Egy vagyon, na persze, de pontosan mennyit is ér Brad Pitt motorja?

A kérdés beugratós: a hölgy olvasók számára nyilván jóval kevesebbet, mint maga a fenék, ami nyergében pihen. A bulvár ügyekben tájékozott férfiak ellenben rutinosan visszakérdeznek: melyik? Mert hogy Mr. Pittnek gyengéi a motorok, és ezen a téren nem válogatós: jöhet kicsi és nagy, kopott és csillogó, sportmotor vagy chopper: egy a lényeg, hogy guruljon.

Azok kedvéért viszont, aki a fenti kategóriák egyikébe sem sorolja magát, örömmel eláruljuk a tudományos megoldást: a képen látható Ecosse Titanium Series XX piaci ára 300 ezer amerikai dollár, azaz szolid 66 millió forint. Jelenleg nem létezik ennél drágább sorozatgyártású motor.

A motor árát részben a nevében is jelölt titánium alkatrészek indokolják: a kézzel csiszolt váz és a komplett kipufogórendszer is ebből az igen drága, ám pillekönnyű nemesfémből készült. Ez, valamint a szénszálas kompozit keréktárcsák 200 kilóra szorították le a motor tömegét, ami ugyan alig hat kilóval kevesebb, mint az albbi képen látható, acélvázas Heretic verzióé (amiből szintén vett egyet Brad Pitt), a lényeg mégsem ez…
Nem, a lényeg a konzervatívnak tűnő V2-es blokk, amely valójában egy versenypályáról szalasztott fenevad. A 2,1 literes, kompresszorral és köztes töltőlevegő-hűtővel szerelt, benzinbefecskendezéses erőforrás az eleve tisztes 130 helyett embertelen 220 lóerőt tol a hátsó kerékre, és ezzel kimeríti az ön- és közveszélyesség fogalmát.
Nem ez az első korlátozott példányszámú amerikai nagyvad, amely Brad Pitt kétkerekű állatkertjébe került. Az egyedi építésű chopperekről most ne is beszéljünk, a Confederate Motorcycles letaglózó vázgeometriájú F131 Hellcat modellje viszont akkor is említést érdemel, ha történetesen “csupán” egy 150 lóerős és 80 000 dolláros (17,5 millió forint) kétkerekűről van szó. A motor és gazdája alább megtekinthető egy farmerreklámban – csak hogy ismét örüljenek hölgy olvasóink…