Az első képek Sanghajból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.18. 09.00

Megjöttünk Sanghajba, a káprázatos tempóban fejlődő és most épp nem szmogos metropoliszba, ahol nagyban pörög a biznisz.

Nemrég leszálltunk Sanghajban, a Kelet-kínai tenger partján. Nem a gyarmati romantika vagy az ópiumszívás hozott ide, hanem a pár nap múlva aktuális autókiállítás. Mi Bécsből Helsinkin át repültünk, lerövidítve az utat, de a finn fővárosból így is 10 óra repülésre fekszik Kína és a térség egyik fő gazdasági központja.

Renault, ami konyak

A repülőn az itallap meglepett Renault márkájú konyakkal, amely a maga nemében magasabbra pozicionált termék, mint a Renault személyautói. Egy üveg vámmentes alaon is 21 000 forintnyi euróba kerül volna a fedélzeten, a kóstoló alapján van mire fel elkérni ezt a szabad szemel igen jól látható összeget.

A reptérről befele jövet elsőként a taxiként futó Volkswagen Santanák tömege tűnt fel az utcaképben. Az 1982-es kocka Passatra épülő limuzin több modellfrissítést is megért, a személyszállító kisiparosok leggyakrabban a Santana Vistát illetve a Santana 3000-et használják.

VW, Buick és hosszított presztízsautók

A számomra egyelőre nehezen azonosítható bennszülött járgányok mellett az utak és a parkolók is tele vannak Buick márkájú limuzinokkal, aszfaltterepjárókkal és egyterűkkel. A GM nyereségének nem kis részét termeli meg Kínában, a részben Opel-technikára épülő autókkal.

Tényleg rengeteg a hosszított modell. Van Audi A4, 5-ös BMW vagy 2005 előtti, az előző Škoda Superb alapját is adó Passat nyújtott tengelytávval, az aránytalanul hosszú hátsó ajtóról könnyű megismerni őket. A kínaiak szeretik a nagy lábteret és mivel az fizet, aki hátul ül, az ő kényelme elsődleges.

Egy Buick egyterű. Krómból sosincs elég

Jogsi helyett sofőr

Sofőrt tartani nem kerül sokba, ez egyébként általános is. Európai jogosítvánnyal ugyanis nem vezethetünk, a helyi vezetői engedély megszerezni elég macerás és az itteni közlekedés a randomszerűen bevágó taxikkal, saját univerzumban mozgó riksákkal, könyörületre váró gyalogosokkal nem egy élmény a volán mögül.

Furcsa látni, hogy a kicsinek cukorfalat kínai gyermekekből kocsiablakon kicsulázó, bőszen harákoló felnőttek cseperednek, de mások meg attól undorodnak, amit mi csinálunk a papír zsebkendővel. Ők sosem vágnák zsebre a taknyukat.

Errefelé a motorosok jobban tartanak az épen aktuális influenzától és más kórságoktól, mint fejük szétloccsanásától, ezért többen motoroztak maszkban, mint bukósisakban. Jelentkezem majd még a délkelet-ázsiai metropoliszból, ahol lüktet a világgazdaság.

Kommentek

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutaton

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.