Porschéval versenyzünk, elmondjuk miért!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 13.30

A rendhagyó verseny tavaly indult útjára, a Porsche közép-európai központjának szervezésében. Akkor Isztambulból rajtolva jutottak el a résztvevők hozzánk Budapestre, idén pedig Moldovából indulva kell elérni Szlovákiába.

Néhány olvasónk észrevehette, hogy Facebook oldalunkon képek tűntek fel borospincében álló, rendőri felvezetéssel Moldovában közlekedő Porschékról. A sietve gyártott bejegyzések apropója, hogy a magyar csapat tagjaként részt veszek a Porsche Performance Drive idei versenyén, és próbálok minél többet hozzátenni a hazánk zászlaját viselő Cayenne jó szerepléséhez.

Ki és miért, hova és meddig?

A rendhagyó verseny tavaly indult útjára, a Porsche közép-európai központjának szervezésében. Akkor Isztambulból rajtolva jutottak el a résztvevők hozzánk Budapestre, idén pedig Moldovából indulva kell elérni Szlovákiába, útba ejtve Ukrajnát és Lengyelországot.

Rajtra készen vár a Cayenne

Ebben a pillanatban könnyen beugorhat a félőrült milliárdosok veszélyes versengése, a Gumball 3000 névre keresztelt ágyúgolyó futam, ám itt az veszít a legtöbbet, aki hozzájuk hasonlóan ész nélkül tiporja a gázpedált. Nekünk a veterán ralik mintájára legfőbb cél a pontosság. Megadott idő alatt kell megtennünk a kijelölt távot, és pontosan kell érkeznünk, akár az oszakai gyorsvonat. Ha nem az adott percben érjük el a célt, mindegy, hogy hamarabb, vagy később, de jár a büntetőpont.

Ezért a 200+ kilométeres etapokat precízen kell tervezni, elég egy városi dugó, vagy az útra tévedő tehéncsorda (ami Ukrajnában még elég gyakori), hogy boruljon a remekbe szabott terv. Belegondolva,ezt a célt nem nehéz teljesíteni, későként végletekig kihasználva a KRESZ adta kereteket, még hozható az eredmény.

Minden csepp számít! Lehet, hogy csak látványelemnek jó, mi mégis emberi erővel oldottuk meg a Moldáv-Ukrán határon való átjutást.

Csakhogy itt a fogyasztás is számít! Aki lámpától lámpáig tötymörög, majd észét vesztve teper, komoly árat fizethet a kútnál. Így kétarcú versengés ez, kötélidegeket követelő, keretbe szorított, józan rohanás. A csapatok sorrendjét ez a két tényező határozza meg (a pontozást később részletezem, ha igény támad), tehát aki pont időben érkezik, és a legtöbb gázolaj maradt a tankjában, az dörzsölheti a tenyerét.

Ezt futjuk most, jelen pillanatban is, tíz csapat közül egyként, négy országon és öt napon keresztül. Minden alakulat alatt egy Porsche Cayenne S szolgál, V8-as dízelmotorral, ami áldás, ha kedvtelésből zúzunk horgászni, de itt a centiliterekre menő versenyben komoly rizikótényező az üzemanyagra éhes nyolc dugattyú.

Csalás kizárva, a perforált matricán azonnal látszik, ha valaki piszkálta a tankot.

Pár kövér gáz elég, hogy elszálljanak a győzelmi esélyek, és bizony itt tényleges verseny folyik, nem csak kedélyes kéjutazás. A hétfői szakaszon egy kivételével minden csapatnak sikerült percre pontosan beérni, és csak decikben volt mérhető a fogyasztásbeli különbség!

Igaz van aki a gyeplőt lovak közé dobva autózik péntekig, megkímélve gyomrát az idegtől, de minket nem ilyen fából faragtak. Ha már a magyar zászló került erre a Porschéra, hát kihozzuk magunkból a tőlünk telhető legjobbat, és komolyan vesszük a környező országokkal történő versengést. Klíma nélkül, felhúzott ablakkal, csatakos háttal csorgunk, lejtőn üresben gurulva vitorlázunk, de már gondoltunk egy saját fejlesztésű, ragasztószalag-karton hibrid alapú aerodinamikai javítócsomag felszerelésén is.

A tankolás kulcskérdés, és hogy érdekesebb legyen, egymásnak töltjük a tankot, mindig egy ellenfél játszik a pisztollyal, a szervezők felügyelete mellett

Jelenleg második helyen állunk, előttünk hajszálnyival az Ukrán alakulat halad, majd harmadikként következnek a Moldávok, mögöttük pedig román szomszédaink küzdenek a negyedik helyen (további helyezések ITT). A mai nap 12 órát töltünk a Cayenne kényelmét élvezve, tehát hosszú nap lesz, bármilyen irányban fordulhat a sorrend, de reméljük, hogy tudunk javítani. További részletek hamarosan, ha bármilyen kérdésed, véleményed van a versennyel kapcsolatban, ne habozz, írj kommentet.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.