Legalábbis sokan így gondolják, és vállalják a siketség fenyegető rémét, a hátulról érkező gurgulázásért cserébe. Ami városban még elviselhető az átlagos fül számára, de egy hosszabb autópályán megtett úton, karóba húzás a hallószerveinknek.

De nem kell félni, van megoldás, amivel a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad. A kipufogó rendszerbe építhető pillangószelep! Pofonegyszerű megoldás, elég a hátsó dob elé beépíteni egy szeleppel ellátott csonkot, a megfelelő elektromos irányítással, és máris kész a veszettül hörgő aszfaltszaggató, ami ha kell kiscicaként dorombol.

Több BMW modellre bukkantam, felvértezve a trükkös szelep technikával, és a felvételeket látva, hatásosnak tűnik a trükk, jó alternatíva lehet a halláskárosodás elkerülésére.

Itt a legújabb BMW 550i herélt zümmögését tölti ki élettel a filléres kütyü.


A következő BMW M3 pedig házilag készített “erősítőket” kapott, az egyik fórumra feltöltött képek alapján a teljes beépítést a tulajdonos végezte.
 

A mai agyontompított, kriptahangulatú autók esetén jogosnak tartom az átalakítást, nem azért vesz az ember vérbeli sportos modellt, hogy csak a fordulatszámmérő alapján lássa, elforog-e 8.000-ig, és így megmarad a nyugodt hosszútávú utak esélye is. Aki pedig az 1.3-as vérszomjas szörnyre tol kibelezett dobot, és rémes bádoghangon recseg végig a városon, annak nem pillangószelep kell, hanem pszichológus.