Porschéval versenyzünk, elmondjuk miért!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 13.30

A rendhagyó verseny tavaly indult útjára, a Porsche közép-európai központjának szervezésében. Akkor Isztambulból rajtolva jutottak el a résztvevők hozzánk Budapestre, idén pedig Moldovából indulva kell elérni Szlovákiába.

Néhány olvasónk észrevehette, hogy Facebook oldalunkon képek tűntek fel borospincében álló, rendőri felvezetéssel Moldovában közlekedő Porschékról. A sietve gyártott bejegyzések apropója, hogy a magyar csapat tagjaként részt veszek a Porsche Performance Drive idei versenyén, és próbálok minél többet hozzátenni a hazánk zászlaját viselő Cayenne jó szerepléséhez.

Ki és miért, hova és meddig?

A rendhagyó verseny tavaly indult útjára, a Porsche közép-európai központjának szervezésében. Akkor Isztambulból rajtolva jutottak el a résztvevők hozzánk Budapestre, idén pedig Moldovából indulva kell elérni Szlovákiába, útba ejtve Ukrajnát és Lengyelországot.

Rajtra készen vár a Cayenne

Ebben a pillanatban könnyen beugorhat a félőrült milliárdosok veszélyes versengése, a Gumball 3000 névre keresztelt ágyúgolyó futam, ám itt az veszít a legtöbbet, aki hozzájuk hasonlóan ész nélkül tiporja a gázpedált. Nekünk a veterán ralik mintájára legfőbb cél a pontosság. Megadott idő alatt kell megtennünk a kijelölt távot, és pontosan kell érkeznünk, akár az oszakai gyorsvonat. Ha nem az adott percben érjük el a célt, mindegy, hogy hamarabb, vagy később, de jár a büntetőpont.

Ezért a 200+ kilométeres etapokat precízen kell tervezni, elég egy városi dugó, vagy az útra tévedő tehéncsorda (ami Ukrajnában még elég gyakori), hogy boruljon a remekbe szabott terv. Belegondolva,ezt a célt nem nehéz teljesíteni, későként végletekig kihasználva a KRESZ adta kereteket, még hozható az eredmény.

Minden csepp számít! Lehet, hogy csak látványelemnek jó, mi mégis emberi erővel oldottuk meg a Moldáv-Ukrán határon való átjutást.

Csakhogy itt a fogyasztás is számít! Aki lámpától lámpáig tötymörög, majd észét vesztve teper, komoly árat fizethet a kútnál. Így kétarcú versengés ez, kötélidegeket követelő, keretbe szorított, józan rohanás. A csapatok sorrendjét ez a két tényező határozza meg (a pontozást később részletezem, ha igény támad), tehát aki pont időben érkezik, és a legtöbb gázolaj maradt a tankjában, az dörzsölheti a tenyerét.

Ezt futjuk most, jelen pillanatban is, tíz csapat közül egyként, négy országon és öt napon keresztül. Minden alakulat alatt egy Porsche Cayenne S szolgál, V8-as dízelmotorral, ami áldás, ha kedvtelésből zúzunk horgászni, de itt a centiliterekre menő versenyben komoly rizikótényező az üzemanyagra éhes nyolc dugattyú.

Csalás kizárva, a perforált matricán azonnal látszik, ha valaki piszkálta a tankot.

Pár kövér gáz elég, hogy elszálljanak a győzelmi esélyek, és bizony itt tényleges verseny folyik, nem csak kedélyes kéjutazás. A hétfői szakaszon egy kivételével minden csapatnak sikerült percre pontosan beérni, és csak decikben volt mérhető a fogyasztásbeli különbség!

Igaz van aki a gyeplőt lovak közé dobva autózik péntekig, megkímélve gyomrát az idegtől, de minket nem ilyen fából faragtak. Ha már a magyar zászló került erre a Porschéra, hát kihozzuk magunkból a tőlünk telhető legjobbat, és komolyan vesszük a környező országokkal történő versengést. Klíma nélkül, felhúzott ablakkal, csatakos háttal csorgunk, lejtőn üresben gurulva vitorlázunk, de már gondoltunk egy saját fejlesztésű, ragasztószalag-karton hibrid alapú aerodinamikai javítócsomag felszerelésén is.

A tankolás kulcskérdés, és hogy érdekesebb legyen, egymásnak töltjük a tankot, mindig egy ellenfél játszik a pisztollyal, a szervezők felügyelete mellett

Jelenleg második helyen állunk, előttünk hajszálnyival az Ukrán alakulat halad, majd harmadikként következnek a Moldávok, mögöttük pedig román szomszédaink küzdenek a negyedik helyen (további helyezések ITT). A mai nap 12 órát töltünk a Cayenne kényelmét élvezve, tehát hosszú nap lesz, bármilyen irányban fordulhat a sorrend, de reméljük, hogy tudunk javítani. További részletek hamarosan, ha bármilyen kérdésed, véleményed van a versennyel kapcsolatban, ne habozz, írj kommentet.

Kommentek

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.