Idióta motorosok gyűjteménye

Miért veszélyes két keréken?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.07.20. 10.30

Az elmúlt időben több videó is felkerült a netre, amiben ilyen, finoman fogalmazva kevésbé felkészült motorosok mutatják meg, hogyan ne csináljuk. Ezeket szedtük csokorba.

Sosem voltam motoros alkat. Ennek ellenére nem fújok a két keréken közlekedőkre, nem állítom, hogy mind életveszélyes ámokfutó. De azért akárcsak az autósok között, náluk is akad idióta gazdagon. Az elmúlt időben több videó is felkerült a netre, amiben ilyen, finoman fogalmazva kevésbé felkészült motorosok mutatják meg, hogyan ne csináljuk. Ezeket szedtük csokorba.

1. Pózolásból lett horzsolás – Első példavideónkban a hiúság ad kemény leckét, az izzadtan gyöngyöző izmokra büszke főszereplő némi mutatvánnyal örvendeztetné meg a közönséget, de kicsúszik alóla a vas. A tanulság nyilvánvaló, aki motorra ül, még egy ilyen felvonulás erejéig is, jobb ha visel némi védőruházatot, a bőrt szakító apró kavics nem kellemes élmény.


2. Elbambult, rajtavesztett – Aki motorra ül, annak duplán kell figyelni. Triviális, hogy ezerszer komolyabb veszélyben van a közúton, mint autós társai, ezért a kritikus helyzetben hozott rossz döntés könnyen törött csontokat eredményez. A felvételen jól látszik, hogy az út közepén tébláboló kocsit lenne hely és idő kikerülni, de emberünk nem állt a helyzet magaslatán, és inkább csont nélkül belehajtott a Camaro hátuljába. Szerencséje volt, horzsolásokkal megúszta.


3. Bosszúállásból lett gigantikus bukta – Elhagytuk a piskóta kategóriát, ez egy olyan eset, amitől könnyen kinyílik a bicska a zsebben. A belső sávban folyamatosan haladó autóst jobbról előzi egy motoros. Ezzel tulajdonképpen nincs akkora gond, viszont emberünk minden áron leckét akar adni az önkényes sávfoglalónak, és befékez az erőfölényben lévő kocsi előtt! Full kretén módja ez a bosszúállásnak, és  ráadásul fényévekkel rosszabb lett a történet vége, mintha csak húz egy kövéret, és eltűnik a távolban.

Kommentek

  • DTF

    az uccsónál az autós naygobb arányban hibás, mint a motoros:
    1. Belősben nem haladunk, főleg ha jönnüek mogöttönk gyorsabban
    2. követtsi távolság (nem kcisit elbambult az autós)
    3. ő okozta a balesetet, nem egyértemű a befékezés, mivel lehet, hogy a motoros 180-ról fékezett 120-ra (kb. megengedett sebeség)

  • ZYLO

    Miről beszélsz? Belső sávban folyamatosan nem haladunk, ez igaz. De követési távolság?!? A motoros beállt elé 3 méterrel, majd gyorsított, és 8-10 méterrel előtte fékezett. Tökmindegy, hogy 180-nál vagy 80-nál.

  • Guevara

    Az első kettőhöz no comment. A harmadiknál egy dolog hogy szabálytalanul haladt a belső sávban az autó, ez is elég nagy kreténség, mert szabályosan nem lehet megelőzni, DE a motoros eleve rendszám nélkül megy és még ő áll neki emberkedni a másik szabálytalankodóval. Na igen, felmerül a követési távolság kérdése is, de itt a kamera egyértelmű bizonyítékot szolgáltat az autós javára, a motoros indokolatlanul fékezett hirtelen, ami a (magyar) KRESZ szerint egyértelműen tilos, főleg hogy ezzel veszélyeztette is az autóst ami úgyszintén tilos. Szóval mindkét félnek van a rovásán, de végső soron a motoros volt a nagyobb kretén. Kíváncsi lennék hogy a biztosító(k) hogyan látnák ezt a két fél részéről. Könnyen lehet hogy egyik sem fizetne, a másik szabálytalankodására hivatkozva.

  • Guillotine

    Hát az tuti hogy itt az utolsónál max annyiban hibás az autós hogy a belsőben ment tartósan.
    DE!!!Az hogy az ilyen nagyképű motorosok nincsenek tisztába saját és motorjuk súlyával, SZÁNDÉKOSAN vészfékezget az autós előtt mégis hogyan kellene ezt kivédeni?? A követési távolság itt már nem segít mivel ha 40-re fékezne az autós akkor a motoros 60-ról fékezgetne előtte 3 méterrel mivel egyértelmű hogy csak meg akarja “büntetni” az autóst.Szerintem ez egy jó tanulság minden motorosnak!Nem az számít kinek van elsőbbsége ha meg igaza ha utána ott fetreng az út közepén kettétört motorral.
    Teljesen egyetértek a cikkíróval!
    Nem hinném hogy megérte ahelyett hogy húzott volna egy kövéret és eltűnt volna a horizonton…csak hát a legtöbb motorosnak az önértékelésébe és/vagy kisebbségi komplexusába ez nem fér bele. Tisztelet a kivételnek!

  • Guillotine

    Guevara!

    Fizetne a motorosé ha van ,(meg ha lett kár egyáltalán az autóban?!)mivel indokolatlanul nem lehet vészfékezni sehol, akkor sem ha valaki folyamatosan a belsőben halad és ha nem lehet szabályosan megelőzni akkor abban is vétkes hogy jobbról előzött mivel már ez is szabálysértés.(gondolom jog szerint)

  • PROVOCATOR

    A ruszkiknál divat a büntető fékezés, na de motorral? A motorosok idióták, ez van.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.