Mobillal játszott, autót vett az egyéves kislány

Sikeres eBay-licit lett az összevissza nyomogatás vége

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 10.00

Apja okostelefonjával játszadozott a tizennégy hónapos Sorella Stoute, és közben véletlenül vett egy veterán autóroncsot az eBay-en. Szülei megtartják a kocsit, és kipofozzák, mire lányuk jogosítványt szerezhet.

Gratulálunk, ön a kikiáltási áron megnyerte az árverést – állt abban az e-mailben, amit Paul Stoute kapott az eBay-től. Ez minden licitáló kedvenc üzenete, csakhogy Mr. Stoute nem emlékezett arra, hogy bármire is licitált volna. Aztán az eseményeket fejében visszapörgetve rájött: az árverési oldal által megadott időpontban kislánya, a 14 hónapos Sorella játszadozott okostelefonjával. 

“Még szerencse, hogy nem a Porschét vette meg, amit korábban nézegettem” – mondta az apuka, akinek így nem 38 ezer dollárt (8,7 millió Ft) kellett kifizetnie, csak 225-öt (52 000 Ft) – igaz, amit ezért a pénzért cserébe kapott, egy átlagembert csak nyomokban emlékeztet egy autóra. 

Sorella ugyanis egy többszörösen összetört, összetákolt, majd félbehagyott brit sportkocsit, egy 1962-es gyártású Austin Healey Sprite-ot vásárolt. A jármű nem hogy mozgásképtelen, de hiányzik a komplett orr-része és az utastere. Igaz, jár hozzá egy rozsdás bukókeret, és két motort is adtak hozzá – mindkettő a hátsó ülésen hever. 

A házaspárnak se tehetsége, se helye, se pénze nincs a veterán autó felújítására (jelenleg a nagyszülők udvarán tárolják), mégis úgy döntöttek, megtartják az autót, amire kislányuk egyedüliként licitált. 

“Tizenöt év múlva megszerzi a jogosítványát, addigra csak összerakjuk úgy, hogy ez lehessen az első autója” – mondta az apuka, aki egyelőre csak sejti, mekkora fába vágta a fejszéjét. 

A történet tanulsága: mielőtt gyerek kezébe adjuk mobiltelefonunkat, töröljünk le róla minden olyan alkalmazást, amely a kényelmes vásárlás érdekében tárolja jelszavunkat és azonosítónkat, és egyetlen kattintással lehetővé teszi a tranzakciók véglegesítését. 

Austin Healey Sprite (1958-71)


Könnyű és olcsó brit sportkocsi, a szintén legendás MG Midget ihletadója és műszaki rokona. A közel ülő fényszórói miatt békaszeműnek csúfolt első generáció után következő verziók konzervatívabb megjelenésűek voltak. Az itt említett, 1962-es modellt 1,0, illetve 1,1 literes motorral kínálták, 46, illetve 56 lóerővel; a modell sportkocsihoz méltatlan módon 20 másodperc alatt gyorsult százra, viszont, mint említettük, könnyű volt és olcsó, így népszerűnek bizonyult, négy generációjából közel 130 000 darabot adtak el.

Kommentek

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.