre az eseményekre pedig jórészt autóval jutnak el, méghozzá olyanokkal, amik megvédik őket az esetleges rosszakarók, terroristák, merénylők, mesterlövészek csoportjától, akik mind válogatott eszközökkel szeretnének végezni velük. 
Felállítottunk egy listát elnöki járművekből, amik olyan biztonságosak, mint egy katonai bunker és jó eséllyel bírnak ki egy rakétatámadást is. 

India

Az indiai elnök Pranab Mukherjee, egy külön rendelésre készített Mercedes-Benz S600 Pullman Guard páncélozott limuzinnal jár a hétköznapokban. Egy darab ajtó elérheti a 150 kilót is, ez főleg a speciális oldalablakoknak köszönhető, amelyeket ellenálló polikarbonát erősít. 
Az ablakemelők, szemben a széria gépkocsikkal hidraulikus működtetésűek, a fennakadásmentes nyitás és zárás érdekében. Öntömítő üzemanyag tartály is jár az autóhoz, ami megakadályozza a folyadék kifolyását, ha netán egy lövedék csapódna a tankba. A Mítoszrombolók óta pedig tudjuk, hogy nem robban fel egy autó, ha belelőnek az üzemanyagtartályba. Az ára nagyjából 300 millió forintra rúg.

Franciaország

Francois Hollande számos autó közül választhat, ha úgy dönt, hogy kocsikázni támad kedve. A flottában kizárólag francia modellek – Citroën C6, Renault Vel Satis és Peugeot 607 – sorakoznak és egytől egyig páncéllal felvértezett járművek, a legújabb High-End technológiákkal felszerelve. 

Brazília

Ha nem tudtam volna, hogy Brazíliában az aktuális vezető Dilma Rousseff, akkor is arra tippeltem volna, hogy ebben az 1952-es Rolls-Royce Silver Wraith-ben bizony egy nő utazik. Természetesen ez az autó is biztonsági üvegeket kapott és megerősítették a karosszériát is, azonban ezzel csak hivatalos állami ünnepségeken jelenik meg az ország legnagyobb asszonya. Hosszabb távra és a hétköznapokban egy szintén páncélozott Ford Fusion Hybridet használ, hiszen fő a környezettudatosság. 

Japán 

A japán császárnak, Akihitonak, nincs sok lehetősége a válogatásra, kizárólag a Toyota Century Royallal közlekedhet, amit 2006-ban kapott. Ebből az autóból egy darab 500 ezer dollárba, vagyis 113 millió forintba kerül és a királyi családnak több is parkol az udvarán. Ezt a Toyotát 5,0 literes V12-es motorral szerelték fel, ami 350 lóerős teljesítményt nyújt, de könnyebb, gazdaságosabb és környezetkímélőbb, mint a korábban szolgálatot teljesítő Nissanok. Polírozott gránitból készült fellépő könnyíti meg a beszállást, utasterének plafonját pedig kézzel készített japán papír borítja. Kerekei defekttűrőek és az autó teljes páncélzattal felszerelt.

Luxemburg

A királyi család előszeretettel használ egy Bentley Mulsanne-t ünnepélyes események autójaként, mint például az esküvők. Hiszen nincs is jobb érzés, mint egy 6,75 literes, duplaturbós, V8-as szörnyeteggel adni egy gázfröccsöt a menyasszony mellett. Bár nem hiszem, hogy ilyesmire vetemedne a királyi sofőr, én azonban biztosan. :) 
Az autó ára az összes biztonsági felszereléssel együtt 150-200 millió forint közzé tehető. 

USA

Az igazi csúcs, az elnöki limuzinok elnöke a jelenleg Obamát védő Cadillac DTS. Beceneve egyszerűen csak “szörnyeteg”. Ebben már szikráját sem találni a szériaautóknak, ez a titkosszolgálat boszorkánykonyháiban született, néhány jellemző Cadillac alkatrész felhasználásával.  
Pontos adataink természetesen nincsenek, de a szakértők szerint nem véletlen, hogy a Goodyear teherautókra szánt abroncsain gurul a bunker, a 12 centiméteres páncélzat nem éppen pehelysúlyt képvisel. Obama tökéletesen elszigetelten utazik, ezért a külvilág hangjait külön audiórendszer közvetíti a belső térbe. A szörnyeteget távoli helyekre a légierő C-17-es repülőgépének gyomrában jutatják. Állítólag az autó még stinger rakéták támadásainak is képes ellenállni. 

Oroszország

Naná, hogy nem maradhatott ki a listából Dmitrij Medvegyev bálnája, még ha egy ugyan olyan autóról is van szó, mint az indiai elnök Mercedes-Benz S600 Pullman Guard limuzinja. Egyébként a világon a legtöbb vezető ezt a modellt használja (Németország, Görögország, Zambia, Spanyolország, Jamaica, stb), hiszen az egyik legjobb választás, ha az emberi élet megóvása a cél. 
Fentebb láthattuk kívülről, most nézzük meg milyen a belsőtér. 

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.