Pehelysúlyú aszfaltbetyárok

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 10.33

Megkerestük a legkönnyebb sorozatgyártású autókat, amiket legálisan lehet használni közúton is.

Mikor a tervezőmérnökök nekiülnek és az asztal felé görnyedve elkezdik elkészíteni egy új autó dimenzióit az egyik legfontosabb tényező, amit figyelembe kell venniük, a súly. Hiszen ez nagyban befolyásolja, hogy mennyire lesz biztonságos egy autó, gondolok például a lemezvastagságra, vagy hogyan fog viselkedni, mikor előzés előtt visszaszúrunk egy sebességet, magyarul a dinamikai jellemzőit is ez határozza meg. Különösképpen igaz ez a sportautókra, ahol minél könnyebb, mégis nagyon biztonságos konstrukciót kell kifejleszteni. 
Azonban a gyártók nagy örömére a könnyű és rendkívül erős kompozit anyagok korát éljük, így az autók is megszabadulhatnak pár felesleges kilótól. Anélkül, hogy ezzel megnőne a kockázati faktor.
Megkerestük a legkönnyebb sorozatgyártású autókat, amiket legálisan lehet használni közúton is.

Mitsubishi Space Star, 845kg

A gyémántos márka legújabb kisautója, ami a Coltot váltotta le. Még a 850 kilót sem éri el ez a városi kisautó, de mégis a legnehezebb ezen a listán. A koncepció a takarékosság és a káros anyag kibocsájtás lecsökkentése volt. Ami sikerült is, hiszen a gyári adatok szerint a vegyes fogyasztása, az ezres modellnek, 4 liter. Az alapmodell ára 3 millió jó magyar forint.
Ugyan ilyen súllyal és hasonló paraméterekkel rendelkezik még a Toyota IQ és a Ford KA.

Citroen C1, 800kg

Minden egyes generációval egyre könnyebbeké válnak ezek a kisautók. A C1-est 2005-ben vezették be és azóta sem sokat változtattak a recepten: könnyű, takarékos, mozgékony városi autó. Motorválaszték terén meg kell elégednünk a 68 lóerős 1 literes motorral, ugyanis nincs más opció. A 3 ajtós verzió ára 2,5 millió forint.

Morgan 4/4, 795kg

Na itt már átléptünk egy teljesen más kategóriába. Ez bizony már nem az a tipikus városi bevásárlókocsi. A motorháztető alatt egy 1,6-os Ford Sigma erőforrás dolgozik, 110 lóerővel, mindehhez egy Mazda ötsebességes váltót szereltek, és így 0-ról 100-ra 8 másodperc alatt gyorsul fel. Az ára 10 millió forint körül mozog, felszereltségtől függően. 

Smart Fortwo, 750kg

Naná, hogy nem hiányozhat a Smart a listáról. Ti is vártátok már igaz? Mivel fele akkora, mint egy normál autó nem is igazán van mit csodálkozni a 750 kilós tömegen. A nagyobb teljesítményű, 102 lóerős változat ára, 5,3 millió forint…khm. Inkább lépjünk gyorsan tovább.

Morgan Three Wheeler – 550kg

Egy hatalmas V- Kettes motor található az autó elejében, ami az egy darab hátsó kereket hajtja, ugyanis aki minimális angol tudással rendelkezik az rájöhetett, hogy ez egy 3 kerekű nyitott sportklasszikus, amit inkább a motor kategóriába sorolnék. A 80 lóerős vas a 100-as sprintet 4,5 másodperc alatt tudja le, köszönhetően többek között az alig fél tonnás súlyának.

Caterham Superlight R400 – 500kg

Az R400-as a nevét a teljesítmény/tömeg arányáról kapta, ami 400 lóerő tonnánként. A kocsi orrában a Cosworth kétliteres motorja lapul. A teljesen alumíniumból készülő erőforrás legnagyobb teljesítménye 210 lóerő, turbó vagy kompresszor nélkül. A blokk maximális nyomatéka 203 newtonméter. Ezzel az erőforrással 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 225 km/óra. Nem véletlen, hogy viszonylag kis teljesítménye ellenére ilyen jól megy a kétüléses sportkocsi, dinamizmusa a nevében is jelzett könnyű felépítésének köszönhető.

Renault Twizy – 474kg

Végül elérkeztük a Twizy-hez, amit nemrég mutattak be Magyarországon is. Ennek az inkább robogóra hajazó Renaultnak sikerült bekúsznia az 500 kiló alá, így kiérdemelte, hogy megkapja a listánk legkönnyebb autójának járó elismerést. A teljesen elektromos mókás városi kisügyes 17 lóerőt présel ki magából, szóval nem ezzel fogjuk percekig égetni az abroncsokat, de nem is arra találták ki. A Twizyt 5 óra alatt lehet koppra feltölteni, de 2,5 óra után már rendelkezésre áll a 100 kilométeres hatótáv 80 %-a. A listaára 2,5 millió magyar forint körül alakul. Ez még az a kategória amibe érdemes a vállalkozásoknak befektetni, hiszen ha jól megy a szekér, akkor bizony hamar megtérülhet az ára.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.