A félőrült mérnökök rehabilitációs központjának szerepét az M divízió tölti be a BMW háza táján. Itt kedvükre kiélhetik magukat a kényszeres lóerő mániában szenvedők, valamint kényszerzubbony nélkül dühönghetnek a sportfutóművek megszállottai.

A héten láttuk is a program eredményét, sikeresen hergelték a közvéleményt olyan, a józan ésszel köszönőviszonyban sem álló modellekkel, mint az M3 platós verziója, az új BMW M5 (F10) vagy az M3 GTS négyajtós változata. Ezek is elég őrült aszfaltszaggatók, de az igazán komoly esetek a beszüntetett fejlesztések között rejtőznek.

BMW X5 700 lóerővel

BMW X5 700 lóerővel


Azon szerencsések akik részt vehettek az új M5 bemutatóján, ízelítőt kaptak az eszement bajorok világából, és szerencsénkre sok szép fotót készítettek. Így találkozhattak az M6 CSL kivitelével, ami a legmorcosabb kupé lett volna a németek kínálatában, aktív aerodinamikai elemekkel és komoly súlycsökkentéssel.

Vagy hogy egy igazi legendát említsünk, ott állt a BMW M8, a 850 CSi kivitelének még brutálisabb verziója. A tervek szerint az eredetileg 375 lóerős motor teljesítményét 550 lóerőre tornázták volna fel, de végül ez a terv is kukába került. Igaz a motor nem, azt sikeresen kimentette a McLaren, az F1 típus számára. A V12-vonal nemrégiben tört meg, az M5 típus 25. évét megünnepelendő akartak egy hasonló versenymotort beleszuszakolni az előző M5 orrába, ám a szűk hely miatt lemondtak a tervről.

Az igazi nyers erőt Frankenstein recept szerint egy X5 adja, a Le Mans-i versenyről származó V12-es motorral, 700 lóerővel, hatsebességes kézi váltóval felszerelve. Ezután már fel sem tűnik egy 1989-ből származó M5 kabrió, vagy az E30-as sorozatból épített M3 pickup.

A Mclaren F1-ben is ez duruzsol

A rejtegetett prototípusok csúf békája egy kétüléses kabrió, valahol a Z1 és a Z3 között félúton, tulajdonképpen ez az első érv amellett, hogy ezeket a fejlesztéseket eddig nem mutatták meg a nagyközönségnek, de hessegessük is el gyorsan, és kezdjük el gyártani a pocskondiázó és rosszalló leveleket a BMW-nek, hogy miért nem engedett nagyobb teret az őrületnek!

forrás: autoblog.com