Újságíró tört Lambót, 120 millió a vége

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.05.17. 07.00

Az állítólag tapasztalt sofőr, Mr. Zhu így kénytelen szembenézni a ténnyel, hogy totálkárosra tört egy hazájában 120 millió forintnyi jüanért kínált olasz sportautót, hivatalos sajtórendezvényen.

75 milliós autót kergettünk versenypályán a hét első felében. Istenien hangzik kimondani: ez a munkánk, és tudjuk mennyire visszásan hat, ha egy ilyen életre szóló élménnyel kapcsolatban fanyalog az ember. Pedig azért van árnyoldala a kalandnak. Például dolgozik a cidri.

Az állítólag tapasztalt sofőr, Mr. Zhu így kénytelen szembenézni a ténnyel, hogy totálkárosra tört egy hazájában 120 millió forintnyi jüanért kínált olasz sportautót, hivatalos sajtórendezvényen.

Egy ekkora értékű autónál két végpont között cikázik a kétség. Vagy puhapöcsként biztonságra autózunk, és az életre szóló csapatásból uras sétakocsikázás válik, vagy engedünk a rizikós kéj csábításának, és bevállaljuk a határon autózást. Utóbbit természetesen lehet profin, magabiztosan művelni, de a hiba lehetőségét sohasem lehet kizárni.
Főleg nem autópályán, nedves úton, egy vadonatúj Lamborghini Gallardo volánja mögött. Ilyen helyzetben, főleg ha nincs némi Walter Röhrl foszlány a génjeinkben, jobb puhapöcsnek maradni. Jobban tette volna a kínai újságíró kolléga is, ha nem kakaskodik, mert még egy karcot éppen ki lehet magyarázni, de a Gallardo szétzúzott orrát, kiszakadt hátsó futóművét már kevésbé.

Az állítólag tapasztalt sofőr, Mr. Zhu így kénytelen szembenézni a ténnyel, hogy totálkárosra tört egy hazájában 120 millió forintnyi jüanért kínált olasz sportautót, hivatalos sajtórendezvényen. Kínos, de Kína hatalmas piac, így ezt az apró incidenst garantáltan járulékos veszteségként könyveli el a gyártó.

Így a végére, megérett a kérdés, ha zsebedben lenne a kulcs, előtted a pálya, álmaid legerősebb, kölcsönzött autójával, te megelégednél pár józan körrel?

Kommentek

  • m3246

    Többször voltam régebben 300/400 lóerős autók tesztvezetésén, annyira nyomtam neki amennyire csak lehetséges volt :) volt pár meleg helyzet is, de szerencsére megúsztam… de ha most arra kéne visszagondolnom, hogy 50-nel mentem egy 350 lovas bömössel hát az még annál is rosszabb mintha életed végig fizetned kéne az összetört autót :) szóval ami a csövön kifér, naná :)

  • zoldfulu2000

    Én vezettem ilyet. Olyan batoji módon mint amikor először vezettem okatató nélkül friss jogsival autót. Pedig az önrész mindössze valami 6-8e euro lehetett emláékeim szerint.

  • Floyd

    Nem csalódtunk :). Általában én sem tötyörgök, de mikor a BMW összes M vezetésen kihúzta valaki a szőnyeget az M5 alól, azért az intő jel volt, hogy kevés tapasztalatom van még 500 lóerő feletti hátsókerekes autókkal…

  • Akiee

    m3246 képzeld én meg vezettem már tankot, vadászgépet, sőt még űrhajót is. Úgy kinyomtam a szemüket hogy majdnem belerepültem a napba. Necces volt de azért megúsztam :D

  • men?manó

    Addig nyújtózkodj amíg a takaród ér!
    Ez itt is jó közmondás, csak kevesen szívlelik meg.

  • Dino871

    Menő!

    Ha te is ez alapján a közmondás alapján vezetnél akkor nem akarnál 500LE-s autókat állva hagyni….

