Már évek óta tart az autógyárak közötti versengés a Nürburgring alig több mint 20 kilométeres legendás aszfaltcsíkján. Ami tulajdonképp a világ legnagyobb vicce, hiszen állandóan változó körülmények között, különböző pilóták, különböző autókat terelnek körbe, így objektív eredményeket senki sem várhat.

Igazából presztízsharc, és marketing. Ha egy gyártó be akarja dobni a köztudatba legfrissebb modelljét, körbekergetik a ringen és máris tele a net a fotókkal, videókkal. A Ferrari esetében sincs másként, de ennek csak örülni lehet. Hiszen hány alkalmunk nyílni belülről hallania a leggyorsabb Ferrari az 599XX mesterien hangolt tizenkét tagú zenekarát?

Mert az olasz V12-es egyből a szívbe talál, nyers versenyhangon szól, búgó fogaskerékzajjal aláfestésként. Bizony itt törölték a tervezők agyából a hangszigetelés szót. Bizonyítani akarnak a maranellóiak, borsot törni a Porsche, Nissan GT-R, Lamborghini álltal uralt versengésben. Mindez sikerül is, hét perc alatti idővel 6:58:16-nál állt meg a stopper, ezzel az 599XX a leggyorsabb szériában gyártott autó a zöld pokolban.  Azaz lenne, merthogy ezt az időt slick gumikon futotta, és a Radical SR8 bőven gyorsabb nála.

A Ferrari a saját autóját utcainak titulálja, pedig ők maguk nem engedik közútra, csak versenypályán használhatják a tulajdonosok. Szintén a Ferrari versenyautónak titulálja a Radicalt, amely saját lábán érkezett Angliából a Nürbugringhez, utcai gumikkal.

Gonoszkodva lehet szőrszálat hasogatni, és csűrni csavarni, mégis a videó után hatalmába keríti az embert az ellenállhatatlan birtoklási vágy!