Háború a sportautók ellen Londonban

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 18.00

London a hipergazdag közel-keletiek egyik kedvenc játszótere. A nyári hónapokat előszeretettel töltik az angol fővárosban, és természetesen nem emeletes busszal közlekednek.

London a hipergazdag közel-keletiek egyik kedvenc játszótere. A nyári hónapokat előszeretettel töltik az angol fővárosban, és természetesen nem emeletes busszal közlekednek. Ilyenkor magukkal hozzák kedvenc játékszereiket, a méregdrága szupersportautókat, hogy a szűk utcákon csigatempóban csorogva hörögtessék az 5-600 lóerős motorokat.

Ez magában még nem akkora baj, csakhogy Londonban él még 12,5 millió ember, akik közül páran nem nézik annyira jó szemmel a mérhetetlen vagyon efféle megnyilvánulását. Érzékeny a fülük, lelkükben birodalmi öntudat tombol, vagy egyszerűen nem elég az 535d kombi nyújtotta luxus. Nem vagyok társadalomtudós, a lényeg, hogy kialakult egy konfliktushelyzet, ami úgy tűnik szép lassan kezd elmérgesedni.

Pár napja egy sárga Ferrari 458 Italia Spider női sofőrje kapott tojást a nyakába, miközben London utcáin haladt. Ez talán minden országban könnyen érthető, nemzetközi jel a nemtetszés kifejezésére. Az anonim dobáló egész jól célzott, kár hogy magányos terror akciója nem jár eredménnyel, itt legfeljebb az autó kárpitját tisztító bevándorló melós fog szívni, amíg levakarja a sárgáját.


Második példavideónkban egy kerékpáros tart fel szánt szándékkal egy fekete Lamborghini  Aventadort. Kigurul az útra és komótosan tekerni kezd, amire a V12-es hirtelen hörgése ad választ. Ennek se volt sok értelme, de biztos jót tett a kétkerekű önérzetnek.


A feszültség, a fojtott düh valahol érthető. Akárhogy is védik az autórajongók a Lamborghinit, Bugattit, Ferrarit villantó playboyokat, ezek a srácok mindenhol kihasználják azt az öt másodpercet, ahol padlózni lehet. Ez pedig elég idő, hogy jóval száz fölé lendüljön a sebességmérő mutatója, és csak idő kérdése mikor történik komolyabb baleset.

Kommentek

  • demagóg

    Gondolom azért utálják, mert egyrész q..va hangosak, másrészt kiemelkedően környezetszennyezőek.
    Meg persze egy kicsit irigyek is.
    Én mindenesetre a tiltakozók pártján állok.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.