Álomautók a magyar rendőrségnek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.30. 17.55

Ha Magyarország hirtelen nélkülözhetetlen nyersanyagokban gazdag nemzetté válna, és úgy szórhatnánk a pénzt, hogy olajmilliárdos arabok is elszégyellnék magukat, milyen szolgálati járművet kapnának rendőreink?

Pár hónapja csupán, hogy nyugdíjba vonult a Ford Focus flotta, és az utcakép részeként lassan megszokjuk az Opel Astra rendőrautókat. A váltást követő hírek, képek megjelenése óta érik bennem a gondolat, milyen szolgálati járművet kapnának rendőreink egy álomvilágban?

Ha Magyarország hirtelen nélkülözhetetlen nyersanyagokban gazdag nemzetté válna, és úgy szórhatnánk a pénzt, hogy olajmilliárdos arabok is elszégyellnék magukat. Íme a jelöltek:

Ezt a Mercedes CLS Brabus Rocket típusú elfogót látva bármelyik notórius száguldozó feladja a küzdelmet. A különleges német vas V12-es motorral, 362 km/órás végsebességgel szolgálna és védene az álomvilágban.

Úgy tűnik Romániában már beköszöntött a Kánaán, a szomszédoknál már szolgálatban áll egy álomverda, a Lotus Evora S. A márka forgalmazója két évre bocsájtotta a helyi erők rendelkezésére a 350 lóerős sportgépet 2011-ben, de a hazai autópályákon sem lenne utolsó látvány a Lotus.

Ford RS200! A legelborultabb ötlet, a Ford által B-csoportba szánt raliautót rászabadítani a hazai utakra, klasszikus és bátor választás, ráadásul bevethető vidéki gonosztevők ellen is, az üldözés nem érne véget az aszfalt elfogytával!

Importált Cobra 11. A német technika sosem lehet rossz választás, bár ha már álmodozunk, a képen látható generáció helyett a legújabb 991-es szériára kellene felszerelni a fényhidat

Eldugott falvak, nagyközségek őrsein tenne jó szolgálatot ez a Dodge Challenger. Más autóból nem lehet hatásosabban kiszállni és kérdezni: Átutazik, vagy hosszabb ideig marad? Mert tudja, mi nem szeretjük az idegeneket ebben a városban!

Godzilla? Erre nehéz lenne nemet mondani! A Nissan GT-R a négy kerékre állított műszaki tökéletesség, gyakorlatilag bármit utolér, ami szárazföldön halad. Erősen ajánlott választás!

Lamborghini Gallardo LP560-400. Az olaszoknál már bevált, így könnyű szívvel rendelhetnénk 2-300 darabot az 560 lóerős V10-es sportkocsiból, ami ráadásul tényleg szolgál, így minden berendezéssel felszerelték, amire a rendőröknek szükségük lehet

Mitsubishi EVO X. Igazi mindenes, bár gyorsulása csak 5.3, a 295 lóerő és az összkerékhajtás elég lehet a legtöbb bűnelkövető lekapcsolásához

Ha lúd legyen kövér! Egy tehetős ország tányérsapkásai nem járhatnak holmi szériaautókkal, Ferrarit nekik! A Ferrari 612 Scaglietti megfelelő választás lenne, V12-esének méltóságteljes morgása idilli aláfestést adna a közúti ellenőrzésekhez

Corvette. V8. Azt hiszem több érvet felesleges felsorolni. Valószínűleg komoly mértékben növelné a kötelékben szolgálók munkamorálját.

Érdekes cikkek még a Vezetünk Blogból:

Suzukiból brutális fenevad
Útjavítás orosz módra, téglával!

Kommentek

  • Leslie54

    Ne álmodozzunk, maradjunk csak a földön! Ez is sok már nekik!

  • Gekko

    Leslie54

    Akkor a buszosok se kapjanak új buszt, már egy Ikarus is túl sok a buszvezetőknek

  • Gekko

    A jelenlegi rendőrségi flotta nagy része, ami H-s Astrákból áll, alkalmatlan elfogásra gyenge teljesítménye miatt.
    Ha nekem kéne választani rendőrségi autót egységesen Vw Passat 2.0 TSI DSG-t választanék, 210 lóerő már elég országútra is, ezzel utol lehet érni mindenkit, és hely is van benne bőven.

