Ezektől a srácoktól/hölgyektől mindig elvárják, hogy villantsanak, mutassák meg, mekkora volánzsonglőrök, és ez a teljesítménykényszer könnyen hibát szül. Ez a lehetőség ott lebeg minden sportoló, közszereplő feje felett, mégis más a helyzet, ha több száz lóerős autók is szerepelnek a képletben. Ebben az esetben sokkal látványosabb a bukás, főleg, ha emberünk tényleg elveszíti a fonalat.

Antonio Pizzonia volt F-1 pilóta így tett, és az általa megszokott féktávval próbált elfordulni versenypályán egy utcai Jaguárral. Rossz döntése kőkemény bukást szült, ráadásul az Autocar magazin szerkesztőjével az anyósülésen, így az ügyre semmiképp sem borulhatott jótékony homály.


Az előző videó inkább döbbenetes, mint vicces, így könnyedebb vizekre evezünk. A Ferrari színeit erősítő kettős és Luca di Montezemolo emlékezetes sóderágyba ragadást mutatott be közel három évvel ezelőtt. Lövésem sincs, mire gondolt a nagyvezér, mikor terepre kormányozta a Californiát, lehet elfelejtette miben ül, és azt hitte az összkerékhajtású Ferrari FF dolgozik alatta.


Harmadik videónk főszereplője Petter Solberg, akinek 2008-ban bemutatott esése máig könnyen feltörő kocsmatéma a ralirajongók körében. Ez a videó igazi iskolapélda! Nagy közönség előtt történt integetős eseményen, orra eséssel és sietős elkullogással fűszerezve.


Michelle Mouton joggal nevezhető a rali királynőjének. Négyszer nyert futamot a sport agyament, őrült korában, legendás neveket maga mögé utasítva 1981-82 között. A nyolcvanas évek versenygépeit pedig csak ösztönös tehetség, végtelen bátorság, és komoly felkészültség birtokában lehetett sikeresen irányítani, tehát vitán felül áll, hogy Mouton érti a dolgát. Ennek ellenére mégis sikerült tetőre tenni az Audi S1 Quattrót a Bajnokok Tornáján 2010-ben. A képlet a szokásos, a közönségszórakoztatásból kínos fiaskó lett, bár ha pozitívan nézzük, a padlólemez látványát csodálva mindenki egyedi élménnyel térhetett haza a lelátókról.


Érdembeli sorrendet nem hirdetünk, de Nick Heidfeld teljesítménye mindenképp kiemelkedik a felsoroltak közül. Sikerült hazai pályán, több száz gyári melós szeme előtt megtörnie a Williams-BMW-t, szárnytörő padkázást bemutatva a gumiégetés végén. Olyan típusú mutatvány volt ez, amit egy főnök sem jutalmaz őszinte mosollyal.

< Ezt olvasta már? Perelhető hibáiért a rendőrség.