A Túraautó Világbajnokságról hazalátogató Michelisz Norbert révén viszont a Hungaroringen megdőlt a statisztika.

Egy kigyulladó féktárcsa fosztotta meg Michelisz Norbertet és váltótársát, az olasz Giorgio Sannát, hogy győzelmet arassanak a Hungaroringen megrendezett Lamborghini Blancpain Super Trofeo versenyhétvégén. Az olasz sportautógyár hivatalos tesztpilótájaként is dolgozó Sanna a második futam során az élről állt ki a szabályok szerint kötelező versenyzőcserére, Michelisz viszont a boxban lángra kapó féktárcsa miatt csak 35 másodperc várakozás után indulhatott útjára.


A Zengő-Dension Team pilótája versenytáv hátralevő részében a mezőny leggyorsabb tagjaként tűnt ki, és nem sokkal a leintés előtt megelőzte Stephane Lemeret autóját, aki Walter Csabát váltotta a 2-es rajtszámú Lamborghiniben. Michelisz végül a győztes Marc Hayek és Peter Kox által alkotott duó mögött 21.302 másodperccel ért célba, így a boxutcai hiba nélkül mindenképpen harcban lett volna a győzelemért.

A szerencse nem állt a Michelisz-Sanna kettős mellé a délben megrendezett harmadik futamon sem, mivel röviddel a pilótacsere előtt a sebességváltó hibája miatt Giorgio Sanna feladni kényszerült a küzdelmet, így Michelisz Norbert nem tudott autóba ülni. A verseny kezdeti szakaszában dobogós helyen haladt a Walter-Lemeret páros Lamborghinije, köszönhetően Walter Csaba teljesítményének, de végül visszacsúsztak a 6. helyre. A harmadik 40 perces küzdelmet ezúttal is Marc Hayek és Peter Kox nyerte.

Noha műszaki problémák hátráltatták a magyar versenyzőket a hétvége folyamán, Michelisz Norbert elismerően beszélt a Lamborghini Gallardo utcai változata alapján épített Super Trofeóról, amelyet 570 lóerős V10-es erőforrás hajt, így az autó nagyságrendileg kétszer olyan erős mint Michelisz eddigi versenyautói. Az összekerék-meghajtású autóval a magyar versenyző csaknem 255 km/h-s végsebességet ért el a célegyenes végén.

Interjú Michelisz Norberttel:

-Norbert, kérlek, foglald össze, mi történt a vasárnapi futamokon!

“A mai napom sajnos csonkán alakult. Nagyon sajnálom, mert úgy gondolom, hogy a második futamon is reális esélyünk lett volna nemcsak a dobogóra, hanem a győzelemért is harcolni. A délelőtti futamon az
első helyen váltottuk egymást, csak sajnos történt egy apró malőr, mert amint beültem az autóba, kigyulladt a bal első féktárcsa és az egyik pályamunkás odarohant, hogy poroltóval eloltsa a tüzet, ezzel
veszítettünk 35 másodpercet.”

-Hogyan értékeled a hétvégi eseményeket?

“Nagyon büszke vagyok a teljesítményünkre, mert a vasárnap délelőtti futamon összesen 21 másodperc volt a lemaradásunk a győztes autóhoz képest, ezért azt kell mondanom, hogy ha a boxban nem történik ez az apró hiba, akkor megnyertük volna a futamot. Ez hihetetlen nagy elégtétel nekem is, mert a hétvége előtt egy picit tartottam attól, hogy milyen lesz egy ilyen erős autóval menni.”

“Az autók, amiket eddig vezettem, az alulról karcolták a 300 lóerőt, ez meg alulról karcolja a 600-at, ráadásul négykerék-meghajtású, úgyhogy mindig különlegesség beülni egy ilyen autóba főleg annak
fényében, hogy nagyon sok lehetőségem nem volt menni nekem sem.”

“Összességében nagyon pozitívan értékelem nem csupán a mai napot, hanem az egész hétvégét, mert látszott, hogy minden futamon képesek vagyunk a dobogóért harcolni, és azt gondolom, hogy ez a legfontosabb.”

-Milyen érzéssel távozol a Lamborghini Blancpain Super Trofeóból?

“Különleges élmény volt vezetni az autót, mert néztük a telemetriai adatokat, közel 255 km/h volt a célegyenes végén a sebesség, 210-nél gyorsabban itt nem nagyon mentem még. Minden egyes féktáv a célegyenes végén, arról a tempóról külön élmény volt, a lassú részeken a hajtáslánc meg az erő következtében ahogy kigyorsít az autó egyszerűen fenomenális. A legnagyobb élmény számomra a nyers sebesség volt, amit az autó el tud érni az egyenesekben. Nagyon élveztem, és köszönöm a lehetőséget.”

(Zengő)