Az abroncs, mint hulladék nem valami kellemes dolog: égetve szennyező, sőt, mérgező tud lenni, elbomlani pedig nem szeret. Építhetünk persze belőlük játszóteret, feldolgozhatjuk és újrahasznosíthatjuk őket – vagy tehetjük azt is, amit Kuvaitban tesznek: egyszerűen eldobjuk őket. 


Illetve mégsem: ezt ma már nem tehetjük meg, vagy ha mégis, az abroncsok reciklálására szakosodott cégek egyszerűen feltakarítanak utánunk (vagy legalábbis tették ezt néhány évvel ezelőttig), és játszótéri padlót, útalapot vagy újra abroncsot gyártanak a hulladékból, lásd fent. 
Egy ekkora, abroncsokra specializálódott szemétlerakó puszta létezése persze felveti a gondolatot, hogy vajon a társadalmi felelősségüket büszkén hirdető, fejlett országokból hány konténernyi abroncshulladék kerülhetett bele a homokba vájt, feneketlen gödrökbe, amelyek ha megtelnek, egyszerűen ásnak helyettük újakat. 
A hétmillió darab abroncs ugyanakkor az autóipari összefüggéseket tekintve nem egy nagy szám , hiszen például Kína, a világ első számú abroncsgyártó nemzete kevesebb mint egy hét alatt állít elő ennyit. Környezetvédelmi és morális szempontból mégis elgondolkoztató, hogy immár nem csak kreatív, de destruktív emberi alkotások is elég nagyok ahhoz hogy láthatóak legyenek az űrből – igaz, ehhez ki kellett gyulladnia tavaly áprilisban, amikor ötmillió abroncs tüzét próbálta több száz tűzoltó és katona megfékezni, jobbára sikertelenül. 
Alaphelyzetben szerencsére még megbújik Kuvait szégyenfoltja, csak a Google műholdas térképén szörnyülködhetünk hatalmas kiterjedésén. 
Ami egyébként a rekordokat illeti, az Al Jahra-i lerakó csak a dedikált abroncstemetők között számít nagynak; az Egyesült Államok Colorado államában, Hudson város mellett működő szemétlerakóban néhány évvel ezelőttig többek között 30 millió abroncsot is tároltak, ám ott megkezdődött az újrahasznosítás, így a telep által jelentett környezeti probléma legalábbis részben megoldódni látszik.
Ha nem láttál még ötmillió abroncsot égni, íme – lúdbőröztető látvány
Az abroncs központi téma a Forma-1 idei szezonjában. Ha nem követted nyomon az eseményeket, itt elolvashatod.