Horrorfilmbe illő Opelek

Így csúnyítsd el a Calibrát

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.12. 18.10

Csak az nézze meg a képeket, aki bírja a gyomorforgató optikai tuningot.

Talán onnan kell kezdeni a történetet, hogy napjainkban létezik az autógyártás és az autók iránt rajongó közönség, akik már nem érzik azt, hogy könnybe lábadó szerelmes szemekkel kellene nézniük korunk gépjárműveire. Például ti meg tudnátok nevezni egy elfogadható áru, új német sportkupét! Senki? Na ugye?
Ha a kilencvenes évek elején tettem volna fel ezt a kérdést, valószínűleg a legtöbb szájból a Calibra szó hangzott volna el. A mai napig hatalmas rajongótáborral bír a modell, és az Opelnál azóta sem mertek ilyen merészen lapot húzni. Zorall külsejét a német maximalizmusnak és a légellenállási tökéletességre törekvésnek köszönheti. Megjelenésekor büszkén húzhatták ki magukat a szélcsatornában dolgozók, hiszen megalkották az akkori világ legáramvonalasabb autóját, 0.26 cw értékkel. Ráadásul a fejlesztési költségekkel is okosan bántak, hiszen az autó maga az akkori Vectra technikáját használta.
A használtautó portálokon nagyon nehéz már nem széthajtott és főleg gyári állapotban hagyott darabokat találni, mert sajnos a sufni tunnerek igen kedvelt példánya lett, már-már kultusszá nőtte ki magát. Nem mondom, akad néhány szépre csiszolt darab, de a legtöbb komédiába illő undormány. Ezek a példányok is mintha Piripócs 7.c osztály képzőművészeti szakkörének alkotásai lennének.

Nézzétek meg a képre kattintva galériánkat ezekről a szörnyszülöttekről!

A Calibra 1989 és 1997 között készült, összesen majd 240 ezer darabot gyártottak belőle. Főként 2,0 literes benzinmotorral szerelték össze, amelyből a 8 szelepes változat 115, a 16 szelepes előbb 150, majd az Ecotec változat bevezetésével 150 LE-s volt. A csúcsmodell a négykerék-hajtással és hatfokozatú manuális váltóval felvértezett Turbo volt, 204 lóerővel. Ez a változat 245 km/órás tempóra is képes volt. A calibra elérhető volt 2,5-es V6-os motorral is ez 170 lóerős teljesítményt produkált.

Kommentek

  • PAlex

    És az ilyen emberek szavazhatnak is…

  • ColumboV6

    Kedves cikkíró!

    Egy kicsit jobban utána nézhettél volna az adatoknak, ha már a Calibráról írsz…

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.