Röviden – Nissan Micra 0.9 IG-T 90 N-Connecta
Mi ez?A Nissan kisautójának ötödik generációja, 2017-ben került piacra.
Mit tud?Feltűnő külsőt nyújt, izgalmas vezetéssel párosítva.
Mibe kerül?Az új Nissan Micra alapára 3 195 000 forint, turbós benzinesként N-Connecta felszereltséggel 4 294 000, a tesztautó 5 254 000 forint.
Kinek jó?Fiataloknak, maximum egy- vagy kétgyerekes családoknak, akik országúton ingáznak nem nagy távolságból.

Több mint 30 éve van piacon a Nissan Micra. Magyarországon azonban az 1993-as Év Autójának választott második generációtól vált ismertebbé, tömegmodell pedig a harmadik generációs Micra K12 lett. Ezt a legtöbben azonnal felismerik (a békalámpás modellről van szó), ám a negyedik generációt már kevesen tudják felidézni. Talán ennek is szerepe lehetett abban, hogy az ötödik generációs Micra formája bevállalós lett. 2016 őszén leplezte le a japán gyártó, majd mostanra a forgalmazás is megindult.

Mind lenyit

Külső

Elődjéhez képest jelentősen átalakult a karosszéria. Követve a többi kisautót, a Micra is négyméteresre nőtt. 17,4 centivel hosszabb, mint korábban. Eközben 8 centivel szélesebb, de 5,5 centivel laposabb az új generáció. Tengelytávolsága 7,5 centivel bővült. A kissé magas buborékból nyúlánk, dinamikus kiskocsi lett, de ez nem csak a méreteken múlik.

A 2017-es Nissan Micra a 2015-ös Sway tanulmány jegyeit ültette át sorozatgyártásba. A korábbi nőies vonalakat jóval élettelibb külsőre cserélték. Élek és vonalak mindenfelé, az egész karosszéria él. Agresszíven összefutó vonalak az orron és bumerángszerű lámpák hátul, a C-oszlop fekete betéte pedig azt a hatást kelti, mintha a tető csak lebegne a karosszéria felett.

A dinamikus külsőnek jót tesznek a hátrafelé szűkülő üvegek, de belülről ez jelentősen rontja a kilátást. Bunkerszerű érzés a hátsó ülésen utazni, a kis üvegfelületek a vezetőnek tolatáskor okoznak gondot. Szintén igen látványos a hátsó kilincs rejtett kialakítása, de 7-10 éves gyermekeim igencsak megküzdöttek minden alkalommal a magasra helyezett apró eszköz használatával. Az ajtók meglepően szépen csukódnak, mintha egy jóval nagyobb autóé lennének. Intelligens kulccsal a nyitás és a zárás is működik csak a kilincsek használatával.

A Micrához számos egyedi kiegészítő rendelhető, ilyenek a lökhárító fényes fekete betétei, de jutott belőlük az ajtók alsó részére és a visszapillantókra is. Mindezek jó összhangban vannak a fekete felnikkel. Ha valaki szeretné, rendelhet még fekete fóliázást a motorházra és a tetőre is. Az elemek más színben is választhatók.

Unalmasnak nem nevezhető az ötödik generációs Micra külseje

Bumeráng alakúak a hátsó lámpák

Belső

Kitettek magukért a tervezők az utastér kialakításával is. Vannak ugyan keményebb műanyagok az utastérben, de létüket ügyesen elfedik a különleges megoldások. Ilyenek az autó színét követő díszek az üléseken, vagy a műszerfalon és a váltókulissza körül elhelyezett betétek (műbőrből vagy szintetikus anyagból), amelyek hangsúlyos varrása jóval komolyabb autó benyomását kelti. Az összeszerelés precíz, nem lóg, nem nyiszog semmi az utastérben.

