A felhozatal

A szerkesztőség részéről 3 izgalmas tesztautót, egy buggyt, illetve miniatűr versenyautókat prezentáltunk az eseményen. A festői Szent György-hegyen lévő Horváth pincében, a Balaton-felvidéki szőlőhegy lábánál gyűltünk.

PGO Bug Racer 500i (20 LE): A motorként(?) nyilvántartott minijárgány igazi élményautó. Igazi örömöt csak meglehetősen csúszós felületen tud okozni, szerencsére a bevezető út erre kiválóan alkalmas volt. A pihekönnyű váz és a hátsó hajtás eleve jó páros, ehhez jött hozzá a minden kátyút elnyelő parádés futómű.


Twingo RS (133 LE): A kis bitang annyira nem nyerte el a nagyérdemű elismerését. Fölöslegesen kemény, emellett gyöngécske autó. Egy Fiesta ST, illetve egy Swift Sport is tartózkodott a helyszínen. Lejjebb olvasható a Fiestához vonzódó olvasónk rövid elemzése.

Kellemes volt


Mercedes E350: Gyakorlatilag hozta a kötelezőt. Mérhetetlen kényelem, tökéletes úttartás. Kellően nyomatékos, erős motor.

Focus RS: Brutális teljesítménye mindenkit lenyűgözött. Sajnos nem a magyar utakra termett, a méretesebb úthibákat kegyetlenül megtorolja. Nagyon kell kapaszkodni a kormányba, sokszor éreztem, hogy ő más irányba szeretne menni. Észnél kell lenni, nagy felelősség 305 lóerőt birtokolni.

Következzenek alkalmi tesztelőink prezentációi a tesztautókról, illetve a találkozóról. Aki kedvet kapott volna, lent a cikk alján írja le élményeit!

Amolyan “gála”

A vörös (ör)dög

A vörös (ör)dög


A tali lényege röviden a személyes találkozó azokkal, akikkel egész évben együtt vagyunk, beszélgetünk, vitázunk. Amolyan “gála” ahol nincsen vita – veszekedés, inkább jó beszélgetés, jó fejek, jó kaja, jó hely, jó kocsik. Szóval minden, ami kell.

Magam részéről először is a Twingo-t próbáltam ki, hát izé ….. azért amikor kikapcsoltuk azt a hülye klímát, “jobbkedvű” lett a kiskocsi! Már majdnem leírtam teljesen, amikor Pappa-nak eszébe jutott, hogy klímát ki.
Sajnos sokszor erre nem is gondolok hirtelen és bekapcsolt klímával próbálok kocsikat aztán meg fikázom milyen gyenge (sztem tavaly a Leon klímája is ON volt, majd figyelek erre legközelebb, ahogy a rádiót is nyomom ki rögtön) – tarjáni

“Focus RS – Még utasként is libabőrös lesz az ember!”

A háttérben a Badacsony


Élmények: elsőnek a csodálatos mondhatni festői környezet az ami megfogott, pedig járok arra évente párszor körülnézni, mégsem vettem sosem a fáradtságot – már tudom nagy hiba volt. Érdekes volt találkozni ismert és sok ismeretlen emberrel, akik autós és egyéb témákban is jó beszélgetőpartnerek.

Sikerült kipróbálnom a Twingót, mely érdekes élményt adott, személy szerint kicsit nagyobb motorerőt vártam tőle. Viszont Mihály barátom így is rettegett mellettem a kis szörnyetegben, mert nagyon pattog rossz minőségű úton. (Ezekkel a kerekekkel) Érződik, hogy a “magyar” utakra fejlesztették. Hozzáteszem, összességében a kategóriájában jó vétel lehet annak, aki francia méregzsákot keres.

Kinél van a kulcs?

Kinél van a kulcs?


