Sci-fi a gyárudvaron

A világ legnagyobb emberszállító hatlábú... izéje

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 15.00

1,9 tonna, 2,8 méter magas, és egy 2,2 literes turbódízel mozgatja, mi az? A válasz: nagyon állat…

Ezekkel a paraméterekkel akár egy Unimog-szerű munkagépről is szólhatna írásunk, de nem: a Mantis (imádkozó sáska) a világ legnagyobb hatlábú robotja, amely elég erős ahhoz, hogy saját tömegén kívül egy felnőtt személyt (a kezelőt) is elbírja. 

Alkotója, Matt Denton négy éven át dolgozott a Mantison, pedig komoly gyakorlattal rendelkezik ezen a téren, hiszen cége ilyen jellegű, bár jóval apróbb szerkezeteket épít filmforgatásokhoz. 
A Mantist, amely névadójával ellentétben hat lábon jár, két számítógép vezérli. Az egyiken egy linuxos program fut, amely a vezető által kiadott mozgásparancsok szerint koordinálja a lábak mozgását, a másik pedig a jármű klasszikus értelemben vett irányítására szolgál. 
A lábanként három-három hidraulikus munkahenger összehangolt mozgatása egyelőre komoly időt vesz igénybe, ezért ahogy a fenti, hallatlanul idegesítő zenével körített videóban is látható, a Mantis inkább cammog, mint jár, de a lényeg, hogy az első lépéseket már megtette. 
Ami a Mantis gyakorlati hasznát illeti, a Rolls-Royce-ok vételárával kapcsolatban emlegetett régi bölcsesség jut az eszembe: ha meg kell kérdezned, nem érdemled meg, hogy valaha legyen sétáló robotod. Nem bizony.
Lám, nem most először jut eszébe valakinek az ötlet: az alábbi videókon egy erdészeti, illetve egy katonai célú alkalmazást láthatunk – és akkor még nem szóltunk a legvagányabbról, a galaktikus birodalmi csapatok páncélozott csapatszállító járművéről. 
 
 

Kommentek

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.