A szuperjachtok már uncsik!

115 méteres luxustengeralattjáró Ausztriából

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.22. 11.00

A híres albínó bálnáról nyerte nevét az extrém Migaloo, a billiárdosok új generációs játékszere, amely akár negyed kilométerre is lemerülhet a vízfelszín alá

Ha vérgonosz, bűngazdag gonosztevő lennék, az a fajta, aki ellen James Bondot szokás küldeni, most alighanem lángba borítanám teljes flottámat, hadd égjenek a drága pénzen vett vitorlások, süllyedjenek a tengerjáró motoros jachtok – vissza sem néznék, és talán a világhódítást is félretenném egy kis időre, hogy megszerezzem a Migaloot, a világ egyetlen, ma még nem is létező luxus-tengeralattjáróját. 

A Migaloo mindent tud, amire szükségem lehet: nyolc VIP lakosztály az átmenetileg elrabolt kémnők elhelyezésére, kétemeletes villa a magam szerény igényeinek kielégítésére, helikopter-leszálló, mert anélkül nem élet az élet, és középen egy hatalmas beach club party house vagy micsoda, uszodával, bárral és napozóágyakkal – privát strand, magánfalu és bűnközpont egyben. 
Persze mindezt egy gombnyomásra a víz alá süllyesztem, ha kedvem úgy hozza – egészen pontosan 240 méter mélyre, max. A Migaloo hermetikusan lezárható (vajon a medence is?), és megfelelő hajózási ismeretek birtokában tengeralattjáróként üzemeltethető. 
Hogy pontosan mivel, az nem egyértelmű, a meghajtásról ugyanis ugyanúgy nem értekezik a Motion Code Blue nevű fejlesztő konzorcium, mint a vételárról. Előbbinél pórias dízel-elektromos hajtást sejtünk, mert bár az atom-tengeralattjáró elegánsabb volna, egy privát nukleáris vízijármű aligha kaphatna engedélyt a föld bármely pontján (ugyanakkor, ha eleve a föld elpusztításán / meghódításán munkálkodom, miért kellene engedély bármihez?) 
A költségek feletti hallgatás szintén érthető: ez nem a rapper-milliomosok szintje. Nagyságrendileg annyit érdemes tudni, hogy egy hasonló méretű, 377 láb (115 méter) hosszú, Virginia osztályú haditengeralattjáró, amelynek méretei és merülési mélysége megegyezik a Migalooéval, bekerülési költsége 2,3 milliárd dollár, azaz durván 530 milliárd – félbillió! – forint. 
Na, ezért már érdemes szupergonosszá válni, nem?
video://www.youtube.com/watch?v=jv3BV98_yTU

Kommentek

  • PluginHibrid

    Ez kb soha nem lesz valóság az tutibiztos…..

  • Guillotine

    Az az érdekes hogy amíg egy a cikkíró által említett Virgina osztályú tengeralattjáró ára kb 3 milliárd dollár (kb 600 milliárd forint) volt 2004-ben addíg egy Borej osztályú tengeralattjáró ára 890 millió dollár (kb 178 milliárd forint -ez már barátibb),mindezt úgy hogy a Borej osztály minden tenkitetben nagyobb,ugyanezzel a szintű fegyverzettel és meghajtással rendelkezik csak a Virginiaival szemben a Borej osztályban található még 16db interkontinentális rakéta is melynek hatótávja 8000km +szilárd hajtóanyagú torpedókkal rendelkezik amelyek sebessége potom 200csomó.
    Ebből következve az amcsik valahol nagyon elszórják a pénzt…de ugye van miből.

  • Guillotine

    A lényeg hogy azért össz lehet ezt hozni olcsóbban is…

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.