Zárszó a Genfi lakóautós kalandhoz

A Vezess.hu útja Genfbe és vissza

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.10. 18.00

A szállásprobléma megoldásának szánt ötletből értékes kaland lett, csak egy csipetnyit kóstoltam a lakóautózásból, mégis mindenkinek javallom, ha teheti próbálja ki a nyaralás ezen formáját.

Számunkra az idei Genfi Autószalon nem csak a világpremierek miatt volt izgalmas. Átlagos repülőút, belvárosi Hostel helyett rendhagyó módját választottuk az utazásnak és szállásnak. Vasárnaptól péntek délig egy lakóautó lett átmeneti munkahelyünk és otthonunk. 
Lakóautós Odüsszeiánk eddig megjelent cikkei:

A nyugodt családi kocogásra, ráérős barangolásra hivatott technika állta az autópályás erőltetett menet kihívását. Mi már annál kevésbé, 90 km/óra nem ideális utazótempó letekerni oda-vissza körülbelül 2600 kilométert. A jól kiépített, monoton autópálya-hálózat aszfaltfolyosóin haladva vágyakozva néztük a látványosságokat jelző barna táblákat. 

A szállásprobléma megoldásának szánt ötletből értékes kaland lett, csak egy csipetnyit kóstoltam a lakóautózásból, mégis mindenkinek javallom, ha teheti próbálja ki a nyaralás ezen formáját.

Ezért a Palexpo 49-es parkolóját elhagyva döntöttünk, a hazaúton belekóstolunk a lakóautózás igazi ízébe. A Neuchateli-tó mentén bolyongva találtunk egy olyan partszakaszt, ahol egész közel tudtunk férkőzni a vízhez 7,3 méter hosszú guruló garzonunkkal, és a szokásos svájci tiltótáblák populációját is megfelelően gyérnek találtuk. 
A vízparhoz közeli építési terület adta ihletet kihasználva forgattunk egy gyors videót, amiben Rácz Tamás összefoglalja, mit kell észben tartani a lakóautó-kapitánynak, ha vitorlát bont:
Innen indulva tényleg úgy közlekedtünk, ahogy turistához illik, kisvárosban totyogva bámészkodtunk, útfelújításnál játszottunk megszorult Micimackót. Tizenöt négyzetméteres lakásunkkal haladva minden lakóautósra bajtársként néztünk, sőt csütörtök délelőtti spontán programként egy svájci lerakatot is megtekintettünk, nyálcsorgatva vágyva egy saját Hymer, vagy Winebagoo lakókocsira.  
De a kilométerek csak nem peregtek, így újra beálltunk az autópályák lélekőrlő távdarálójába. A tankolás-sárgadobás-haladás mókuskereke csütörtök este szakadt meg utoljára, amikor a külön cikkben megénekelt Asfinag pihenőben az ingyen wi-fi, fűtött vizesblokk nyújtotta komfortot élvezve készültünk fel az utazás utolsó kilométereire.

Akitől guruló rezidenciánkat kaptuk

A lakóautót a SuWeNor (a három biztonságosabb égtáj rövidítése) Kft., a lakoauto.hu oldal üzemeltetője bocsátotta rendelkezésünkre. A 13 éves múltra visszatekintő cég az ország legnagyobb tapasztalattal rendelkező ilyen profilú vállalkozása.

Zárszó a Genfi lakóautós kalandhoz 1

A SuWeNor flottája mellett lakóautó-szervizt is üzemeltet, ahol egyrészt saját autóikat tartják karban, másrészt más cégek, vagy magánszemélyek autóit, lakókocsijait javítják. A saját szerviz nagyon fontos az üzletmenetben, a kocsikat az előírt szervizciklus felénél át szokták nézni, hiszen elképzelhetetlen, hogy mondjuk Portugáliában szakadjon el a kuncsaft alatt egy elkopott ékszíj, vagy a norvég fjordoknál makkanjon meg decemberben a fűtés.

Péntek délben költöztünk ki, és bármennyire is élveztük, a fárasztóan sietős tempó miatt megváltás volt átülni az autógyártás csúcsának épp nem nevezhető Dacia Sanderóba, és 130 km/órával megtenni a Vértesboglár-Budapest távot. 


Mégis pozitív az ötnapos út mérlege. Ennél nagyobb szabadságot, függetlenséget egyetlen más közlekedési eszköz sem ad. A komfortért felelős berendezések meglepően sokáig bírták a teljesen átlagos parkolóban állva, áramból és gázból még bőven volt tartalék a szerdai induláskor, csak a száz literes víztartály ürült ki, de ezt könnyen pótoltuk egy teljesen átlagos benzinkúton. 
A szállásprobléma megoldásának szánt ötletből értékes kaland lett, csak egy csipetnyit kóstoltam a lakóautózásból, mégis mindenkinek javallom, ha teheti próbálja ki a nyaralás ezen formáját.

Kommentek

  • HakapesziM

    Szerintem megy egy ilyen lakóautó többet 90 – nél. Nagy álmom egyszer egy saját, de bérelni igen drága. Hozzájön a kemping díja, az is olyan drága már, hogy még sátorral sem éri meg. Régen sokat kempingeztünk, de ha egy kicsivel többet rászánok, rendes ágyban, klímás szobában alhatok.

    Külön csókoltatom azokat a nyugat – európai lakóautós turistákat, akik spórolni akarván nyáron ellepik a parkolókat, beállnak a kamionok helyére is, aztán ha mi kamionosok este meg akarunk állni a kötelező pihenőnkre, a teher – parkolóban pihenő német nyugdíjasokat találunk százával. Kezelni nem tudják, nagy nekik, lakókocsival tolatni nem képesek, 80 – nal szédelegnek a középső sávban. Kellene valamiféle kurzus azoknak, akik lakókocsit húznak, vagy lakóautóval indulnak nyaralni.

  • zoldfulu2000

    Érdekes megoldás volt, csodálom hogy engedték hogy a környéken parkoljatok. Én eddig úgy tudtam hogy a lakókocsis szállás nem sokkal olcsóbb mint az útszéli hotelek (kivéve persze az ilyen spéci szitukat, mint a genfi szalon).

    Amúgy jó ötlet volt, (még) szórakoztatóbbá tette a genfi beszámolótokat.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.