  • BMW7

    Passat TSI DSG szolgálati autónak? Nice choice..

  • Gekko

    VW-nél nem sok jobb ár-érték arányú autó van!

  • montsenior 10

    Bizonyára nem a legjobb választás volt az Opel széria beszerzése,ha ugy tünik minden maradt a régiben .Azért valami javulás van ,már nem 300km-en üldözik a szabálysértőt “”csak””50-en.Ahhoz hogy eredményesebb legyen szolgálunk és védünk hatásosabb eredménye ,a motorteljesitmény /szgk esetén/ feltétlenül szükséges lenne 250-270 lóerő.A személyi állomány munkamoráljával nincs semmi baj ,a technikai szinvonal emelésével még inkább növelné a szolgálat presztizsét.

  • kocogok

    Még sokkal jobbakat is érdemelnének, hogy az olyan szarosoknak is elkenjék a száját, mint itt a MOTOROS!!!

  • sanyi100

    Szerencsére nálunk nincs szükség ilyen rendőrautókra, hiszen Pintér 2 hét alatt rendet tett 3 évvel ezelőtt. :-)

  • Gekko

    MOTOROS
    Élőbe már nem lenne ekkora a szád, te kis beszari, csak itt mersz irogatni látatlanba, ráadásul fogalmad sincs a rendőrség működéséről.
    Tipikus elvakult primitív ember vagy.

  • Gekko

    MOTOROS
    Fejezd be a vergődésed, ezt a saját érdekedben írom, higgadj le és próbálj meg tiszta fejjel gondolkodni, aztán gyere vissza.
    Nincs szükség ilyen kommentekre.

  • Dino871

    Majd akkor akarjanak ilyen kocsikat ha nem csapkodják oszlophoz meg falhoz a tök üres úton….ezzel 100 egynéhány lóerővel is úgy közlekednek a városban sziréna nélkül mint aki megőrült….(főleg a 20-30 közötti korosztály)

  • peta33

    Talán az utakat kéne rendbe tenni előbb!!! Vezettem az új CLA AMG-t,az jó elfogó lenne a jardnak! :-)

  • menőmanó

    Ez a mostani rendőrség semmivel nem érdemel többet, mint amit kapnak. A színvonalukhoz az pont elég. Ne akarjanak senkit üldözni, mert tehetségtelenek hozzá.

    “VW-nél nem sok jobb ár-érték arányú autó van!”

    Ezen jót röhögtem. :)

  • Gekko

    menőmanó
    mivel nem értesz az autókhoz.

  • Gekko

    MOTOROS
    Nem, de veled ellentétben én nem kritizálok senkit, ha mégis azt vállalom is a nevemmel.

  • zoldfulu2000

    Régen mintha lettek volna nálunk TT-R ek elfgó autóként. Nyilván az elsődleges eszköz a cspatmunka, de azért nem árt egy-egy pályacirkáló, aminél a megjeleneés önmagéban pszichológiai fegyver lehet

    Amúgy leggazdagabb országokban sem szórják el az pénzt über autókra, ez inkább az Oroszország Moldova temgelyen dívik…

  • troll

    dubaiban a rendőrautók a legújabb tipusú 5-ös bmw-k, abu dhabiban, omanban , saudiban és kuwaitban pedig a legújabb e mercik.

    de ezeken is túltesz qatar, ahol porsche cayennek és carrerak a rendőrkocsik.

    a dubai police egyenruhája pedig armani…

  • men?manó

    Gekko
    Örülj neki, hogy te ilyen nagy spíler vagy. :D

  • men?manó

    Shaperd67
    Te néha megjelensz itt és a primitív szövegeddel gerjeszted a hangulatot.
    Már nem érdekel, hogy mit írogatsz, mert látszik, hogy igazi agyatlan troll vagy, így csak magadat járatod le.

  • husky

    Az ilyen járművekhez utat is kell(ene) építeni. Bár a nagy Szovjetuinóban nem volt rá szükség. Elég volt a figyelmzetetés, rendőautóból. Ha nem állt meg, akkor lezárták előtte az utat, khúztak egy fém lánctalpszerű szerkezetet 15 centis acéltüskékkel, meg célra tartott pisztoly vagy AK47. Aztán jobb esetben 4-5 év jogerősen.