  • men?manó

    Dino871
    Mondom, hogy élénk a fantáziád, hiszen semmi alapja az állításodnak.
    Eddig még mindig tudtam a határokat. Remélem így is marad.

  • Dino871

    Ugyan mit állítottam…??
    Azt te állítod hogy a tiednél sokkal erősebb autókat is lehagysz…amig el nem fogy a szerencséd. /Ne agyja isten/
    Ez nem túlnyújtózkodás?

  • Dino871

    Jó ez a Word! :D:D

    ADJA!

  • Kempelen10.

    Ennyi autóversenyzőt! Közben meg haldoklik a magyar autósport, hol vagytok, amikor a versenyek vannak?

  • zoldfulu2000

    Nagy dolog. Én pár éve vagy 100 ferrarit előztem le. Mondjuk 20szal mentel libasorban felvonulni, de azért az én érdememimet ez nem csökkenti. :)

  • menőmanó

    Dino871

    1. Ha egy autó 50-60 lóerővel erősebb, de 250-350 kg-mal nehezebb, akkor mi a helyzet? Talán nem nehéz feladvány.
    2. Ha eddig nem szálltam el, akkor miért is “túlnyújtozkodás”?
    3. Hiába van valakinek erős és gyors autója, ha nem tudja kihasználni, hiszen nincs hozzászokva. Főleg státusszimbólumként használja.

  • Kempelen10.

    menőmanó te vagy Rambo, vagy Chuck Norris. A végtelenig is elszámolsz igaz? Kétszer is? hehe

  • Dino871

    Menő!

    Ne magyarázkodj!
    A lényeg ugyanaz!
    Feszegeted az autód- és a saját határaidat…
    Azért mert nem hajtják állandóan a 3-4-500LE-s kocsikat az nem azt jelenti hogy ha úgy szottyan kedvük akkor nem hagynak le ha akarnak……ehhez nem kell semmit tenni (pl.egy 750-es BMW-ben) mint lenyomni a pedált…

    Rád az a közmondás illik miszerint:

    “Addíg jár a korsó a kútra míg el nem törik.”

    De csak megnyugszol egyszer…:)
    Amúgy te az a típus vagy aki le akarja tólni az előtte haladót ha az saját vagy inkább a megengedett tempóban autózik?

  • men?manó

    Dino871
    Látom nem érted.
    Szó sincs itt 750-es BMW-ről és 400-500 lóerős autókról, már csak azért sem, mert alig látni belőlük az utakon. Összefutni velük pedig még ritkábban lehetséges.
    Egyébként egyáltalán nem elég nyomni egy kövéret a forgalmas országúton és egyéb kanyargós utakon. Oda kell egy kis tudás is, ami sokaknak hiányzik. Autópályán minden hülye tudja nyomni.
    Én nem tolok le senkit és nem mászom senki fenekébe. Beérem és az első adandó alkalomnál egyszerűen gond nélkül lehagyom.

  • Dino871

    Menő!

    Azért megnézném hogy egy komolyabb autót hogy hagysz le minden gond nélkül..és nem a 3.0 TDI-re gondolok..;)

  • men?manó

    Dino871

    Talán úgy, hogy kulturált a vezetője és belátja, hogyha egyszer már beértem, akkor valószínűleg gyorsabban haladok nála.
    Hagytam már le országúton Porsche-t , TT RS-t, BMW 535D-t.
    A közút nem versenypálya, ha valaki gyorsabb azt el kell engedni, mert csak baleset lehet belőle. Mint már írtam, vannak akik nem így gondolkodnak, de azért az a ritkább.
    Volt egy eset, amikor egy Seat Leon 1,8 turbót értem be. Erősebb autóknál mindig számítok a kekeckedésre. Ez elkezdte nyomni. Mentem utána és jöttek a kanyarok. Egyértelmű volt, hogy lassabb. Egy kanyarnál túlvállalta magát közben ráfékezett és komolyan beriszált a hátulja. Megijedt. Nem bírta a “nyomást”. A következő egyenesben otthagytam. Aki nincs hozzászokva az ne kekeckedjen.