Mercedes E 350-nel is sikerült vezetnem egy kisebb karikát, melyben megfogott a csendessége és kifinomultsága. Igazából csak közhelyeknek hangzó szóáradatot tudnék vele kapcsolatban megfogalmazni- igaz, bevallom, nagy összehasonlítási alapom nincsen a kategóriájában.

Amit a végére hagytam, a Focus RS – iszonyat jól tol a gépezet – még utasként is libabőrös lesz az ember! Bődületes tartalékokkal rendelkezik így nemcsak a sofőrt, de a vele utazókat is vidámabb pillanatokkal ajándékozzak meg, mint méretben azonos, gyengébb társai.

hupsz: lemaradt astra h 1.7 chip (135LE körül) nagyon ment :-))) volt vele 1 gond, igaz az a többi próbált autóval is, vissza kellett adni :-))) – Pappa

Villámtesztek
Én sorrendben ezeket próbáltam:

  • Golf 1,4 TSI 140 LE: olyan mint egy átlag Golf, de a gázra lépve bárhol át lehet ugrani az országúton előttünk haladót.
  • Superb 1,4 TSI 122(?) LE: baromi jó tapintású bőrkormány, unalmas nagy bálna, tipikus utazóautó.
  • Twingo RS: jó kis őrültködős verda, pattog mint a gumilabda rossz úton, baromi jó lehet városban egy ilyen…persze 30 felett nem ajánlanám.
  • Accord 2,4: legjobb autó ez volt a talin szerintem. Szép, gyors, remek fékek és kormányzás. Fura volt a rendkívül vékonyka váltóbot.
  • Astra GTC 1,3Mjet chip 100Le: ebben teljesen otthon éreztem magam, nem kellett megszokni, mintha a sajátomban ülnék, pedig az japán és benzines:) – benaflek

“Külön köszönet Aki166-nak a finom marhanyak pörkölthöz”
Mi idén voltunk először talin, röviden összefoglalom benyomásaimat.

A helyszín csodálatos volt. Gratulálok apaárpinak a Horváth Pincéhez, az igényes, vendégváró és -szerető házhoz, gyönyörű a panoráma, Badacsony, Szigliget, Szent-György hegy szomszédságában, és az idő is kedvező volt.

Külön köszönet Aki166-nak a finom marhanyak-pörkölthöz, meg a többi fórumtárs által hozott finomságokhoz.

Látszott a társaságon, hogy az autókra vannak igazán kihegyezve, ami nem véletlen. Én végül csak a Honda Accord 2.4 -est próbáltam ki, míg az én autómat ketten.

Mennyiii?

Mennyiii?


Amit sajnálok, hogy csak kevés emberrel tudtam megismerkedni, beszélgetni, végül 5 nicknév gazdáját tudtam azonosítani, és csak két emberről tudtam meg kicsit többet. Azzal egyetértek, hogy a fórumon anonimok vagyunk, de egy személyes találkozón 15-20 ember bátrabban feladhatja inkognitóját.

Én pl. hoztam magammal egy csomag névjegykártyát, de nekem sem adott senki, tőlem sem kért senki, így bontatlanul hazahoztam. Arra gondoltam, ha ismerjük egymás foglakozását, más a megítélése a fóromon beírt véleménynek, meg a szakmában tálán még segíthetjük is egymás munkáját. De ez most elmaradt. Azt sem értem, miért kell a fényképeken rendszámot, arcot letakarni. Én csináltam 12 db fényképet. ha kapok egy e-mail címet, szívesen elküldöm bárkinek, teljesen szabad felhasználásra.

A festékrétegvastagság-mérést 3-4 autón elvégeztem, Eurotax értékelésre egyáltalán nem volt igény, de lehet, hogy csak korán jöttem el. Végezetül nagyon kellemes volt a tali, jövőre ismét szívesen elmegyek. – Vén Halász

A téma alaposabb kivesézéze ebben a topikban zajlik!

Képes beszámoló az alábbi galériában:

A Focus RS mindent vitt 1