Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster

Gyorsulási versenyre tervezték, most eladó az ötvenéves gnóm

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.13. 14.00

Mennyi pénzt tudsz rászánni egy teljességgel értelmetlen, de nagyon vidám autóra? A ‘Shorty’ eladó, és bár tulajdonosa nem szállíttatja át Európába, ez legyen a legkisebb gond – ha érdekel, segítünk a fuvarral.

Tengelytávról jóformán nem is beszélhetünk annak az 1963-as Volkswagen Transporternek a kapcsán, amelyet vidám tulajdonosa 1,2 méterrel kurtított meg. Nem véletlenül nevezte el Köpcösnek (Shorty): az egykori platós kisteher arányait még komikusabbá tesz a hatalmas hátsó szárny és az oldalt behelyezhető felhúzókulcs.

Az nevet azonban, aki utoljára nevet. Tulajdonosa az elmúlt hat évben hatvanezer dollárt (13 millió forintot) áldozott az autóra: vadonatúj kábelkötegek, vezetékek és csövek, új fékrendszer, átalakított generátor, olajhűtő és egy sor egyéb, az eredeti verzióban szóba sem jött megoldás szerepel az autóban.

A legfontosabb újdonság persze hátul, a motortérben van: az egykori boxert egy duplakarburátoros, négyhengeres, 2,2 literes, 330 lóerős fenevadra cserélték, amely versenyváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Ez bizony nem utcai autó: gyorsulási versenyre építették, amiről a krómozott hátsó kitámasztó kerekek is tanúskodnak.

Állítólag nem is volt sikertelen, tulajdonosa szerint több díjat is nyert az autó. Ergonómiai plecsni nyilván nem volt köztük: a két ülés közé helyezett mérőműszerek jó helyen vannak ugyan, de a fedélzeti DVD hangszóróit a fejtámlába beépíteni nem valami bölcs ötlet, legalábbis nem így.

Az eBay-en fellelhető autóra még két és fél órán át lehet licitálni. Jelenleg 13100 dollár (kb. 2,9 millió Ft) a legmagasabb licit, az eladó által kért minimum árat azonban még nem érték el. Valószínűleg Shorty ez alkalommal otthon marad, de egy másik alkalommal még szerencséje lehet.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.