“Kigyulladt egy Ikarus Budapesten” – “Lángolt egy BKV busz” – “Kiégett egy Ikarus a városban”. Hány ilyen szalagcímet láttunk már? Se szeri se száma. Lassan pánikmentesen, rezignált nyugalommal hagyják el az utasok a lángokban kitörő járatokat. Évente biztos akad pár ilyen eset,  főleg szeretett fővárosunkban. Lehet típushibára fogni, a 412-esek 415-ösök gyakrabban perzselődnek meg, de ennek ellenére égett már ki több távolsági járat, IK 260-as, plusz az apró.


Viszont ezentúl minden más lehet. Legalábbis szívben, lélekben! Ha behunyjuk szemünket a csípős füstbe borult buszbelsőben, már csak kis fantázia kell, hogy egy Ferrari 458 Italia ülésébe képzeljük magunkat. Ugyanis a legújabb maranellói csoda is olyan könnyen kap lángra, mint a mi buszaink.

Eddig öt méregdrága olasz vasat emésztettek el a lángok, egy Párizsban, a másik Londonban, a harmadik az Egyesült Államokban, a negyedik Svájcban és az ötödik…Kínában kapott szikrát!

Úgy tűnik ha lakatlan szigetre tévedünk nyugodtan otthon hagyhatjuk a kovakövet, elég egy 458 Italia-t vinni, hogy hatalmas tábortüzet tudjunk rakni. Mégis miért gyullad ki spontán ugyanúgy egy nagy lomha dízel batár, és egy fürge, űrtechnikát képviselő szupersportautó?

Zsúfoltság. Ez okozza a tűzveszélyt. Ha van valami közös az Ikarusokban és a Ferrarikban, akkor az a tömött motortér, ami ráadásul kevés friss levegőt kap, főleg lassú tempónál. Egy ilyen környezetben pedig elég egy a forró blokkhoz érő gumialkatrész, és már kész is a máglya. Az még érthető, hogy a végnapjait élő, adósságok között vergődő Ikarus már nem tudott változtatni a 412-es konstrukcióján, de hogy Maranellóban nem futottak elég tesztkilométert, az több mint vérciki.
 


Ha meg ennyire penge, csúcsra járatott versenyautóról van szó, lehet bele építeni tűzoltó rendszert, oszt’ jó napot. Vagy legalább egy ipari méretű poroltót ajándékozni a tulajdonosoknak, hogy ne csak jajszóval tudjanak a lángok ellen harcolni.

Küldünk is minden porrá égett Ferrari tulajnak egy számot, hátha vigaszra lelnek!