A Genfi Autószalon alatt valószínűleg titkos laboratórium működik, ahol felkészült svájci tudósok sátáni kacajjal sűrítik és gyorsítják a tér-idő kontinuumot. Mert a szalon jön, nem követi a naptárat, csak betoppan, nekünk pedig másodperceink vannak csak az indulásra.

Így történt idén is, a határidők és egyéb keretek szorítása miatt már majdnem kaszát kapott genfi látogatásunk, de szerencsére akadt egy mentőötlet. Menjünk lakóautóval! Zseniális!

Szállás letudva, parkolhatunk a Palexpo csarnok tövében, reggelire hazai tyúkutódok sercegnek a serpenyőben, álomszerű elképzelés.

A valóság természetesen cáfolt, de nem külső körülmények miatt. Mi vétettünk iszonyatos fiaskót, családra, barátokra spóroltuk a hétvégét, a kényelmes szombati indulás helyett vasárnap délután szálltunk fel a Ford Transit alapokra épített alkalmi lakásunk fedélzetére.

Akitől guruló rezidenciánkat kaptuk

A lakóautót a SuWeNor (a három biztonságosabb égtáj rövidítése) Kft., a lakoauto.hu oldal üzemeltetője bocsátotta rendelkezésünkre. A 13 éves múltra visszatekintő cég az ország legnagyobb tapasztalattal rendelkező ilyen profilú vállalkozása.

Végre Genfben parkolunk! 1

A SuWeNor flottája mellett lakóautó-szervizt is üzemeltet, ahol egyrészt saját autóikat tartják karban, másrészt más cégek, vagy magánszemélyek autóit, lakókocsijait javítják. A saját szerviz nagyon fontos az üzletmenetben, a kocsikat az előírt szervizciklus felénél át szokták nézni, hiszen elképzelhetetlen, hogy mondjuk Portugáliában szakadjon el a kuncsaft alatt egy elkopott ékszíj, vagy a norvég fjordoknál makkanjon meg decemberben a fűtés.

Országúti nézelődésből így lett autópályás erőltetett menet, a hatalmas homlokfelülettel, közel 3,5 tonnás tömeggel még biztonságos 85-95 km/órás sebességsávban. Mint az evőversenyek hatvankettedik virslije fogyott alattunk az út, de a magunkkal cipelt komfort kárpótolt a csigatempóért.

Lakóautó szűzként meglepő volt leállni az autópálya erre alkalmas pihenőjében, és nézni, ahogy Földes kolléga a gázt rottyantva beveti szakácstudományát, majd jóleső, álomhozóan hideg sör után elszenderedni az ággyá forgatott asztalon. Jó, bevallom utóbbi nem volt olyan mesés, pláne, hogy hétfőn még közel ezer kilométert kellett vonszoljon minket a 2400 köbcentis dízel blokk, így rövidre sikerült a vasárnap éjjel.


A tankolás-sárgadobás-haladás mókuskereke tegnap este szakadt meg, végre ideértünk a guruló garzonnal! Ma reggel már csak egy buszmegállónyit kellett utazni, hogy elérjük a pörgő színpadok, makulátlanul tiszta autók és vakítóan fehér mosolyú hosztesszlányok világát.


Ettől a perctől fogva a memóriakártyák, az Internet és saját kapacitásunk maximumát kihasználva töltjük képernyőre a genfi élményt, mindenki tapadjon rá a frissítés gombra, az F5-re, és a Facebook-ra!