  • v_johny

    Szerencsére van jobb dolguk is (így az ünnepek alatt pláne), mint az itteni sok értelmileg sérült embert regulázgatni időről-időre. Persze vannak kivételek szép számmal, de immáron ők lettek a kisebbség, jellemzően ők a régi “motorosok” közül vannak.
    Én egyre inkább azt látom megoldásnak, ha ua mint a konkurens oldalnál, megszüntetnék a hozzászólások lehetőségét.
    Már annyira a visszájára fordult ez az egész, hogy nincs értelme. A cikkekhez érdemben szinte csak egy-két épkézláb hozzászólás születik, a többi minősíthetetlen Mónika show szintű megnyilvánulás mindösszesen, ahol csak a személyeskedés és a primitív megnyilvánulás kerül előtérbe (ill. a beszűkült látótér miatti képzelgések). Sokan itt kezelik ki a kisebbségi komplexusukat, főképp olyanok, akik a hétköznapi életben nem tudnak letenni semmit az asztalra, ellenben itt játsszák a hozzáértő szakértőt (ráadásul teszik ezt sokan úgy, hogy apa autójával mehetnek néha egy kört vasárnap ebéd után).
    Szánalom ami gyakran itt folyik.
    Véleménye mindeninek lehet, ez így is van rendben. De ahhoz, hogy normális és egyben épkézláb kommunikációt tudjon folytatni, ahhoz bizony elengedhetetlen némi inteligencia és valós tapasztalat, különben megfelelő alátámasztás/indoklás (érvek) nélkül a véleménye puszta fröcsögés.
    Ideje lenne megszüntetni a kommentablakot. Ennyi…

  • PluginHibrid

    “Pár hónapja csupán, hogy nyugdíjba vonult a Ford Focus flotta”

    Ez nem túl hihető !!!

    Napi szinten használják ma is öket, s van még jó pár Lacci is nekik…

  • Mahler

    A cikk eleve azt feltételezi, hogy egyszerrre csak nagyon gazdag ország lettünk…………… és akkor pl. milyen autókat kaphatna a rendőrség. Kellemesen eljátszott az író a kocsikkal, lehetne választani bőven:mekkora erő, hány ajtós, milyen gyorsulás stgb.stb. de én ebbe beleértem a maximális technikát is: számítógépes lekérdezés, rádiótechnika, stb.stb.
    Nyilván az erő és az elegancia egyrészt vonzerő, másrészt biztosan visszatartó tényező a balhésoknak azzal, hogy nem érdemes, úgy sem lehet lekopni. Ennyit az álomról, ami egyszer lehet valóság, de ezt a technikát kezelni kell, tökéletesen ismerni, kihasználni egy remek zsarunak! Itt kezdődnek a gondjaink, a REMEK ZSARUKKAL!Ha valaki rendőrök között forgolódik, hallja őket beszélgetni, ismeri a problémáikat, tudja, melyik rátermett srác, vagy hölgy, mit gondolnak a munkájukról- akkor nagyon keserű lesz a szájíze! Fiatal rendőrök beszélnek úgy, mintha már megváltották volna világot de nem kaptak érte semmit, nyafognak, orvoshoz járnak minden ok nélkül, szidják azokat akiket védeni kellene, szóval nem túl rózsás a helyzet. Alig látok valakinél némi öntudatot, hivatottságot, rátermettséget, akivel el lehetne indulni egy “becsületes útra”. Szóval lehet álmodozni autókról, de most nem az a gond, hogy utolérjük vagy sem, hanem hogy tudjuk, kit kellene utolérni!!

  • Dino871

    Zöldfülü!

    Győr-Moson-Sopron megyében még most is van 3db TT-s (260 LE). Autópályán szinte sose láttam…

  • Dino871

    Látom előkerültek a moderátor urak.
    Szerkesztő Urak!
    Kapok választ a feltett kérdésemre vagy moderáltok a végtelenségig?

  • a.szorenyi

    Mi a kérdés?

  • Dino871

    Szörényi Úr!

    Leírtam hogy mit kérdeztem lassan 2hete Rácz Úrtól, csak azt is sikerült moderálni…..

  • men?manó

    Ezáltal a választ is megkaptad. :D

  • a.szorenyi

    Kedves Dino! Ööö, akkor írj e-mailt az auto kukac sanomamedia pont hu címre!

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.