Sci-fi a gyárudvaron

A világ legnagyobb emberszállító hatlábú... izéje

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 15.00

1,9 tonna, 2,8 méter magas, és egy 2,2 literes turbódízel mozgatja, mi az? A válasz: nagyon állat…

Ezekkel a paraméterekkel akár egy Unimog-szerű munkagépről is szólhatna írásunk, de nem: a Mantis (imádkozó sáska) a világ legnagyobb hatlábú robotja, amely elég erős ahhoz, hogy saját tömegén kívül egy felnőtt személyt (a kezelőt) is elbírja. 

Alkotója, Matt Denton négy éven át dolgozott a Mantison, pedig komoly gyakorlattal rendelkezik ezen a téren, hiszen cége ilyen jellegű, bár jóval apróbb szerkezeteket épít filmforgatásokhoz. 
A Mantist, amely névadójával ellentétben hat lábon jár, két számítógép vezérli. Az egyiken egy linuxos program fut, amely a vezető által kiadott mozgásparancsok szerint koordinálja a lábak mozgását, a másik pedig a jármű klasszikus értelemben vett irányítására szolgál. 
A lábanként három-három hidraulikus munkahenger összehangolt mozgatása egyelőre komoly időt vesz igénybe, ezért ahogy a fenti, hallatlanul idegesítő zenével körített videóban is látható, a Mantis inkább cammog, mint jár, de a lényeg, hogy az első lépéseket már megtette. 
Ami a Mantis gyakorlati hasznát illeti, a Rolls-Royce-ok vételárával kapcsolatban emlegetett régi bölcsesség jut az eszembe: ha meg kell kérdezned, nem érdemled meg, hogy valaha legyen sétáló robotod. Nem bizony.
Lám, nem most először jut eszébe valakinek az ötlet: az alábbi videókon egy erdészeti, illetve egy katonai célú alkalmazást láthatunk – és akkor még nem szóltunk a legvagányabbról, a galaktikus birodalmi csapatok páncélozott csapatszállító járművéről. 
 
 

Kommentek

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.