Talán onnan kell kezdeni a történetet, hogy napjainkban létezik az autógyártás és az autók iránt rajongó közönség, akik már nem érzik azt, hogy könnybe lábadó szerelmes szemekkel kellene nézniük korunk gépjárműveire. Például ti meg tudnátok nevezni egy elfogadható áru, új német sportkupét! Senki? Na ugye?
Ha a kilencvenes évek elején tettem volna fel ezt a kérdést, valószínűleg a legtöbb szájból a Calibra szó hangzott volna el. A mai napig hatalmas rajongótáborral bír a modell, és az Opelnál azóta sem mertek ilyen merészen lapot húzni. Zorall külsejét a német maximalizmusnak és a légellenállási tökéletességre törekvésnek köszönheti. Megjelenésekor büszkén húzhatták ki magukat a szélcsatornában dolgozók, hiszen megalkották az akkori világ legáramvonalasabb autóját, 0.26 cw értékkel. Ráadásul a fejlesztési költségekkel is okosan bántak, hiszen az autó maga az akkori Vectra technikáját használta.
A használtautó portálokon nagyon nehéz már nem széthajtott és főleg gyári állapotban hagyott darabokat találni, mert sajnos a sufni tunnerek igen kedvelt példánya lett, már-már kultusszá nőtte ki magát. Nem mondom, akad néhány szépre csiszolt darab, de a legtöbb komédiába illő undormány. Ezek a példányok is mintha Piripócs 7.c osztály képzőművészeti szakkörének alkotásai lennének.

Nézzétek meg a képre kattintva galériánkat ezekről a szörnyszülöttekről!

A Calibra 1989 és 1997 között készült, összesen majd 240 ezer darabot gyártottak belőle. Főként 2,0 literes benzinmotorral szerelték össze, amelyből a 8 szelepes változat 115, a 16 szelepes előbb 150, majd az Ecotec változat bevezetésével 150 LE-s volt. A csúcsmodell a négykerék-hajtással és hatfokozatú manuális váltóval felvértezett Turbo volt, 204 lóerővel. Ez a változat 245 km/órás tempóra is képes volt. A calibra elérhető volt 2,5-es V6-os motorral is ez 170 lóerős teljesítményt produkált.