Porschéval versenyzünk, elmondjuk miért!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 13.30

A rendhagyó verseny tavaly indult útjára, a Porsche közép-európai központjának szervezésében. Akkor Isztambulból rajtolva jutottak el a résztvevők hozzánk Budapestre, idén pedig Moldovából indulva kell elérni Szlovákiába.

Néhány olvasónk észrevehette, hogy Facebook oldalunkon képek tűntek fel borospincében álló, rendőri felvezetéssel Moldovában közlekedő Porschékról. A sietve gyártott bejegyzések apropója, hogy a magyar csapat tagjaként részt veszek a Porsche Performance Drive idei versenyén, és próbálok minél többet hozzátenni a hazánk zászlaját viselő Cayenne jó szerepléséhez.

Ki és miért, hova és meddig?

A rendhagyó verseny tavaly indult útjára, a Porsche közép-európai központjának szervezésében. Akkor Isztambulból rajtolva jutottak el a résztvevők hozzánk Budapestre, idén pedig Moldovából indulva kell elérni Szlovákiába, útba ejtve Ukrajnát és Lengyelországot.

Rajtra készen vár a Cayenne

Ebben a pillanatban könnyen beugorhat a félőrült milliárdosok veszélyes versengése, a Gumball 3000 névre keresztelt ágyúgolyó futam, ám itt az veszít a legtöbbet, aki hozzájuk hasonlóan ész nélkül tiporja a gázpedált. Nekünk a veterán ralik mintájára legfőbb cél a pontosság. Megadott idő alatt kell megtennünk a kijelölt távot, és pontosan kell érkeznünk, akár az oszakai gyorsvonat. Ha nem az adott percben érjük el a célt, mindegy, hogy hamarabb, vagy később, de jár a büntetőpont.

Ezért a 200+ kilométeres etapokat precízen kell tervezni, elég egy városi dugó, vagy az útra tévedő tehéncsorda (ami Ukrajnában még elég gyakori), hogy boruljon a remekbe szabott terv. Belegondolva,ezt a célt nem nehéz teljesíteni, későként végletekig kihasználva a KRESZ adta kereteket, még hozható az eredmény.

Minden csepp számít! Lehet, hogy csak látványelemnek jó, mi mégis emberi erővel oldottuk meg a Moldáv-Ukrán határon való átjutást.

Csakhogy itt a fogyasztás is számít! Aki lámpától lámpáig tötymörög, majd észét vesztve teper, komoly árat fizethet a kútnál. Így kétarcú versengés ez, kötélidegeket követelő, keretbe szorított, józan rohanás. A csapatok sorrendjét ez a két tényező határozza meg (a pontozást később részletezem, ha igény támad), tehát aki pont időben érkezik, és a legtöbb gázolaj maradt a tankjában, az dörzsölheti a tenyerét.

Ezt futjuk most, jelen pillanatban is, tíz csapat közül egyként, négy országon és öt napon keresztül. Minden alakulat alatt egy Porsche Cayenne S szolgál, V8-as dízelmotorral, ami áldás, ha kedvtelésből zúzunk horgászni, de itt a centiliterekre menő versenyben komoly rizikótényező az üzemanyagra éhes nyolc dugattyú.

Csalás kizárva, a perforált matricán azonnal látszik, ha valaki piszkálta a tankot.

Pár kövér gáz elég, hogy elszálljanak a győzelmi esélyek, és bizony itt tényleges verseny folyik, nem csak kedélyes kéjutazás. A hétfői szakaszon egy kivételével minden csapatnak sikerült percre pontosan beérni, és csak decikben volt mérhető a fogyasztásbeli különbség!

Igaz van aki a gyeplőt lovak közé dobva autózik péntekig, megkímélve gyomrát az idegtől, de minket nem ilyen fából faragtak. Ha már a magyar zászló került erre a Porschéra, hát kihozzuk magunkból a tőlünk telhető legjobbat, és komolyan vesszük a környező országokkal történő versengést. Klíma nélkül, felhúzott ablakkal, csatakos háttal csorgunk, lejtőn üresben gurulva vitorlázunk, de már gondoltunk egy saját fejlesztésű, ragasztószalag-karton hibrid alapú aerodinamikai javítócsomag felszerelésén is.

A tankolás kulcskérdés, és hogy érdekesebb legyen, egymásnak töltjük a tankot, mindig egy ellenfél játszik a pisztollyal, a szervezők felügyelete mellett

Jelenleg második helyen állunk, előttünk hajszálnyival az Ukrán alakulat halad, majd harmadikként következnek a Moldávok, mögöttük pedig román szomszédaink küzdenek a negyedik helyen (további helyezések ITT). A mai nap 12 órát töltünk a Cayenne kényelmét élvezve, tehát hosszú nap lesz, bármilyen irányban fordulhat a sorrend, de reméljük, hogy tudunk javítani. További részletek hamarosan, ha bármilyen kérdésed, véleményed van a versennyel kapcsolatban, ne habozz, írj kommentet.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.