A legdrágább Ferrarik

Amire a lottófőnyeremény sem elég

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 21.00

Itt sorakoznak a legdrágább Ferrarik, amikhez még az ötös lottó is kevés lenne.

1947-ben, mikor felbőgött az első közúti használatra gyártott Ferrari hangja, szinte azonnal kinyíltak a tehetős férfiak csekkfüzetei és mindenki akart magának egyet, annak az addigra már neves márkának az autójából, aki eddig csak pályára szánt versenyautókat gyártott. Akadtak olyanok is, akik az egész családi megtakarítást képesek voltak kiadni egy sportkocsiért, amin egy fekete ló ágaskodik, és az ilyen esetek sokszor válással végződtek, na de kit érdekelt, hiszen Ferrari tulajdonossá váltak.
 
Azóta már eltelt 66 év, de a dolgok nem sokat változtak. Még mindig a Ferrari a legnagyobb presztízzsel rendelkező sportautó márka, és az emberek dollár milliókat fizetnek ki egy-egy modellért. Összegyűjtöttük nektek a valaha eladott vagy árverésen megvásárolt hat legdrágább Ferrarit. 

FERRARI 340/375 MM BERLINETTA COMPETIZIONE

5,7 millió dollár (1,28 milliárd forint)
Ebből az 1953-as Berlinettából mára csak két darab maradt, így joggal vált veszélyeztetett fajjá. Még gyártásának évében nevezték a LeMans-i 24 órás versenyre és az ötödik helyezést érte el, legjobbként zárva ezzel a Ferrarik között. Az eredetileg 4,1 literes motort a későbbiekben 4,5 literre növelték, így a 340 lőerőből egy csapásra 375 kerekedett. Az átalakítás után számos európai versenyt megnyert a Berlinetta, mielőtt amerikai magántulajdonba nem került. 1995-től még a Forma-1-es mogul Bernie Ecclestone gyűjteményét is bővítette, aki későbbiekben szintén továbbadott rajta.

FERRARI 625 TRC SPIDER

6,5 millió dollár (1,46 milliárd forint)
A világ egyik leggyorsabb autójának számított az 1957-es Spider, melynek súlya mindössze 680 kilogramm volt, amihez 320 lóerős V12-es motor párosult. Szintén indult LeMans-ban és a hetedik helyet szerezte meg. 2012 májusában a 625 TRC gazdára talált egy monacói aukción a már fent említett áron.  

GT SWB 250

7 millió dollár (1,57 milliárd forint)
Mindössze 150 darab készült ebből a Ferrariból és a mai napig a legelismertebb autó a gyűjtők körében. Kétfélét gyártottak a 250-ből, egy “utcait” és egy “verseny” változatot. Előbbinek 220-240 lóerő körül volt a teljesítménye, míg a versenyváltozatban 280 ló taposta az aszfaltot. 
A tengelytáv 7,8 centivel lett rövidebb az elődnél, így sokkal jobban kezelte az éles kanyarokat. A karcsú és letisztult formát maga Sergio Pininfarina tervezte, és egyszer még Sir Stirling Moss is versenyzett vele, igen sokat hozzátéve ezzel az autó értékéhez. 

FERRARI 250 GT SWB CALIFORNIA SPYDER 1961

12 millió dollár (2,7 milliárd forint)
Ez a Ferrari volt a híres Meglógtam a Ferrarival című film egyik főszereplője 1986-ban. Innentől kezdve a legkeresettebb autóvá vált Amerikában. Szerencsére a filmben egy MG alapjaira épített replikát használtak, és maga az eredeti autó csak néha volt látható a vásznon. 2008-ban vásárolta meg az autót az Egyesült Királyság rádiós műsorvezetője Chris Evans egy aukción 12 millió dollárért. Előtte az autó több mint 20 évig a James Coburn színész tulajdonában volt. 

FERRARI 250 TESTA ROSSA

16 millió dollár (3,6 milliárd forint)
A tüzes Testa Rossa a világ egyik legismertebb versenyautója. Az 1957-es volt az első “TR” és mindössze 22 darab készült belőle. A következő évtizedben számos versenyt megnyert Brazíliában, Kubában és Portugáliában. A teljesítménye 300 lóerőre rúgott, köszönhetően a V12-es 2953 köbcentis motornak, ami 4 sebességes manuális váltóval dolgozott. 
2011 augusztusában adtak érte egy aukción 16 millió dollárt. Egyébként a kalapács alá kerülő modell az 1958-as Le Mans-i NART csapat (North American Racing Team) autójaként versenyzett és számos átalakítson esett át a kaszni, többek között ennek is köszönheti a borsos árat. 

1962 FERRARI 250 GTO

35 millió dollár (7,87 milliárd forint)
Világszerte címlapok sztárjává tett az amerikai üzletember, Craig McCaw, egy 250 GTO-t, hiszen horribilis összeget, 35 millió dollárt fizetett ki érte egy árverésen.

Az 1962-es Ferrari 5,2 másodperc alatt tudta le a 100-as sprintet a maga 302 lóerejével. Összesen 39 darabot készítettek belőle, és az aukción elkelt autó magának Stirling Mossnak készült. A történet szépsége, hogy mikor a friss tulajdonos McCaw kölcsönadta az autót 2012-ben Christopher Cox-nak, aki Ferrari fanatikusok egy csoportjával konvojban elindult az autóval LeMans felé, csúnyán összetörte az úton. Így megkapta a “világ legdrágább Ferrarija, amit összetörtek” címet is.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.