  • Dino871

    Menő!
    “Hagytam már le országúton Porsche-t , TT RS-t, BMW 535D-t.”

    Te tipikusan az a fajta vagy aki ilyenekkel villog…:D:D
    Ha tudnád milyen jókat röhögnek rajtad ezekből az autókból a volán mögül mikor elmész mellettük..:D:D
    Országúton 90el menj mint a többi ember akinek van esze…(autótól függetlenül)
    Először nézd meg hogy mekkora a te gumid mérete?Mekkora egy TT RS-nek….
    Aztán mekkora a TE féktárcsád??? mekkora egy 535D-nek…
    Aztán ha ezen elgondolkodsz akkor azon is gondolkozz el hogy lehet hogy ezekhez a kocsikhoz nem kell akkora “technikai” tudás gyorsan vezetni../ezért simán otthagynának ha akarnának/ viszont ezek meg is tudnak állni ha valaki vészfékez előttük…
    Te nagyon gyorsan haladó mindenkit lehagyó menőmanó…Te is meg tudsz ha kell?? /vagy csak azt hiszed?/

    Mi épp tegnap láttuk első kézből mikor egy ilyen hozzád hasonló “gyorsan haladó” “nagyon vezetni tudó” egy 3.2 es Audival az országúton kanyarban megelőzött majd bevágott elém és az előttünk haladó Panamera Turbo mögé../Felénk elég sok lett mostanság/
    Na most mivel mindenki 90-el haladt csak az nem aki “nagyon tud vezetni” így erő hiányában a kanyarokban is folyamatosan tolta le a Panamerat majd egy egyenesben meg akarta előzni mire a Porsche rálépett a pedálra és 20mp múlva nem látszódott a horizonton…/mi meg ballagtunk tovább/ majd kisvártatva kb 8km múlva már egy út menti étterem parkolójában parkolt../lehet hogy meg is ebédeltek.

    Ez csak azért volt mert ez a kolléga is éppen olyan kekeckedő volt mint Te és kellett hogy valaki helyrerázza mert ha hiszed ha nem van még a világon akinek pénze is van meg vezetni is tud..;)

    A magadfajták egy Veyront is le akarnának tolni ha az a megengedett sebességgel megy :D

    Ezért hát annyit mondanék hogy ismerd a korlátaidat továbbra is….:)

    Sok sikert!

  • men?manó

    Dino871

    Ilyenkor komolyan elgondolkodom, hogy te ezt direkt csinálod, vagy valóban ennyire nehéz a felfogásod.
    Villogok? Szó sincs róla, csak példának hozam fel, mert látom nem érted a dolgokat.
    Én a saját tempómban megyek. Nem bizonyítási kényszerből, hanem azért mert így szeretek autózni. Az átlaghoz képest sokat járok országúton és szeretek haladni. Így nem alszom el és feldob a gyors vezetés. Kijelenthetem, hogy elég sok tapasztalatom is van.
    Eddig még senkinek sem okoztam ezzel gondot és remélem ez így is marad.
    Nehogy már te mondd meg nekem, hogy hogyan vezessek!
    Egyáltalán nem érdekel, hogy ki és milyen autóval halad előttem. Ha lassabb és beérem, akkor előbb utóbb leelőzöm. Ez teljesen normális.
    Ha ő úgy érzi, hogy most meg kell mutatnia valamit, esetleg ezzel kompenzál, akkor lelke rajta az sem érdekel. Az a lényeg, hogy ne tartson fel.
    Szerintem te ebbe a kompenzálós, “majd én megmutatom ennek a kis szarosnak, ki a gyorsabb” kategóriába tartozol, hiszen el sem tudod képzelni, hogy valaki normálisan elengedi a gyengébb, de gyorsabban haladó autót.
    Miért olyan furcsa ez számodra?
    Talán azt gondolod, hogy aki mondjuk egy Porsche-val autózik az elvárja, hogy őt senki nem előzheti meg egy gyengébb autóval? Ő az utak királya, vagy mi?
    Esetleg csak az autózhat gyorsan akinek 300 lovas autója van , de ha beér egy 400 lovast, akkor csak mögötte mehet? Netán ki kéne írni a hátsó szélvédőre a lóerő számot, hogy mindenki tudja, hogy hol a helye?
    Vicces és szánalmas. Kifordult és torz értékrended van.
    Nem tudom mennyit és hol vezetsz, mióta van jogosítványod. Esetleg a tapasztalatod a nullával egyenlő országúti vezetés terén, de szeretsz okoskodni? Csak te tudhatod.
    Mindegy is, de remélem jó irányba fogsz változni, mert ez nagyon nem az.
    Gondolkozz el ezen a saját és a többi úton közlekedő érdekében!

