Zárszó a Genfi lakóautós kalandhoz

A Vezess.hu útja Genfbe és vissza

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.10. 18.00

A szállásprobléma megoldásának szánt ötletből értékes kaland lett, csak egy csipetnyit kóstoltam a lakóautózásból, mégis mindenkinek javallom, ha teheti próbálja ki a nyaralás ezen formáját.

Számunkra az idei Genfi Autószalon nem csak a világpremierek miatt volt izgalmas. Átlagos repülőút, belvárosi Hostel helyett rendhagyó módját választottuk az utazásnak és szállásnak. Vasárnaptól péntek délig egy lakóautó lett átmeneti munkahelyünk és otthonunk. 
Lakóautós Odüsszeiánk eddig megjelent cikkei:

A nyugodt családi kocogásra, ráérős barangolásra hivatott technika állta az autópályás erőltetett menet kihívását. Mi már annál kevésbé, 90 km/óra nem ideális utazótempó letekerni oda-vissza körülbelül 2600 kilométert. A jól kiépített, monoton autópálya-hálózat aszfaltfolyosóin haladva vágyakozva néztük a látványosságokat jelző barna táblákat. 

A szállásprobléma megoldásának szánt ötletből értékes kaland lett, csak egy csipetnyit kóstoltam a lakóautózásból, mégis mindenkinek javallom, ha teheti próbálja ki a nyaralás ezen formáját.

Ezért a Palexpo 49-es parkolóját elhagyva döntöttünk, a hazaúton belekóstolunk a lakóautózás igazi ízébe. A Neuchateli-tó mentén bolyongva találtunk egy olyan partszakaszt, ahol egész közel tudtunk férkőzni a vízhez 7,3 méter hosszú guruló garzonunkkal, és a szokásos svájci tiltótáblák populációját is megfelelően gyérnek találtuk. 
A vízparhoz közeli építési terület adta ihletet kihasználva forgattunk egy gyors videót, amiben Rácz Tamás összefoglalja, mit kell észben tartani a lakóautó-kapitánynak, ha vitorlát bont:
Innen indulva tényleg úgy közlekedtünk, ahogy turistához illik, kisvárosban totyogva bámészkodtunk, útfelújításnál játszottunk megszorult Micimackót. Tizenöt négyzetméteres lakásunkkal haladva minden lakóautósra bajtársként néztünk, sőt csütörtök délelőtti spontán programként egy svájci lerakatot is megtekintettünk, nyálcsorgatva vágyva egy saját Hymer, vagy Winebagoo lakókocsira.  
De a kilométerek csak nem peregtek, így újra beálltunk az autópályák lélekőrlő távdarálójába. A tankolás-sárgadobás-haladás mókuskereke csütörtök este szakadt meg utoljára, amikor a külön cikkben megénekelt Asfinag pihenőben az ingyen wi-fi, fűtött vizesblokk nyújtotta komfortot élvezve készültünk fel az utazás utolsó kilométereire.

Akitől guruló rezidenciánkat kaptuk

A lakóautót a SuWeNor (a három biztonságosabb égtáj rövidítése) Kft., a lakoauto.hu oldal üzemeltetője bocsátotta rendelkezésünkre. A 13 éves múltra visszatekintő cég az ország legnagyobb tapasztalattal rendelkező ilyen profilú vállalkozása.

Zárszó a Genfi lakóautós kalandhoz 1

A SuWeNor flottája mellett lakóautó-szervizt is üzemeltet, ahol egyrészt saját autóikat tartják karban, másrészt más cégek, vagy magánszemélyek autóit, lakókocsijait javítják. A saját szerviz nagyon fontos az üzletmenetben, a kocsikat az előírt szervizciklus felénél át szokták nézni, hiszen elképzelhetetlen, hogy mondjuk Portugáliában szakadjon el a kuncsaft alatt egy elkopott ékszíj, vagy a norvég fjordoknál makkanjon meg decemberben a fűtés.

Péntek délben költöztünk ki, és bármennyire is élveztük, a fárasztóan sietős tempó miatt megváltás volt átülni az autógyártás csúcsának épp nem nevezhető Dacia Sanderóba, és 130 km/órával megtenni a Vértesboglár-Budapest távot. 


Mégis pozitív az ötnapos út mérlege. Ennél nagyobb szabadságot, függetlenséget egyetlen más közlekedési eszköz sem ad. A komfortért felelős berendezések meglepően sokáig bírták a teljesen átlagos parkolóban állva, áramból és gázból még bőven volt tartalék a szerdai induláskor, csak a száz literes víztartály ürült ki, de ezt könnyen pótoltuk egy teljesen átlagos benzinkúton. 
A szállásprobléma megoldásának szánt ötletből értékes kaland lett, csak egy csipetnyit kóstoltam a lakóautózásból, mégis mindenkinek javallom, ha teheti próbálja ki a nyaralás ezen formáját.

Kommentek

  • HakapesziM

    Szerintem megy egy ilyen lakóautó többet 90 – nél. Nagy álmom egyszer egy saját, de bérelni igen drága. Hozzájön a kemping díja, az is olyan drága már, hogy még sátorral sem éri meg. Régen sokat kempingeztünk, de ha egy kicsivel többet rászánok, rendes ágyban, klímás szobában alhatok.

    Külön csókoltatom azokat a nyugat – európai lakóautós turistákat, akik spórolni akarván nyáron ellepik a parkolókat, beállnak a kamionok helyére is, aztán ha mi kamionosok este meg akarunk állni a kötelező pihenőnkre, a teher – parkolóban pihenő német nyugdíjasokat találunk százával. Kezelni nem tudják, nagy nekik, lakókocsival tolatni nem képesek, 80 – nal szédelegnek a középső sávban. Kellene valamiféle kurzus azoknak, akik lakókocsit húznak, vagy lakóautóval indulnak nyaralni.

  • zoldfulu2000

    Érdekes megoldás volt, csodálom hogy engedték hogy a környéken parkoljatok. Én eddig úgy tudtam hogy a lakókocsis szállás nem sokkal olcsóbb mint az útszéli hotelek (kivéve persze az ilyen spéci szitukat, mint a genfi szalon).

    Amúgy jó ötlet volt, (még) szórakoztatóbbá tette a genfi beszámolótokat.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.