Az első képek Sanghajból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.18. 09.00

Megjöttünk Sanghajba, a káprázatos tempóban fejlődő és most épp nem szmogos metropoliszba, ahol nagyban pörög a biznisz.

Nemrég leszálltunk Sanghajban, a Kelet-kínai tenger partján. Nem a gyarmati romantika vagy az ópiumszívás hozott ide, hanem a pár nap múlva aktuális autókiállítás. Mi Bécsből Helsinkin át repültünk, lerövidítve az utat, de a finn fővárosból így is 10 óra repülésre fekszik Kína és a térség egyik fő gazdasági központja.

Renault, ami konyak

A repülőn az itallap meglepett Renault márkájú konyakkal, amely a maga nemében magasabbra pozicionált termék, mint a Renault személyautói. Egy üveg vámmentes alaon is 21 000 forintnyi euróba kerül volna a fedélzeten, a kóstoló alapján van mire fel elkérni ezt a szabad szemel igen jól látható összeget.

A reptérről befele jövet elsőként a taxiként futó Volkswagen Santanák tömege tűnt fel az utcaképben. Az 1982-es kocka Passatra épülő limuzin több modellfrissítést is megért, a személyszállító kisiparosok leggyakrabban a Santana Vistát illetve a Santana 3000-et használják.

VW, Buick és hosszított presztízsautók

A számomra egyelőre nehezen azonosítható bennszülött járgányok mellett az utak és a parkolók is tele vannak Buick márkájú limuzinokkal, aszfaltterepjárókkal és egyterűkkel. A GM nyereségének nem kis részét termeli meg Kínában, a részben Opel-technikára épülő autókkal.

Tényleg rengeteg a hosszított modell. Van Audi A4, 5-ös BMW vagy 2005 előtti, az előző Škoda Superb alapját is adó Passat nyújtott tengelytávval, az aránytalanul hosszú hátsó ajtóról könnyű megismerni őket. A kínaiak szeretik a nagy lábteret és mivel az fizet, aki hátul ül, az ő kényelme elsődleges.

Egy Buick egyterű. Krómból sosincs elég

Jogsi helyett sofőr

Sofőrt tartani nem kerül sokba, ez egyébként általános is. Európai jogosítvánnyal ugyanis nem vezethetünk, a helyi vezetői engedély megszerezni elég macerás és az itteni közlekedés a randomszerűen bevágó taxikkal, saját univerzumban mozgó riksákkal, könyörületre váró gyalogosokkal nem egy élmény a volán mögül.

Furcsa látni, hogy a kicsinek cukorfalat kínai gyermekekből kocsiablakon kicsulázó, bőszen harákoló felnőttek cseperednek, de mások meg attól undorodnak, amit mi csinálunk a papír zsebkendővel. Ők sosem vágnák zsebre a taknyukat.

Errefelé a motorosok jobban tartanak az épen aktuális influenzától és más kórságoktól, mint fejük szétloccsanásától, ezért többen motoroztak maszkban, mint bukósisakban. Jelentkezem majd még a délkelet-ázsiai metropoliszból, ahol lüktet a világgazdaság.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.