Halálos versenypályák

Ahol a néző is veszélyben volt

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.05. 10.00

Versenypályák, amik gyorsabban kiegyenesítik az EKG görbét, mint egy úthenger. De vajon melyik a leghalálosabb?

Az autó és motorversenyek a legizgalmasabb sportok közzé tartoznak és rengeteg nézőt a pálya mellé csalnak vagy a tévé elé ültetnek. Nemhiába, hiszen ki ne szeretne látni pokoli sebességgel, a fizika határait feszegető pilótákat, akik az életüket kockáztatják, csakhogy sikerüljön megelőzni az ellenfeleket vagy, hogy a leggyorsabbak legyenek egy adott szakaszon. 
Összegyűjtöttük nektek azokat a versenypályákat, amik a legkönnyebben simítják ki az EKG görbét és még nézőként sem lennél biztonságban. 

Targa Florio

Halálos áldozatok száma: nincs pontos adat
Leghíresebb baleset: 1926-ban Giulio Masetti, a francia Delage csapat versenyzője, szerencsétlenül csapódott be a pálya melletti töltésbe és életét vesztette. A balszerencsés 13-as rajtszámmal volt ellátva az autója, és a baleset után egyetlen egy versenygép sem kapta meg ezt a számot soha többé. 
A Targa Florio a világ legelső versenysorozatainak egyike volt, 1907-től 1977-ig rendezték meg a futamokat. A pálya a szicíliai Madonie hegységen vezetett keresztül, hullámvasút szerű szerpentineken át a néhol murvás, sáros talajon. Versenyzés közben még figyelni kellett a házakra és a szurkolók is, mivel közvetlenül a pálya szélén álltak. A Porschék voltak a legeredményesebbek a sorozatban, hiszen 11 alkalommal szerezték meg az első helyet.

Le Mans

Halálos áldozatok száma: 24 (csak pilóta)
Leghíresebb baleset: Az egyik legdurvább eset itt történt az autóversenyzés történetében 1955-ben, amiben 82 ember azonnal életét vesztette és további 120 sérülést szenvedett, mikor Pierre Levegh lángoló Mercedese, közel 200 km/órás sebességgel a nézők közzé csapódott, fejmagasságban. Levegh sem élte túl a balesetet. 
A történtek után számos európai országban beszüntették a versenyeket, addig amíg biztonságosabb keretek közé nem tudták szorítani a sportágat. Azonban az eset óta Svájcban a mai napig tiltott az autóversenyzés.

Daytona International Speedway

Halálos áldozatok száma: 28 (csak pilóták)
Leghíresebb baleset: Dale Earnhardt volt a pilóta, aki a 2001-es Daytona 500-as futamon 250-el a falnak ütközött és azonnal az életét vesztette. Ezt a napot a világ sportújságírói azóta is “Fekete vasárnapként” emlegetik. 

Monza

Halálos áldozatok száma: 42
Leghíresebb baleset: Wolfgang von Trips lehetett volna az első német Forma-1-es világbajnok, ha 1961-ben nem ütközik Jim Clarkkal és nem csúszik ki a döntött kanyar előtt a Ferrarival. A balesetben nem csak von Trips, de még 14 néző is meghalt.

Nurburgring Nordschleife

Halálos áldozatok száma: 52
Leghíresebb baleset: Egyértelműen Niki Lauda 1976-os balesetét lehet itt említeni, amibe a versenyző majdnem bele is halt. Óriási tisztelet övezi a háromszoros világbajnok pilótát a mai napig, hiszen a baleset után két évvel visszatért a Formula 1-be. Manapság is a Forma-1 színfalai mögött tevékenykedik, a Mercedes AMG Petronas csapatát erősítve.
Jackie Stewart – annak ellenére, hogy mesteri módon háromszor is nyert itt – “Zöld Pokolnak” nevezte a Nürburgringet.

Isle of Man Tourist Trophy

Halálos áldozatok száma: 227
A legnagyobb hagyománnyal bíró motorverseny, amit már 1907-óta megrendeznek. 28 éven keresztül, egészen 1977-ig rendeztek Moto GP futamokat itt. Ez az utcai versenypálya bizony nem kezdőknek való, hiszen tele van tűéles kanyarokkal és számos ugrató is tarkítja, amin a versenyzők sok esetben teljes gázzal vágnak át. Legtöbbször az északír Joey Dunlop diadalmaskodott ezen a helyszínen, aki 1977-től, 2000-ben bekövetkezett haláláig, összesen 26-szor nyerte meg a versenyt.
Ettől a videótól garantáltan ki fog rázni a hideg! ;)

Kommentek

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.