Rozsdakupac negyvenmillióért

A remélt ár négyszereséért kelt el a ritka sportkocsi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.04. 11.00

Megdöbbentően sokat fizettek egy szánalmasan lepusztult Jaguar E-type-ért a Bonham’s aukciós ház árverésén. Az ok: a rozsdás roncs történelmi értékű, ráadásul az utolsó anyacsavarig hiánytalan.




Annak idején hatvanadikként gördült le a gyártósorról az a Jaguar E-type, amelyet 1965 februárjában vásárolt meg egy brit hajómérnök. 

Két évtizeden át rendszeresen használta, majd az egyre magasabb üzemben tartási költségek miatt letámasztotta. Éveket töltött csillaggarázsban, majd egy szűk, dohos lyukba dugták be. 
Az elmúlt három évtizedben egyetlen számjegy sem változott a hatvanötezer mérföldet (kb. 104 000 km) mutató számlálón. 
Az autó alkatrészeit tekintve gyakorlatilag hiánytalan. 
Egyedül az utólag beépített Koni lengéscsillapítók lógnak ki a képből; a vászontető is utólagos darab, ám a tulajdonos megőrizte az eredeti tetőt, és a kezelési útmutatóval, valamint egy korabeli menetnaplóval együtt az is részét képezte annak az árverési csomagnak, amelynek szakértők becslései szerint 30 000 angol fontot (10,5 millió Ft) kellett volna hoznia.
Végül csaknem négyszer ennyiért vette azt meg egy magát megnevezni nem kívánó gyűjtő. 
A 109 020 fontos (38,3 millió forint) díjban benne foglaltatik az aukciós ház 25 százalékos (+áfa) jutaléka, értelemszerűen nem tartalmazza viszont a helyreállítás költségét, ami becslések szerint további ötvenezer fontra (17,6 millió forint) rúghat. 
Ezt a munkát nem műkedvelő amatőrök végzik: a Classic Motor Cars Limited (CMC) komoly rutinnal bír a veterán autók helyreállításában, ők restaurálták például minden idők legelső jobbkormányos E-type-ját. 
A helyreállítás során vélhetően visszaalakítják azt a padlókivágást, amellyel a korabeli tulajdonos az első generációs E-type-ot sújtó legnagyobb problémát, a minimális helykínálatot igyekezett orvosolni. “Későbbi példányokon már gyárilag kimélyítették a padlólemezt, ez azonban eredetileg egy ‘síkpadlós’ típus volt.” – mondta el a CMC képviselője.

Még nagyobb kihívás

Ha valaki szeret helyreállítással szöszmötölni, érdekesebb projekteket is tartogat számára a brit árverési piac. 


Ezt az 1953-as gyártású Jaguar XK120 Competition Roadstert 1961-ben vásárolta meg mostani, második tulajdonosa, és tíz éven át rendeltetésszerűen használta: azaz rendszeresen versenyzett vele. 

1970 óta azonban ez az autó sem mozdult ki a garázsból, és az idő vasfoga finoman szólva sem kímélte az egykor 200 km/óra sebességre képes járművet. 

A Coys aukciós ház árverésén 15 ezer fontot (5,3 millió forint) remélnek kapni az autóért, amely helyreállítva akár tízszer ennyit is érhet; igaz, a restaurálás költsége nagyjából el is viszi a különbözetet.

Kommentek

  • epipapi

    Hát nem elvitték az orrom elől!

  • cartulaj

    “anyacsavar”;-)

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.