Mikor a tervezőmérnökök nekiülnek és az asztal felé görnyedve elkezdik elkészíteni egy új autó dimenzióit az egyik legfontosabb tényező, amit figyelembe kell venniük, a súly. Hiszen ez nagyban befolyásolja, hogy mennyire lesz biztonságos egy autó, gondolok például a lemezvastagságra, vagy hogyan fog viselkedni, mikor előzés előtt visszaszúrunk egy sebességet, magyarul a dinamikai jellemzőit is ez határozza meg. Különösképpen igaz ez a sportautókra, ahol minél könnyebb, mégis nagyon biztonságos konstrukciót kell kifejleszteni. 
Azonban a gyártók nagy örömére a könnyű és rendkívül erős kompozit anyagok korát éljük, így az autók is megszabadulhatnak pár felesleges kilótól. Anélkül, hogy ezzel megnőne a kockázati faktor.
Megkerestük a legkönnyebb sorozatgyártású autókat, amiket legálisan lehet használni közúton is.

Mitsubishi Space Star, 845kg

A gyémántos márka legújabb kisautója, ami a Coltot váltotta le. Még a 850 kilót sem éri el ez a városi kisautó, de mégis a legnehezebb ezen a listán. A koncepció a takarékosság és a káros anyag kibocsájtás lecsökkentése volt. Ami sikerült is, hiszen a gyári adatok szerint a vegyes fogyasztása, az ezres modellnek, 4 liter. Az alapmodell ára 3 millió jó magyar forint.
Ugyan ilyen súllyal és hasonló paraméterekkel rendelkezik még a Toyota IQ és a Ford KA.

Citroen C1, 800kg

Minden egyes generációval egyre könnyebbeké válnak ezek a kisautók. A C1-est 2005-ben vezették be és azóta sem sokat változtattak a recepten: könnyű, takarékos, mozgékony városi autó. Motorválaszték terén meg kell elégednünk a 68 lóerős 1 literes motorral, ugyanis nincs más opció. A 3 ajtós verzió ára 2,5 millió forint.

Morgan 4/4, 795kg

Na itt már átléptünk egy teljesen más kategóriába. Ez bizony már nem az a tipikus városi bevásárlókocsi. A motorháztető alatt egy 1,6-os Ford Sigma erőforrás dolgozik, 110 lóerővel, mindehhez egy Mazda ötsebességes váltót szereltek, és így 0-ról 100-ra 8 másodperc alatt gyorsul fel. Az ára 10 millió forint körül mozog, felszereltségtől függően. 

Smart Fortwo, 750kg

Naná, hogy nem hiányozhat a Smart a listáról. Ti is vártátok már igaz? Mivel fele akkora, mint egy normál autó nem is igazán van mit csodálkozni a 750 kilós tömegen. A nagyobb teljesítményű, 102 lóerős változat ára, 5,3 millió forint…khm. Inkább lépjünk gyorsan tovább.

Morgan Three Wheeler – 550kg

Egy hatalmas V- Kettes motor található az autó elejében, ami az egy darab hátsó kereket hajtja, ugyanis aki minimális angol tudással rendelkezik az rájöhetett, hogy ez egy 3 kerekű nyitott sportklasszikus, amit inkább a motor kategóriába sorolnék. A 80 lóerős vas a 100-as sprintet 4,5 másodperc alatt tudja le, köszönhetően többek között az alig fél tonnás súlyának.

Caterham Superlight R400 – 500kg

Az R400-as a nevét a teljesítmény/tömeg arányáról kapta, ami 400 lóerő tonnánként. A kocsi orrában a Cosworth kétliteres motorja lapul. A teljesen alumíniumból készülő erőforrás legnagyobb teljesítménye 210 lóerő, turbó vagy kompresszor nélkül. A blokk maximális nyomatéka 203 newtonméter. Ezzel az erőforrással 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 225 km/óra. Nem véletlen, hogy viszonylag kis teljesítménye ellenére ilyen jól megy a kétüléses sportkocsi, dinamizmusa a nevében is jelzett könnyű felépítésének köszönhető.

Renault Twizy – 474kg

Végül elérkeztük a Twizy-hez, amit nemrég mutattak be Magyarországon is. Ennek az inkább robogóra hajazó Renaultnak sikerült bekúsznia az 500 kiló alá, így kiérdemelte, hogy megkapja a listánk legkönnyebb autójának járó elismerést. A teljesen elektromos mókás városi kisügyes 17 lóerőt présel ki magából, szóval nem ezzel fogjuk percekig égetni az abroncsokat, de nem is arra találták ki. A Twizyt 5 óra alatt lehet koppra feltölteni, de 2,5 óra után már rendelkezésre áll a 100 kilométeres hatótáv 80 %-a. A listaára 2,5 millió magyar forint körül alakul. Ez még az a kategória amibe érdemes a vállalkozásoknak befektetni, hiszen ha jól megy a szekér, akkor bizony hamar megtérülhet az ára.