Horrorfilmbe illő Opelek

Így csúnyítsd el a Calibrát

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.12. 18.10

Csak az nézze meg a képeket, aki bírja a gyomorforgató optikai tuningot.

Talán onnan kell kezdeni a történetet, hogy napjainkban létezik az autógyártás és az autók iránt rajongó közönség, akik már nem érzik azt, hogy könnybe lábadó szerelmes szemekkel kellene nézniük korunk gépjárműveire. Például ti meg tudnátok nevezni egy elfogadható áru, új német sportkupét! Senki? Na ugye?
Ha a kilencvenes évek elején tettem volna fel ezt a kérdést, valószínűleg a legtöbb szájból a Calibra szó hangzott volna el. A mai napig hatalmas rajongótáborral bír a modell, és az Opelnál azóta sem mertek ilyen merészen lapot húzni. Zorall külsejét a német maximalizmusnak és a légellenállási tökéletességre törekvésnek köszönheti. Megjelenésekor büszkén húzhatták ki magukat a szélcsatornában dolgozók, hiszen megalkották az akkori világ legáramvonalasabb autóját, 0.26 cw értékkel. Ráadásul a fejlesztési költségekkel is okosan bántak, hiszen az autó maga az akkori Vectra technikáját használta.
A használtautó portálokon nagyon nehéz már nem széthajtott és főleg gyári állapotban hagyott darabokat találni, mert sajnos a sufni tunnerek igen kedvelt példánya lett, már-már kultusszá nőtte ki magát. Nem mondom, akad néhány szépre csiszolt darab, de a legtöbb komédiába illő undormány. Ezek a példányok is mintha Piripócs 7.c osztály képzőművészeti szakkörének alkotásai lennének.

Nézzétek meg a képre kattintva galériánkat ezekről a szörnyszülöttekről!

A Calibra 1989 és 1997 között készült, összesen majd 240 ezer darabot gyártottak belőle. Főként 2,0 literes benzinmotorral szerelték össze, amelyből a 8 szelepes változat 115, a 16 szelepes előbb 150, majd az Ecotec változat bevezetésével 150 LE-s volt. A csúcsmodell a négykerék-hajtással és hatfokozatú manuális váltóval felvértezett Turbo volt, 204 lóerővel. Ez a változat 245 km/órás tempóra is képes volt. A calibra elérhető volt 2,5-es V6-os motorral is ez 170 lóerős teljesítményt produkált.

Kommentek

  • PAlex

    És az ilyen emberek szavazhatnak is…

  • ColumboV6

    Kedves cikkíró!

    Egy kicsit jobban utána nézhettél volna az adatoknak, ha már a Calibráról írsz…

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.