Michelisz az Automobili Lamborghini VIP vendégeként a hétvégén a Hungaroringen versenyez, ahol az idei első beugró lehet, aki dobogóra állhat.

A szombati edzésekkel, és a sorozat történetének első magyarországi futamával megkezdődött a Lamborghini Blancpain Super Trofeo hungaroringi programja, amelynek keretein belül két magyar pilóta is, a Túraautó Világbajnokságon a Zengő-Dension Team színeiben induló Michelisz Norbert mellett az FIA GT3-ban a Schubert Motorsportot erősítő Walter Csaba képviseli a hazai színeket. Egyikük sem versenyzett még Lamborghinivel, így az első futamot megelőző szabadedzés és időmérő edzés során a legfőbb feladat a tapasztalatok megszerzése volt.

Mindössze 8 perc választotta el Michelisz Norbertet, hogy a Lamborghini Blancpain Super Trofeo történetének első magyarországi futamán rögtön a dobogóra álljon.

Michelisz 1:51.592-ös idejével a második rajtpozíciót szerezte meg. A szabályoknak megfelelően a futamot váltótársa Giorgio Sanna, a Lamborghini vezető tesztpilótája kezdte meg. A 40 perc időtartamú versenyen Sanna egy rövid időre átvette a vezetést, majd a második helyen haladt az olasz Fabio Babini mögött. A pilótacserét követően a páros visszaesett az 5. helyre, de Michelisz azonnal a leggyorsabb versenyzővé vált a pályán, és 10 perccel a verseny vége előtt már ismét a 2. helyen haladt. Néhány kör erejéig úgy tűnt, hogy Michelisz esélyes lehet a futamgyőzelemre is, hiszen körről-körre közelebb került a későbbi győztes Cedric Leimer autójához, de a magyar versenyző műszaki hiba miatt 8 perccel a leintés előtt megpördült a 13-as kanyarban, és kénytelen volt a boxba hajtani versenyautójával, ahol feladta a futamot.

Interjú Michelisz Norberttel:

– Hogyan zajlott az első futam a pilótafülkéből nézve?

-“Számunkra elég jól alakult a verseny. A társam, Giorgio Sanna át tudta venni a vezetést a rajt után, aztán sajnos visszaszorultunk a második helyre, de az látszott, hogy a pilótacsere után meg volt a lehetőségünk arra, hogy felvegyük a versenyt a leggyorsabbakkal. Sajnos a futam vége előtt 8 perccel valószínűleg vagy a motorban vagy a váltóban elromlott egy alkatrész, ezért a 13-as kanyarban ahogy próbáltam fékezni és visszaváltani, olyan volt, mintha behúzták volna a kéziféket. Onnantól a motor átkapcsolt vészprogramra, és szerencsém volt, hogy egyáltalán vissza tudtam térni a boxba. Külön dolog utolérni valakit és külön dolog megelőzni, de ahogy hallottam, a kiesést megelőző körökben közel egy másodperccel voltam gyorsabb. 8 perc volt még vissza a futamból, úgyhogy a maradék 4-5 körben reális esélyünk lett volna nyerni. Még nincs semmi veszve, ha a hétvége további menetét nézzük. Van hátra két futamunk, ma Fabio Babiniék megmutatták, hogy a 7. helyről rajtolva
az 1. kör végén már vezettek, ez tartható nekünk is.”

-Mi a legjobb dolog a Lamborghini Super Trofeo vezetésében?

-“Nem nagyon vezettem még 300 lóerőnél erősebb autót, és bár a kanyartempó terén nagy különbség nincs a SEAT Leonhoz képest, egyenesben – ha nem tudnám a számadatot – talán még többre is becsülném az autó teljesítményét mint 570 lóerő. Mindegyik kigyorsítás fenomenális élmény, még nem szoktam hozzá teljesen, ezért a gyorsulás mindig egy adrenalin löket.”

-Csaknem egy év után ismét Magyarországon versenyzel, mit jelent ez
számodra?

-“Hatalmas élmény visszajönni a Hungaroringre. Ez volt az első pálya, ahol versenyautót vezettem, mindig kellemes élmény hazajönni ide. Az főleg sokat jelent, hogy nagyon sokan megállítanak a boxutcában és a Lamborghini sátornál, hogy autogramot kérjenek vagy fényképeket készítsünk. Ehhez nem igazán vagyok hozzászokva, de azt gondolom, hogy ez is azt mutatja, hogy jó irányban vagyunk, és remélem, hogy a jövőben is minden egyes alkalommal, amikor hazajövök versenyezni, hasonló élményben lesz részem.”

(Zengő)