  • Dino871

    Figyelj Menő!!

    Azt hiszem én normálisan szóltam hozzád és nem sértegettelek..ezt elvárom tőled is!
    A saját és a többi autós érdekében szerintem te gondolkodj el hogy jól van az hogy te a saját tempódban haladsz?!
    Van kresz meg vannak táblák..ezeket kell figyelembe venni autótól függetlenül!
    Mindenkinek!Annak is akinek 600 LE-s a kocsija meg annak is akinek 60…
    Te meg ezt nem érted meg!Ha neked az nyújt élvezetet hogy 160-al autózz ott ahol 90-el lehet az nem a “saját tempód” hanem a saját és embertársaid veszélyeztetése.
    Ettől függetlenül engem nem zavar úgy mint ahogy beállítasz engem..és igen én egy kicsit nyugatabbra lakom és bizony itt nem szokás megelőzni azt akinek 500LE-s autója van..és tudod miért nem??!mert ha van olyan “jó fej” és rálép a pedálra miközben előzöd /erre fele nem ritka/ mert kisebbségi érzése van és mert túl fiatalon túl erős autó van alatta akkor abba bele lehet halni..ennyi!
    Ezért nem szokás megelőzni a sokkal erősebb autót és ha jól figyelsz és értesz a kocsikhoz akkor minden kocsiról meg lehet mondani még hátulról is hogy kb hány LE-s..A tiédről is!
    De mondom nekem nincs semmi bajom veled csak szeretek veled vitatkozni…sajnálom! :)
    És bocs ha felidegesítettelek!
    Én elolvasom a válaszod de már nem válaszolok mert veszekedni nem akarok de kérlek hogy ne sértegess!
    Remélem még dumálunk más cikkek alatt is…
    Addig is minden jót kívánok!

  • men?manó

    Dino871

    Ha a te nem találod sértőnek a lenéző, gunyoros és kioktató stílust, az a te dolgod.
    Engem érzékenyen érint.
    Nem 160-nal járok az országúton, hanem átlagban 130-140-nel, ami szerintem még simán kezelhető. Egy-egy kihalt szakaszon vagy előzéseknél lehet több, de az nem tart olyan sokáig.
    Megjegyzem, hogy az átlag forgalom sebessége 100-110 km/h. 90-nel kevesen haladnak. Persze a forgalmas részeken megy a vonatozás egy lassabb után, de az más kérdés.
    Én sem akarok veszekedni, csak nem szeretem, ha valaki direkt elsiklik a lényeg mellett és a lényegtelenen dolgokon lovagol.
    Elhiheted elég jól ismerem az autókat ahhoz, hogy tudjam mivel van dolgom és melyiknél mire számíthatok.
    Részemről nincs harag.
    Neked is minden jót!

  • Guevara

    Lezúzta. Naddolog.. Minden hétre jut egy lezúzott Lambós hír. Olyan viszont még nem volt, vagy nem emlékszek rá, hogy meghalt volna a “tettes”. Szal ezek a Lambók módfelett biztonságosak.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.