Autók, női szemmel

Mit szeretnek a kocsikban a hölgyek?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 10.25

A nemzetközi nőnap alkalmából ideje beismernünk: a férfiaknak fogalmuk sincs arról, milyen is az ideális női autó.

A nemzetközi nőnap alkalmából ideje beismernünk: a férfiaknak fogalmuk sincs arról, milyen is az ideális női autó.

A nemzetközi nőnap alkalmából ideje beismernünk: a férfiaknak fogalmuk sincs arról, milyen is az ideális női autó.


Számtalan felmérés, elemzés készült arról, mit szeretnek a nők egy autóban. Ezek nagy részét persze férfiak végzik (hiszen a nők számára nyilvánvaló a válasz, minek ezt kutatni), és a motivációk, összefüggések cizellált elemzésében ugyan mi jóra számíthatunk olyasvalakiktől, akik képtelenek különbséget tenni az abszintzöld és a türkiz, az angolvörös és a bolhaszín, a berkenye és a nektárszín, az ónix és az obszidián között. (főleg, hogy ezek között egyetlen normális szín sincs).

Szerencsére időnként a nők is besegítenek a kutatásban, és laboratóriumi vagy empirikus módszerekkel rávezetik a világot arra, hogy milyen autót is szeretnek ők.

Az amerikai truecar.com például egyszerűen a vásárlási statisztikákból kiindulva rangsorolta a nők kedvenc márkáit. Oroszországban, de akár nálunk is, kevésbé volna mérvadó egy ilyen felmérés, hiszen a női autók jelentős részét férfiak, nem is feltétlenül családtagok, nevére vásárolják meg, az USA emancipált fogyasztói azonban köszönik szépen, elintézik saját kasszára a beszerzést.

Míg az amerikai férfiak gyakran cserélgetik autójukat, és minél nagyobb, erősebb és költségesebb járműveket szeretnek magukénak tudni, a hölgyek megfontoltabban, hosszabb távra döntenek, imádják a célszerű crossovereket, és előszeretettel választanak importautókat – ami Észak-Amerikában egyet jelent az igényességgel.

Európában felmérés helyett a saját kezükbe vették az ügyet a hölgyek, és néhány éve megalapították az Év Női Autója díjat. A tizenkét ország hölgy szakújságíróját tömörítő bizottság 2009 óta adja át az elismeréseket. Négy kategóriában szavaznak az év újdonságaira, és a végén abszolút győztest is hirdetnek: alább a 2012-es rangsor látható.

A szempontok részben megegyeznek a klasszikus év autója díj kritériumaival – vizsgálják a biztonságot, az ár-érték arányt, a környezeti hatást -, ám ezeken kívül kritikus szemmel nézik az autó gyermekbarát mivoltát, a tárolóhelyek számát és minőségét, az esztétikumot és azon belül is a szexepilt, a könnyű vezethetőséget és nem utolsó sorban (ki nem találnánk) a megfelelő színválasztékot is.

Kommentek

  • v_Petya25

    Az Év Női Autója = Range Rover Evoque ?
    Nincs több kérdésem….

  • Holiday

    Miért ne lehetne az?

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.