Néhány olvasónk észrevehette, hogy Facebook oldalunkon képek tűntek fel borospincében álló, rendőri felvezetéssel Moldovában közlekedő Porschékról. A sietve gyártott bejegyzések apropója, hogy a magyar csapat tagjaként részt veszek a Porsche Performance Drive idei versenyén, és próbálok minél többet hozzátenni a hazánk zászlaját viselő Cayenne jó szerepléséhez.

Ki és miért, hova és meddig?

A rendhagyó verseny tavaly indult útjára, a Porsche közép-európai központjának szervezésében. Akkor Isztambulból rajtolva jutottak el a résztvevők hozzánk Budapestre, idén pedig Moldovából indulva kell elérni Szlovákiába, útba ejtve Ukrajnát és Lengyelországot.

Rajtra készen vár a Cayenne

Ebben a pillanatban könnyen beugorhat a félőrült milliárdosok veszélyes versengése, a Gumball 3000 névre keresztelt ágyúgolyó futam, ám itt az veszít a legtöbbet, aki hozzájuk hasonlóan ész nélkül tiporja a gázpedált. Nekünk a veterán ralik mintájára legfőbb cél a pontosság. Megadott idő alatt kell megtennünk a kijelölt távot, és pontosan kell érkeznünk, akár az oszakai gyorsvonat. Ha nem az adott percben érjük el a célt, mindegy, hogy hamarabb, vagy később, de jár a büntetőpont.

Ezért a 200+ kilométeres etapokat precízen kell tervezni, elég egy városi dugó, vagy az útra tévedő tehéncsorda (ami Ukrajnában még elég gyakori), hogy boruljon a remekbe szabott terv. Belegondolva,ezt a célt nem nehéz teljesíteni, későként végletekig kihasználva a KRESZ adta kereteket, még hozható az eredmény.

Minden csepp számít! Lehet, hogy csak látványelemnek jó, mi mégis emberi erővel oldottuk meg a Moldáv-Ukrán határon való átjutást.

Csakhogy itt a fogyasztás is számít! Aki lámpától lámpáig tötymörög, majd észét vesztve teper, komoly árat fizethet a kútnál. Így kétarcú versengés ez, kötélidegeket követelő, keretbe szorított, józan rohanás. A csapatok sorrendjét ez a két tényező határozza meg (a pontozást később részletezem, ha igény támad), tehát aki pont időben érkezik, és a legtöbb gázolaj maradt a tankjában, az dörzsölheti a tenyerét.

Ezt futjuk most, jelen pillanatban is, tíz csapat közül egyként, négy országon és öt napon keresztül. Minden alakulat alatt egy Porsche Cayenne S szolgál, V8-as dízelmotorral, ami áldás, ha kedvtelésből zúzunk horgászni, de itt a centiliterekre menő versenyben komoly rizikótényező az üzemanyagra éhes nyolc dugattyú.

Csalás kizárva, a perforált matricán azonnal látszik, ha valaki piszkálta a tankot.

Pár kövér gáz elég, hogy elszálljanak a győzelmi esélyek, és bizony itt tényleges verseny folyik, nem csak kedélyes kéjutazás. A hétfői szakaszon egy kivételével minden csapatnak sikerült percre pontosan beérni, és csak decikben volt mérhető a fogyasztásbeli különbség!

Igaz van aki a gyeplőt lovak közé dobva autózik péntekig, megkímélve gyomrát az idegtől, de minket nem ilyen fából faragtak. Ha már a magyar zászló került erre a Porschéra, hát kihozzuk magunkból a tőlünk telhető legjobbat, és komolyan vesszük a környező országokkal történő versengést. Klíma nélkül, felhúzott ablakkal, csatakos háttal csorgunk, lejtőn üresben gurulva vitorlázunk, de már gondoltunk egy saját fejlesztésű, ragasztószalag-karton hibrid alapú aerodinamikai javítócsomag felszerelésén is.

A tankolás kulcskérdés, és hogy érdekesebb legyen, egymásnak töltjük a tankot, mindig egy ellenfél játszik a pisztollyal, a szervezők felügyelete mellett

Jelenleg második helyen állunk, előttünk hajszálnyival az Ukrán alakulat halad, majd harmadikként következnek a Moldávok, mögöttük pedig román szomszédaink küzdenek a negyedik helyen (további helyezések ITT). A mai nap 12 órát töltünk a Cayenne kényelmét élvezve, tehát hosszú nap lesz, bármilyen irányban fordulhat a sorrend, de reméljük, hogy tudunk javítani. További részletek hamarosan, ha bármilyen kérdésed, véleményed van a versennyel kapcsolatban, ne habozz, írj kommentet.