Hoppon maradni 1700 lóerővel…

Létezik túl sok a jóból

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.24. 10.00

Több tízmilliós, átépített sportkocsiban alulmaradni egy párbajban eleve megalázó érzés. Ha ráadásul ellenfelünk 200 lóerővel gyengébb nálunk, az maga a pokol…

A repülőrajtos, közúti gyorsulási versenyek ezernyi ponton sértik a felelősségteljes közlekedéssel kapcsolatos társadalmi szabályokat, hogy a kreszről ne is beszéljünk.

Az alábbi videó mégis érdekes számunkra, legalábbis autótechnikai szempontból. A párbaj egyik résztvevője, a Late Model Racecraft által tuningolt Chevrolet Corvette ugyanis 1700 lóerős – igen, jól írtuk, nem 710, és nem is 1070. Pontos gyorsulási adatok nem állnak rendelkezésre, de ha fogadni kellene rá, azt mondanánk, rendszámmal rendelkező autók között nemigen talál legyőzőre a szteroid-hajtású sportkocsi.

Nos, lássuk…

Megdöbbentő, igaz? A Lamborghini gyakorlatilag állva hagyja a felmérhetetlenül erős Corvette-et, pedig az Undergrount TT Gallardo papíron csupán 1500 lóerős. Hát igen, az a fránya fizika: bármilyen széles, ekkora teljesítmény átviteléhez már egész egyszerűen kevés két abroncs, a Lamborghini összkerék-hajtása felbecsülhetetlen értéket képvisel.

A két autó közötti különbség szemmel látható, földöntúli teljesítményük azonban igazán kívülről értékelhető – vagy mondjuk így, a pilóták szárazföldi rakétáik fedélzetén talán fel sem tudják mérni, milyen hallatlanul felelőtlen a viselkedésük.

Ennyire:

Forrás: GTSpirit.com / TRC

Kommentek

  • men?manó

    Igen általában mindig van gyorsabb, úgy mint az 1500 lovas Lambót leveri az 1500 lovas Nissan GT-R. :)
    http://www.youtube.com/watch?v=rR3tpYnF0t4

    Egyébként sosem tartottam megalázónak, ha lehagynak valakit.
    Szánom az ilyen beszűkült tudatú egyéneket, akik ezt így fogják fel.
    Pedig vannak egy páran. Tapasztaltam. :D

  • gazsermark

    A cikk annyiban nem ad teljes körű tájékoztatást, hogy ezeknél a gépeknél már keréken mért lóerőt adnak meg, és pl az nem lenne mindegy, hogy a Corvette 1700 lóereje a Lambo 1500 keréken mért lóerejével áll szemben. Háttérinformáció tudatában persze megállja a helyét a cikk, mert mindkét gépnél a keréken mért teljesítményt adták meg. Meg persze nem csak az összkerék miatt gyorsabb a Gallardo, hanem a váltó is erősen szerepet játszik például benne néhány egyéb dologgal együtt.

  • Guevara

    Na igen, az élet nem olyan mint az autós kártya hogy a nagyobb szám üti a kisebbet. 1700 meg 1500 lóerő persze, mármint a maximális, de ez a teljesítmény csak egy szűk fordulatszámtartományra vonatkozik, hogy mi van ezen a tartományon kívül arról a számok nem beszélnek, de nagyjából pont ott dől el egy ilyen szkanderverseny. Ennyi erővel menni sem kellene az autókkal, elég lenne a teljesítménymérő pad által mért értékeket egymás mellé tenni és akié a nagyobb (lol) azé a dicsőség.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.