Toyota, Jeep, Land Rover – mindhárom márkának megvan a maga terepjárós felekezete, akik késhegyre menő vitákban hajlandóak megvédeni kedvencük becsületét. 

Jerzy Wierzbicki fotós, régész és terepjárós, valamint barátja, a képszerkesztő és természetjáró Paweł Pyrka Jagodzinski nem akart egyik mellett sem pálcát törni: ők csak megörökítették azokat az autókat, amelyeket Ománban tett látogatásaik során láttak. Ezek pedig általában Toyoták voltak, méghozzá Land Cruiserek, a 40-es és 70-es szériákból (1960-tól). 
A terepjárók egy része nem több rozsdás mementónál, mások pótalkatrészek lassan kiapadó forrásául szolgál: túlnyomó többségük ugyanis a mai napig rendszeres és kemény használatban van. Nincs ugyan a világnak olyan pontja, ahol egy műszaki vizsgabiztos, vagy akár csak egy autószerelő-tanonc rábólintana ezekre a MacGyver-i módszerekkel működésben tartott, épp csak járóképes lényekre, egy valamire való autóbuzi számára még sincs nagyobb öröm annál, ha egy legenda letűntnek hitt képviselőit életben láthatja – még ha ez az élet viszonylagos is. 
A két lengyel fiatalember két éven át járta (természetesen saját Land Cruiserukkal) Omán roncstelepeit, autójavító műhelyeit és közútjait, hogy elkészítsék azt az albumot, amely egyedülálló módon ingyenesen letölthető az internetről
Ebből a kiadványból szemezgettünk olvasóinknak. Kellemes borzongást!
Szerző: