Hoppon maradni 1700 lóerővel…

Létezik túl sok a jóból

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.24. 10.00

Több tízmilliós, átépített sportkocsiban alulmaradni egy párbajban eleve megalázó érzés. Ha ráadásul ellenfelünk 200 lóerővel gyengébb nálunk, az maga a pokol…

A repülőrajtos, közúti gyorsulási versenyek ezernyi ponton sértik a felelősségteljes közlekedéssel kapcsolatos társadalmi szabályokat, hogy a kreszről ne is beszéljünk.

Az alábbi videó mégis érdekes számunkra, legalábbis autótechnikai szempontból. A párbaj egyik résztvevője, a Late Model Racecraft által tuningolt Chevrolet Corvette ugyanis 1700 lóerős – igen, jól írtuk, nem 710, és nem is 1070. Pontos gyorsulási adatok nem állnak rendelkezésre, de ha fogadni kellene rá, azt mondanánk, rendszámmal rendelkező autók között nemigen talál legyőzőre a szteroid-hajtású sportkocsi.

Nos, lássuk…

Megdöbbentő, igaz? A Lamborghini gyakorlatilag állva hagyja a felmérhetetlenül erős Corvette-et, pedig az Undergrount TT Gallardo papíron csupán 1500 lóerős. Hát igen, az a fránya fizika: bármilyen széles, ekkora teljesítmény átviteléhez már egész egyszerűen kevés két abroncs, a Lamborghini összkerék-hajtása felbecsülhetetlen értéket képvisel.

A két autó közötti különbség szemmel látható, földöntúli teljesítményük azonban igazán kívülről értékelhető – vagy mondjuk így, a pilóták szárazföldi rakétáik fedélzetén talán fel sem tudják mérni, milyen hallatlanul felelőtlen a viselkedésük.

Ennyire:

Forrás: GTSpirit.com / TRC

Kommentek

  • men?manó

    Igen általában mindig van gyorsabb, úgy mint az 1500 lovas Lambót leveri az 1500 lovas Nissan GT-R. :)
    http://www.youtube.com/watch?v=rR3tpYnF0t4

    Egyébként sosem tartottam megalázónak, ha lehagynak valakit.
    Szánom az ilyen beszűkült tudatú egyéneket, akik ezt így fogják fel.
    Pedig vannak egy páran. Tapasztaltam. :D

  • gazsermark

    A cikk annyiban nem ad teljes körű tájékoztatást, hogy ezeknél a gépeknél már keréken mért lóerőt adnak meg, és pl az nem lenne mindegy, hogy a Corvette 1700 lóereje a Lambo 1500 keréken mért lóerejével áll szemben. Háttérinformáció tudatában persze megállja a helyét a cikk, mert mindkét gépnél a keréken mért teljesítményt adták meg. Meg persze nem csak az összkerék miatt gyorsabb a Gallardo, hanem a váltó is erősen szerepet játszik például benne néhány egyéb dologgal együtt.

  • Guevara

    Na igen, az élet nem olyan mint az autós kártya hogy a nagyobb szám üti a kisebbet. 1700 meg 1500 lóerő persze, mármint a maximális, de ez a teljesítmény csak egy szűk fordulatszámtartományra vonatkozik, hogy mi van ezen a tartományon kívül arról a számok nem beszélnek, de nagyjából pont ott dől el egy ilyen szkanderverseny. Ennyi erővel menni sem kellene az autókkal, elég lenne a teljesítménymérő pad által mért értékeket egymás mellé tenni és akié a nagyobb (lol) azé a dicsőség.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.