Röviden – VW Tiguan Allspace
Mi ez?A 2016-ban bemutatott második generációs Tiguan hosszított, hétüléses változata
Mit tud?Kicsit hosszabb, kicsit tágasabb, mint az egyszerű Tiguan és rendelhető hét üléssel is
Mibe kerül?Az alap Tiguan Allspace 8 440 650 forintba kerül, a 150 lóerős, 1,4-es TSI motorral, hatfokozatú kézi váltóval, míg a legolcsóbb dízel változat 9 196 450 forint
Kinek jó?Akinek igazából egyterű kéne, de fél, hogy kiröhögnék vele a szomszédok, az vehet csak kicsit bénább, de sokkal divatosabb szabadidőautó-szerű hétszemélyest is

Mit csináljon egy autógyár, ha az emberek akkor is szabadidő-autóra vágynak, amikor igazából valami másra, mondjuk inkább egy hétszemélyes egyterűre volna szükségük? Hát tervezzen nekik óriási szabadidő-autót, hét üléssel. A Tiguan Allspace-szel a VW a sportos megjelenésű, 4×4-es hajtásképletű, hétszemélyes utasterű járgánnyal maxolta ki a sportos és összkerekes, de nem hétszemélyes Touareg és mezei Tiguan, valamint a se nem sportos, se nem összkerekes, de hétszemélyes Touran által lakott mátrixot. Valahogy így:

Mind lenyit

Külső

A hétszemélyes Tiguan Allspace megjelenése nem sokban különbözik a mezei Tiguantól. (Ami 2016-ban váltotta az első generációs modellt. Az akkori újítások, változtatások részletesen itt olvashatók.) A hosszban 4486-ról 4701 mm-esre nyúlt az autó, ez 215 mm pluszt jelent, tengelytávja 2787 mm-re nőtt, ami 11 centis gyarapodást jelent. 145 literrel nagyobb lett a csomagtartója is, amibe már 760 liternyi cuccot is be lehet pakolni. A Škoda Kodiaq-hoz képest valamivel hosszabb a Tiguan, de tengelytávban továbbra is a Kodiaq a jobb, egy egész centivel.

Szögletes, férfias vonalak a kétféle orrkialakítással is rendelhető Tiguan Allspace-en

A dizájnon nem sokat változtattak, az autó arca változott egy kicsit, de a komolyabb változások a B-oszloptól kezdődnek. A második ajtó hatalmasra nőtt, illetve a C-oszlop tövében lévő kis ablak vonalvezetése lett más, a korábbi egyenes alsó helyett enyhén emelkedő díszlik a sokszemélyes Tiguanon. A mezei ötszemélyes modellhez hasonlóan az Allspace is rendelhető 7 fokkal jobb első terepszögű orral, amihez extra alsó védőelemek is járnak. 106 mm-rel nőtt a hátsó túlnyúlás is, amitől a csomagtartó is érezhetően nagyobb lett.

A B-oszloptól jönnek a változások: nagyobb a hátsó ajtó és a kis ablak formája is változott

Belső

A Tiguan Allspace tényleg bitang tágas valami lett, 190 centivel a második sorban ugyanolyan kényelemben lehet pöffeszkedni, mint az elsőben. A harmadik sor azonban már csak gyerekeknek, vagy nagyon kurta felnőtteknek elviselhető. A második sorban ülők ugyan javíthatnak valamicskét a leghátsó helyre száműzöttek kényelmén, ha a 18 centis sínen tologatható üléssort önfeláldozóan egy kicsit előrehúzzák.

Vállban is széles az utastér

Sokkal jobb így sem lesz, de legalább a leghátsók lába megmarad. Jó hír, hogy 5+2 személyes felállásban is marad valami a csomagtartóból, ilyenkor 230 liternyi poggyászt lehet még bezsúfolni leghátra. Van hely a kiszerelt csomagtér-rolónak is, de a maradék hely elég darabos, zegzugos, nehezen használható ki maradéktalanul.

A csomagtartó befogadóképessége így alakul az ülések variálásával:

modell/üléskiosztásTiguan Allspace 5-üléses változatTiguan Allspace 7-üléses változatTiguan 5-üléses változat
Lehajtott második üléssorral1920 liter1775 liter1655 liter
A 2. üléssor mögött760 liter700 liter615 liter
A 3. üléssor mögött230 liter

Az utastér minősége hozza a VW-es standardot, a kapcsolók, gombok, kis izék ugyanott vannak és ugyanúgy működnek, néznek ki, mint a Tiguanban, vagy szinte bármelyik, tetszőlegesen kiválasztott friss VW-ben. Klassz anyagok, szép kivitelezés, kissé szögletes dizájn, de az egész korrekt, jól használható berendezés. A folyton telefonon lógók rengeteg USB-csatlakozó közül választhatnak, és a hátsó utasoknak még saját szellőzőrostély is jár a Tiguan Allspace-ben.

Civilizált, átlag VW-belső

A vezető előtt óriási, 31,2 centis képátlójú virtuális műszerfal terpeszkedik, amelynek információtartalma változtatható. Ha akarjuk, akkor hagyományos műszerfalként is tud kinézni, de ha kell, gigászi térképpé is válhat, ha a középkonzolon futó navigációs képernyő túl messze lenne.

