Alacsonyan repülnek a teherautók, eső lesz

Sivatagi kaland 850 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 08.00

Ha gymkhana-fricskának szánták, bejött: a Monster energiaital reklámflmje van olyan látványos, mint bármely Ken Block-videó. Sőt, két alulöltözött hölggyel még rájuk is tromfol.

B. J. Baldwin nevét kevesen ismerik mifelénk. Nem csoda, hiszen Európa számára a terepversenyzés kimerül a Dakar-raliban, pedig bőségesen van azon túl is élet és kihívás. 

Ebben a filmben egy egészen másfajta feladatot kell teljesítenie Baldwinnak, de tulajdonképpen a történet majdhogynem lényegtelen: a mesterien kilassított felvételeken megcsodálhatjuk, milyen sebészi pontossággal kezeli méteres rugóutakon imbolygó, 850 lóerős szörnyetegét a négyszeres offroad-bajnok. 
Baldwin mellesleg már Magyarországon is járt Robby Gordon csapatának tagjaként, és főszerkesztőnk, akinek volt szerencséje felkapaszkodni mellé a Hummerbe, mély tisztelettel csak annyit mondott róla: elmebeteg.
Hogy tényleg az, arról az alábbi képkockák bárkit meggyőznek – épeszű lény képtelen volna ilyen lenyűgözően nemtörődöm tökéletességgel vezetni. Hogy ő is esendő ember, az a reklámfilm utolsó képkockáin derül ki: autójából kiszállva imádnivaló esetlenséggel mozog a való világban. 
Na de elég a dumából, kapaszkodj, indul az utazás.

Kommentek

  • v_Petya25

    Szenzációs!

  • Butapest

    “B. J. Baldwin nevét kevesen ismerik mifelénk. Nem csoda, hiszen Európa számára a terepversenyzés kimerül a Dakar-raliban, pedig bőségesen van azon túl is élet és kihívás.”

    Csak tájékoztatnám a kedves cikkírót, hogy Európa a motorsportok szülőhazája.
    Nem teljesen tiszta számomra, hogy miképpen lehet európai fejjel összehasonlítani azt a 3-4 amerikai “nyélgáz-szériát” az öreg kontinens kifinomult motorsportjaival.( Formula 1, WRC, WTCC, IRC, GP szériák, WSR, Arctic rally, Dakar, DTM, stb..)
    Ezeknek a butított népeknek csak Baja rally + nascar + indicarból áll a világ. Egyikhez sem kellenek különösebb képességek, csak lóerő és sör.. csőversenyek agyatlanul.
    Próbálna csak egy ilyen nagyképű hamburgerzabáló 1 kört végigmenni egy formula 1-es autóval – valószínűleg elájulna és falnak menne. Vagy ott a rallysport királykategóriája a WRC : Pl:Ken Block folyamatos esés-kelése élő példa…no comment :)

    Egyszóval: a motorsportok ismerete nélkül ne kezdjük cikkírásba, valamint egy 130szor felvett és összevágott videó után nem lesz valakiből még jó pilóta…maximum youtube star :)
    Üdv.

  • Dino871

    Butapest!

    “Egyszóval: a motorsportok ismerete nélkül ne kezdjük cikkírásba, valamint egy 130szor felvett és összevágott videó után nem lesz valakiből még jó pilóta…maximum youtube star :)”

    Ééééééés itt a lényeg!A szívemből beszélsz!
    A “WRC”-s Ken Block ugyanez..százezer gumicsík van az aszfalton mire fel merik venni de ez senkine nem tűnik fel.
    WRC-ben nem igazán van próba, ott akkor kell nagyon jól vezetni amikor a 2 méteres kavicsos/murvás úton 150-el szaladnak el mellettük a fák…
    Egy lapon sem lehetne említeni velük és abban is egyetértek hogy minket hülye európaiakat nem véletlenül nem érdekel az ottani motorsportnak nevezett ökörködés.

  • Butapest

    Dino871 !

    Az általad említett csíkokat sokan nem is akarják észrevenni.
    Ami pedig még elgondolkodtatóbb az az, hogy globálisan sincs az USA szériákon kívül amerikai csapat/gyár aki fel tudna mutatni bármiféle eredményt..
    A saját kontinensükön egymást nyírják a V8 gőzben és tesznek a minőségre. Nem állítom, hogy nem láttam izgalmas indy500 befutót, de könyörgöm mégis mindig a futam 3.5 órájánál kell ennek bekövetkeznie+ 3 körre kell korlátozódnia? :)
    Amúgy ismerem a cikkben szereplő Baldwint, és eléggé viharos a versenyzői múltja:
    “és főszerkesztőnk, akinek volt szerencséje felkapaszkodni mellé a Hummerbe, mély tisztelettel csak annyit mondott róla: elmebeteg.” – csak így tovább PONT ilyenek miatt nem nézek lassan semmilyen USA szériát. Időpocsékolás.
    Eközben az üveghegyeken is túl egy kicsiny nemzet apró csapata (Zengő) világbajnoki pontokra váltja szurkolói álmát a Nemzetközi Túraautó Világbajnokságokon…Hajrá Norbii !
    Egy 315 milliós Ego-nemzetből nincs egynek se hasonló eredménye? Az gáz..pedig világbajnokság.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.