Pehelysúlyú aszfaltbetyárok

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 10.33

Megkerestük a legkönnyebb sorozatgyártású autókat, amiket legálisan lehet használni közúton is.

Mikor a tervezőmérnökök nekiülnek és az asztal felé görnyedve elkezdik elkészíteni egy új autó dimenzióit az egyik legfontosabb tényező, amit figyelembe kell venniük, a súly. Hiszen ez nagyban befolyásolja, hogy mennyire lesz biztonságos egy autó, gondolok például a lemezvastagságra, vagy hogyan fog viselkedni, mikor előzés előtt visszaszúrunk egy sebességet, magyarul a dinamikai jellemzőit is ez határozza meg. Különösképpen igaz ez a sportautókra, ahol minél könnyebb, mégis nagyon biztonságos konstrukciót kell kifejleszteni. 
Azonban a gyártók nagy örömére a könnyű és rendkívül erős kompozit anyagok korát éljük, így az autók is megszabadulhatnak pár felesleges kilótól. Anélkül, hogy ezzel megnőne a kockázati faktor.
Megkerestük a legkönnyebb sorozatgyártású autókat, amiket legálisan lehet használni közúton is.

Mitsubishi Space Star, 845kg

A gyémántos márka legújabb kisautója, ami a Coltot váltotta le. Még a 850 kilót sem éri el ez a városi kisautó, de mégis a legnehezebb ezen a listán. A koncepció a takarékosság és a káros anyag kibocsájtás lecsökkentése volt. Ami sikerült is, hiszen a gyári adatok szerint a vegyes fogyasztása, az ezres modellnek, 4 liter. Az alapmodell ára 3 millió jó magyar forint.
Ugyan ilyen súllyal és hasonló paraméterekkel rendelkezik még a Toyota IQ és a Ford KA.

Citroen C1, 800kg

Minden egyes generációval egyre könnyebbeké válnak ezek a kisautók. A C1-est 2005-ben vezették be és azóta sem sokat változtattak a recepten: könnyű, takarékos, mozgékony városi autó. Motorválaszték terén meg kell elégednünk a 68 lóerős 1 literes motorral, ugyanis nincs más opció. A 3 ajtós verzió ára 2,5 millió forint.

Morgan 4/4, 795kg

Na itt már átléptünk egy teljesen más kategóriába. Ez bizony már nem az a tipikus városi bevásárlókocsi. A motorháztető alatt egy 1,6-os Ford Sigma erőforrás dolgozik, 110 lóerővel, mindehhez egy Mazda ötsebességes váltót szereltek, és így 0-ról 100-ra 8 másodperc alatt gyorsul fel. Az ára 10 millió forint körül mozog, felszereltségtől függően. 

Smart Fortwo, 750kg

Naná, hogy nem hiányozhat a Smart a listáról. Ti is vártátok már igaz? Mivel fele akkora, mint egy normál autó nem is igazán van mit csodálkozni a 750 kilós tömegen. A nagyobb teljesítményű, 102 lóerős változat ára, 5,3 millió forint…khm. Inkább lépjünk gyorsan tovább.

Morgan Three Wheeler – 550kg

Egy hatalmas V- Kettes motor található az autó elejében, ami az egy darab hátsó kereket hajtja, ugyanis aki minimális angol tudással rendelkezik az rájöhetett, hogy ez egy 3 kerekű nyitott sportklasszikus, amit inkább a motor kategóriába sorolnék. A 80 lóerős vas a 100-as sprintet 4,5 másodperc alatt tudja le, köszönhetően többek között az alig fél tonnás súlyának.

Caterham Superlight R400 – 500kg

Az R400-as a nevét a teljesítmény/tömeg arányáról kapta, ami 400 lóerő tonnánként. A kocsi orrában a Cosworth kétliteres motorja lapul. A teljesen alumíniumból készülő erőforrás legnagyobb teljesítménye 210 lóerő, turbó vagy kompresszor nélkül. A blokk maximális nyomatéka 203 newtonméter. Ezzel az erőforrással 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 225 km/óra. Nem véletlen, hogy viszonylag kis teljesítménye ellenére ilyen jól megy a kétüléses sportkocsi, dinamizmusa a nevében is jelzett könnyű felépítésének köszönhető.

Renault Twizy – 474kg

Végül elérkeztük a Twizy-hez, amit nemrég mutattak be Magyarországon is. Ennek az inkább robogóra hajazó Renaultnak sikerült bekúsznia az 500 kiló alá, így kiérdemelte, hogy megkapja a listánk legkönnyebb autójának járó elismerést. A teljesen elektromos mókás városi kisügyes 17 lóerőt présel ki magából, szóval nem ezzel fogjuk percekig égetni az abroncsokat, de nem is arra találták ki. A Twizyt 5 óra alatt lehet koppra feltölteni, de 2,5 óra után már rendelkezésre áll a 100 kilométeres hatótáv 80 %-a. A listaára 2,5 millió magyar forint körül alakul. Ez még az a kategória amibe érdemes a vállalkozásoknak befektetni, hiszen ha jól megy a szekér, akkor bizony hamar megtérülhet az ára.

Kommentek

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.