A világ legdrágább parkolója

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.05. 07.00

Több mint 3000 autót is be tud fogadni, 4,5 milliárd dollár, azonban nem használhatja bárki.

Az úszó parkoló, amin legtöbbször csak repülőgépeket látni, 3000 autónak is képes helyet biztosítani és a körülbelül 4,5 milliárd dolláros árával valószínűleg a világ legdrágább parkolója, viszont csak akkor állhatsz fel rá, ha amerikai haditengerész vagy. 

Amit láthatunk az a USS Ronald Reagan, egy óriási nukleáris meghajtású repülőgép anyahajó, amely az Amerikai Haditengerészet kilencedik Nimitz osztályú hajója. 2003-ban állították szolgálatba, fiatal korának köszönhetően eddig még csak az iraki háborúban vett részt aktívan.

A 2011-es tóhokui földrengés és szökőár után a mentési és elhárítási feladatokban segédkezett. A fedélzeten töltötték fel a japán helikoptereket és repülőket üzemanyaggal. Később azonban távolabb vezényelték a fukusimai atomerőmű-baleset miatt, illetve teljesen fertőtlenítették a radioaktív veszély okán.

A hatezer katona befogadására alkalmas USS Ronald Reagan 333 méter hosszú, húszemeletes úszó katonai erőd, két atomreaktor hajtja, melyek jelenlegi fűtőelemei húsz évre elegendő energiatartalékot jelentenek. Súlya 103 000 tonna, és mindez könnyedén mozog még akkor is, mikor 90 légi járművet cipel, amik között vannak fix szárnyú vadászgépek, légi és szárazföldi felderítők és helikopterek.
A hajó fedélzetén kizárólag akkor szoktak autók állni, mikor a tervezett karbantartására hajóznak át vele San Diego partjaitól a washingtoni Kitsap kikötőbe. Bármilyen hihetetlen, de ez a legköltséghatékonyabb módja annak, hogy a legénység privát autóit is elhozzák a san diegoi kikötőből, hiszen amíg a hajó 14 hónapig a “műhelyben” pihen, a nagy karbantartás alatt, a matrózok is kimenőt kapnak, így az autójukra is szükség lehet. 

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.