Idióta motorosok gyűjteménye

Miért veszélyes két keréken?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.07.20. 10.30

Az elmúlt időben több videó is felkerült a netre, amiben ilyen, finoman fogalmazva kevésbé felkészült motorosok mutatják meg, hogyan ne csináljuk. Ezeket szedtük csokorba.

Sosem voltam motoros alkat. Ennek ellenére nem fújok a két keréken közlekedőkre, nem állítom, hogy mind életveszélyes ámokfutó. De azért akárcsak az autósok között, náluk is akad idióta gazdagon. Az elmúlt időben több videó is felkerült a netre, amiben ilyen, finoman fogalmazva kevésbé felkészült motorosok mutatják meg, hogyan ne csináljuk. Ezeket szedtük csokorba.

1. Pózolásból lett horzsolás – Első példavideónkban a hiúság ad kemény leckét, az izzadtan gyöngyöző izmokra büszke főszereplő némi mutatvánnyal örvendeztetné meg a közönséget, de kicsúszik alóla a vas. A tanulság nyilvánvaló, aki motorra ül, még egy ilyen felvonulás erejéig is, jobb ha visel némi védőruházatot, a bőrt szakító apró kavics nem kellemes élmény.


2. Elbambult, rajtavesztett – Aki motorra ül, annak duplán kell figyelni. Triviális, hogy ezerszer komolyabb veszélyben van a közúton, mint autós társai, ezért a kritikus helyzetben hozott rossz döntés könnyen törött csontokat eredményez. A felvételen jól látszik, hogy az út közepén tébláboló kocsit lenne hely és idő kikerülni, de emberünk nem állt a helyzet magaslatán, és inkább csont nélkül belehajtott a Camaro hátuljába. Szerencséje volt, horzsolásokkal megúszta.


3. Bosszúállásból lett gigantikus bukta – Elhagytuk a piskóta kategóriát, ez egy olyan eset, amitől könnyen kinyílik a bicska a zsebben. A belső sávban folyamatosan haladó autóst jobbról előzi egy motoros. Ezzel tulajdonképpen nincs akkora gond, viszont emberünk minden áron leckét akar adni az önkényes sávfoglalónak, és befékez az erőfölényben lévő kocsi előtt! Full kretén módja ez a bosszúállásnak, és  ráadásul fényévekkel rosszabb lett a történet vége, mintha csak húz egy kövéret, és eltűnik a távolban.

Kommentek

  • DTF

    az uccsónál az autós naygobb arányban hibás, mint a motoros:
    1. Belősben nem haladunk, főleg ha jönnüek mogöttönk gyorsabban
    2. követtsi távolság (nem kcisit elbambult az autós)
    3. ő okozta a balesetet, nem egyértemű a befékezés, mivel lehet, hogy a motoros 180-ról fékezett 120-ra (kb. megengedett sebeség)

  • ZYLO

    Miről beszélsz? Belső sávban folyamatosan nem haladunk, ez igaz. De követési távolság?!? A motoros beállt elé 3 méterrel, majd gyorsított, és 8-10 méterrel előtte fékezett. Tökmindegy, hogy 180-nál vagy 80-nál.

  • Guevara

    Az első kettőhöz no comment. A harmadiknál egy dolog hogy szabálytalanul haladt a belső sávban az autó, ez is elég nagy kreténség, mert szabályosan nem lehet megelőzni, DE a motoros eleve rendszám nélkül megy és még ő áll neki emberkedni a másik szabálytalankodóval. Na igen, felmerül a követési távolság kérdése is, de itt a kamera egyértelmű bizonyítékot szolgáltat az autós javára, a motoros indokolatlanul fékezett hirtelen, ami a (magyar) KRESZ szerint egyértelműen tilos, főleg hogy ezzel veszélyeztette is az autóst ami úgyszintén tilos. Szóval mindkét félnek van a rovásán, de végső soron a motoros volt a nagyobb kretén. Kíváncsi lennék hogy a biztosító(k) hogyan látnák ezt a két fél részéről. Könnyen lehet hogy egyik sem fizetne, a másik szabálytalankodására hivatkozva.

  • Guillotine

    Hát az tuti hogy itt az utolsónál max annyiban hibás az autós hogy a belsőben ment tartósan.
    DE!!!Az hogy az ilyen nagyképű motorosok nincsenek tisztába saját és motorjuk súlyával, SZÁNDÉKOSAN vészfékezget az autós előtt mégis hogyan kellene ezt kivédeni?? A követési távolság itt már nem segít mivel ha 40-re fékezne az autós akkor a motoros 60-ról fékezgetne előtte 3 méterrel mivel egyértelmű hogy csak meg akarja “büntetni” az autóst.Szerintem ez egy jó tanulság minden motorosnak!Nem az számít kinek van elsőbbsége ha meg igaza ha utána ott fetreng az út közepén kettétört motorral.
    Teljesen egyetértek a cikkíróval!
    Nem hinném hogy megérte ahelyett hogy húzott volna egy kövéret és eltűnt volna a horizonton…csak hát a legtöbb motorosnak az önértékelésébe és/vagy kisebbségi komplexusába ez nem fér bele. Tisztelet a kivételnek!

  • Guillotine

    Guevara!

    Fizetne a motorosé ha van ,(meg ha lett kár egyáltalán az autóban?!)mivel indokolatlanul nem lehet vészfékezni sehol, akkor sem ha valaki folyamatosan a belsőben halad és ha nem lehet szabályosan megelőzni akkor abban is vétkes hogy jobbról előzött mivel már ez is szabálysértés.(gondolom jog szerint)

  • PROVOCATOR

    A ruszkiknál divat a büntető fékezés, na de motorral? A motorosok idióták, ez van.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.