A Tiguan Allspace variációi hét ülésre, illetve lehetetlen kiterjedésű poggyászokra:

Technika

A Tiguan Allspace motorválasztéka elég komoly, 150-től 240 lóerőig van itt minden, így táblázatba rendezve talán jobban áttekinthető. Tessék:

Benzines motorokVáltóHajtás
1,4 TSI (150 LE)6 fokozatú kézi váltóElsőkerék-hajtás
2,0 TSI (180 LE)7 fokozatú DSG4Motion
2,0 TSI (220 LE)7 fokozatú DSG4Motion
DízelmotorokVáltóHajtás
2,0 TDI SCR (150 LE)6 fokozatú kézi váltóElsőkerék-hajtás
2,0 TDI SCR (150 LE)7 fokozatú DSGElsőkerék-hajtás
2,0 TDI SCR (150 LE)6 fokozatú kézi váltó4Motion
2,0 TDI SCR (150 LE)7 fokozatú DSG4Motion
2,0 TDI SCR (190 LE)7 fokozatú DSG4Motion
2,0 TDI SCR (240 LE)7 fokozatú DSG4Motion

A lényeg annyi, hogy a mezei Tiguan 125 lovas motorja kimaradt a listából, 180 lóerő fölött pedig alapáras a duplakuplungos váltó, valamint a 4Motion fantázianevű összkerékhajtás is. A Tiguan Allspace választható közúti és offroad kivitelben is.

Vezetés

Szabadidő-autót vezetni általában nem túl nagy élvezet. Mármint a hagyományos értelemben. Ha viszont valaki tud annak is örülni, hogy magasabban ül a többieknél – bár lassan mindenki szabadidő-autóban ül, azt gondolva, hogy magasabban ül a többieknél – egy jól átlátható, mégis masszív autóban, akkor más a helyzet. Ha pedig valakit a kényelmes duplakuplungos automata váltó és a tengernyi vezetőtámogató rendszer is feldob, az boldog lesz egy jobban felszerelt, nagy Tiguanban. Gombjai, kapcsolói logikus helyekre kerültek és a kezelésük sem kíván semmiféle tudományos fokozatot.

LED-es lámpák világítanak hátul már a belépő modellnél is

A motorhang, szélzaj egyik motorváltozattal sem volt feltűnő, a tolatókamerával a rémesen szűk parkolóhelyekre is biztonsággal be lehet vele állni. Mindössze a futómű hangolása az, ami nem az igazi, valahogy egy SUV-tól nem ezt a pattogós, feszes működést várnánk el. Jó, cserébe lehet vele kanyarodni, de ki akar hat másik, sivalkodó emberrel kanyarogni. Lehetne inkább komfortosabb.

Költségek

A hétszemélyes Tiguan 1 344 000 forinttal drágább a normál változatnál – igaz, itt a belépő motor is erősebb, így nem csak a plusz centikre megy el ez a pénz -, ami így majdnem 8,5 milliós indulóárat jelent. Az alapfelszereltség is aránylag gazdag, fényezett lökhárítók, LED-es hátsó lámpa, fekete tetőléc, zöld hővédő üvegezés, bőr váltógomb-borítás, könyöktámasz elöl, hátul, belső tükör automatikus elsötétedéssel, biztonsági kerékcsavarok, elektronikus differenciálzár (EDS), Front Assist, City-vészfék funkció, ködfényszóró elöl, kanyarodási fénnyel, sávtartó rendszer, színes, 16,5 cm TFT-érintőképernyő, elektromos rögzítőfék, “Auto-Hold” elinduláskor automatikus oldással, LED-es nappali fény és multifunkciós bőrkormány is megtalálható benne.

A DSG váltó fokozatválasztója mellett a terepválasztó forgókapcsoló

A VW Tiguan Allspace és házon belüli alternatívái – A belépőmodell listaára, forint
Škoda Kodiaq 1,4 TSI (125 LE)7 043 650
SEAT Ateca 1,0 (115 LE)5 542 830
VW Tiguan Allspace (150 LE)8 440 650
VW Tiguan (125 LE)7 096 990

Értékelés

A hétszemélyes VW szabadidő-autó jó választás lehet azoknak, akiknek fontos a divat, de néha mégis szükségük van a megszokottnál több ülőhelyre, akár összkerékhajtással megbolondítva. Akik pedig ennyi emberrel lemerészkednének az aszfaltútról is, azok pedig kifejezetten örülhetnek a Tiguan Allspace-nek.

Ennyi a különbség a két Tiguan között

Mellette – Ellene
  • Férfias megjelenés
  • Tágas belső
  • Széles motorválaszték
  • Szűk harmadik üléssor
  • Kemény futómű

Szavazás

Hány pontosra értékelnéd a VW Tiguan hétszemélyes változatát, az Allspace-t?

403 szavazat - átlag: 7 (10-ből)

Hány pontosra értékelnéd a VW Tiguan hétszemélyes változatát, az Allspace-t?