Autók, női szemmel

Mit szeretnek a kocsikban a hölgyek?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 10.25

A nemzetközi nőnap alkalmából ideje beismernünk: a férfiaknak fogalmuk sincs arról, milyen is az ideális női autó.

A nemzetközi nőnap alkalmából ideje beismernünk: a férfiaknak fogalmuk sincs arról, milyen is az ideális női autó.

A nemzetközi nőnap alkalmából ideje beismernünk: a férfiaknak fogalmuk sincs arról, milyen is az ideális női autó.


Számtalan felmérés, elemzés készült arról, mit szeretnek a nők egy autóban. Ezek nagy részét persze férfiak végzik (hiszen a nők számára nyilvánvaló a válasz, minek ezt kutatni), és a motivációk, összefüggések cizellált elemzésében ugyan mi jóra számíthatunk olyasvalakiktől, akik képtelenek különbséget tenni az abszintzöld és a türkiz, az angolvörös és a bolhaszín, a berkenye és a nektárszín, az ónix és az obszidián között. (főleg, hogy ezek között egyetlen normális szín sincs).

Szerencsére időnként a nők is besegítenek a kutatásban, és laboratóriumi vagy empirikus módszerekkel rávezetik a világot arra, hogy milyen autót is szeretnek ők.

Az amerikai truecar.com például egyszerűen a vásárlási statisztikákból kiindulva rangsorolta a nők kedvenc márkáit. Oroszországban, de akár nálunk is, kevésbé volna mérvadó egy ilyen felmérés, hiszen a női autók jelentős részét férfiak, nem is feltétlenül családtagok, nevére vásárolják meg, az USA emancipált fogyasztói azonban köszönik szépen, elintézik saját kasszára a beszerzést.

Míg az amerikai férfiak gyakran cserélgetik autójukat, és minél nagyobb, erősebb és költségesebb járműveket szeretnek magukénak tudni, a hölgyek megfontoltabban, hosszabb távra döntenek, imádják a célszerű crossovereket, és előszeretettel választanak importautókat – ami Észak-Amerikában egyet jelent az igényességgel.

Európában felmérés helyett a saját kezükbe vették az ügyet a hölgyek, és néhány éve megalapították az Év Női Autója díjat. A tizenkét ország hölgy szakújságíróját tömörítő bizottság 2009 óta adja át az elismeréseket. Négy kategóriában szavaznak az év újdonságaira, és a végén abszolút győztest is hirdetnek: alább a 2012-es rangsor látható.

A szempontok részben megegyeznek a klasszikus év autója díj kritériumaival – vizsgálják a biztonságot, az ár-érték arányt, a környezeti hatást -, ám ezeken kívül kritikus szemmel nézik az autó gyermekbarát mivoltát, a tárolóhelyek számát és minőségét, az esztétikumot és azon belül is a szexepilt, a könnyű vezethetőséget és nem utolsó sorban (ki nem találnánk) a megfelelő színválasztékot is.

Kommentek

  • v_Petya25

    Az Év Női Autója = Range Rover Evoque ?
    Nincs több kérdésem….

  • Holiday

    Miért ne lehetne az?

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.