Halálos versenypályák

Ahol a néző is veszélyben volt

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.05. 10.00

Versenypályák, amik gyorsabban kiegyenesítik az EKG görbét, mint egy úthenger. De vajon melyik a leghalálosabb?

Az autó és motorversenyek a legizgalmasabb sportok közzé tartoznak és rengeteg nézőt a pálya mellé csalnak vagy a tévé elé ültetnek. Nemhiába, hiszen ki ne szeretne látni pokoli sebességgel, a fizika határait feszegető pilótákat, akik az életüket kockáztatják, csakhogy sikerüljön megelőzni az ellenfeleket vagy, hogy a leggyorsabbak legyenek egy adott szakaszon. 
Összegyűjtöttük nektek azokat a versenypályákat, amik a legkönnyebben simítják ki az EKG görbét és még nézőként sem lennél biztonságban. 

Targa Florio

Halálos áldozatok száma: nincs pontos adat
Leghíresebb baleset: 1926-ban Giulio Masetti, a francia Delage csapat versenyzője, szerencsétlenül csapódott be a pálya melletti töltésbe és életét vesztette. A balszerencsés 13-as rajtszámmal volt ellátva az autója, és a baleset után egyetlen egy versenygép sem kapta meg ezt a számot soha többé. 
A Targa Florio a világ legelső versenysorozatainak egyike volt, 1907-től 1977-ig rendezték meg a futamokat. A pálya a szicíliai Madonie hegységen vezetett keresztül, hullámvasút szerű szerpentineken át a néhol murvás, sáros talajon. Versenyzés közben még figyelni kellett a házakra és a szurkolók is, mivel közvetlenül a pálya szélén álltak. A Porschék voltak a legeredményesebbek a sorozatban, hiszen 11 alkalommal szerezték meg az első helyet.

Le Mans

Halálos áldozatok száma: 24 (csak pilóta)
Leghíresebb baleset: Az egyik legdurvább eset itt történt az autóversenyzés történetében 1955-ben, amiben 82 ember azonnal életét vesztette és további 120 sérülést szenvedett, mikor Pierre Levegh lángoló Mercedese, közel 200 km/órás sebességgel a nézők közzé csapódott, fejmagasságban. Levegh sem élte túl a balesetet. 
A történtek után számos európai országban beszüntették a versenyeket, addig amíg biztonságosabb keretek közé nem tudták szorítani a sportágat. Azonban az eset óta Svájcban a mai napig tiltott az autóversenyzés.

Daytona International Speedway

Halálos áldozatok száma: 28 (csak pilóták)
Leghíresebb baleset: Dale Earnhardt volt a pilóta, aki a 2001-es Daytona 500-as futamon 250-el a falnak ütközött és azonnal az életét vesztette. Ezt a napot a világ sportújságírói azóta is “Fekete vasárnapként” emlegetik. 

Monza

Halálos áldozatok száma: 42
Leghíresebb baleset: Wolfgang von Trips lehetett volna az első német Forma-1-es világbajnok, ha 1961-ben nem ütközik Jim Clarkkal és nem csúszik ki a döntött kanyar előtt a Ferrarival. A balesetben nem csak von Trips, de még 14 néző is meghalt.

Nurburgring Nordschleife

Halálos áldozatok száma: 52
Leghíresebb baleset: Egyértelműen Niki Lauda 1976-os balesetét lehet itt említeni, amibe a versenyző majdnem bele is halt. Óriási tisztelet övezi a háromszoros világbajnok pilótát a mai napig, hiszen a baleset után két évvel visszatért a Formula 1-be. Manapság is a Forma-1 színfalai mögött tevékenykedik, a Mercedes AMG Petronas csapatát erősítve.
Jackie Stewart – annak ellenére, hogy mesteri módon háromszor is nyert itt – “Zöld Pokolnak” nevezte a Nürburgringet.

Isle of Man Tourist Trophy

Halálos áldozatok száma: 227
A legnagyobb hagyománnyal bíró motorverseny, amit már 1907-óta megrendeznek. 28 éven keresztül, egészen 1977-ig rendeztek Moto GP futamokat itt. Ez az utcai versenypálya bizony nem kezdőknek való, hiszen tele van tűéles kanyarokkal és számos ugrató is tarkítja, amin a versenyzők sok esetben teljes gázzal vágnak át. Legtöbbször az északír Joey Dunlop diadalmaskodott ezen a helyszínen, aki 1977-től, 2000-ben bekövetkezett haláláig, összesen 26-szor nyerte meg a versenyt.
Ettől a videótól garantáltan ki fog rázni a hideg! ;)

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.