Követve a mai trendet, az autóban lévő sok funkció ellenére a középkonzolon kevés a gomb. A gombok átköltöztek a kormányra, illetve a 7 colos érintőképernyő menüjébe. Ennek működése gyorsan tanulható, a fő funkciók a képernyő körüli valódi gombokról érhetők el, majd utána kell a képernyőn pötyögni. A rendszer gyors, nincs késlekedés. A szellőzésvezérlés külön egység, átgondolt, egyszerűen kezelhető.

A műszeregység első blikkre nagyon egyszerű, két nagy óra, két kisebb mutatós résszel kiegészítve. Nem maradunk azonban információ nélkül, hiszen az órák között egy kis színes képernyőn sokféle adat megjeleníthető a kormányról elérhető menüben. A keréknyomás, fogyasztás, távolság stb. infókon túl a takarékos vezetéshez ideális váltófokozat és a táblafelismerő rendszer adatai is megjeleníthetők.

Világújdonságként egy érdekes hifit fejlesztettek a Bose segítségével. Különlegessége, hogy a vezetőülés fejtámlájába is került hangsugárzó, így a sofőrre optimalizált hangrendszert alkottak.

Világújdonság a fejtámlába szerelt hangszóró. Sokkal jobb hangminőséget vártunk tőle, mint ahogy szól

Rakodóhelyből van elég a kocsiban, a kesztyűtartó és az ajtózsebek méretét sem spórolták el és a kardánalagútba is szórhatjuk a kacatokat. A legérdekesebb a váltó előtti rész, ahol sok apró fénypont világítja meg a telefonnak, kulcsnak alkalmas részt. Itt találunk USB- és Aux- és 12 V-s csatlakozót is. Az új Nissan Micra csomagtartója 300 literes, ami átlagosnak mondható. Sajnos magas küszöbön kell átemelni a tárgyakat. A hátsó ülések ledöntésével bővíthető a tér, de a padló nem lesz sík, kb. 10 centis lépcső van benne.

Fura, de alapvetően mindössze négy utasnak jár fejtámla a Micrában, csak a legjobban felszerelt változat kap hátul középen is biztonsági eszközt. A méretnövekedés ellenére nem kiemelkedően tágas a Micra hátul, 178 centis magasságommal, a magamhoz beállított vezetőülés mögött, épp elfértem. A térdeimnél és a fejemnél is 1-1 centi hely maradt még.

Elöl nincs korlát, a magasabbak is jól elférnek, a kormány és a vezetőülés is tág határok között állítható. Az ülés sportosan leengedhető, oldaltartást elsősorban csípőtájékon kapunk, az ülések combtámasza puha.

Motor

Háromféle motorral kapható jelenleg a Nissan Micra. 1,0 literes benzines szívómotorral (73 LE), valamint két 90 lovas turbóval. Az egyik 1,5-ös sornégyes dízel, a másik 0,9 literes benzines, utóbbi szerepel a tesztautóban. A Renault-tól származó 898 cm3-es motor háromhengeres, hengerenkénti üzemanyag-befecskendezéses, a teljesítményt nemcsak turbó, de töltőlevegő-hűtő is segíti.

Alapesetben 90 lóerős a motor, amely mellé 140 Nm nyomaték társul, de rövid padlógázas gyorsításokra túltöltéssel 95 lóerőt, illetve 150 Nm-t enged a vezérlés.

Alapjárat közelében hallani a jellegzetes háromhengeres hangot, egyébként igen csendes

Vezetés

Nagyon kettős a turbós Nissan Micra vezetése. Ha visszafogottan akarunk autózni, az nagyon szomorú élmény. Egyszerűen nem akar haladni a kocsi. Finom gázzal indulva meg sem akar mozdulni, berezonál a motor és semmi. Azt az alapelvet, hogy csak akkor rakjuk vissza egyesbe a váltót, ha megáll az autó, abszolút el kell felejteni. Minden kereszteződés előtt vissza kell tolni egyesbe, különben azt kockáztatjuk, hogy beragadunk.

Bődületes a turbólyuk, 1500-as fordulat alatt semmi nincs és onnan is csak lágy szellő. A motor úgy 2300 körül kezd életre kelni és 2500-tól dolgozik igazán. Ha e felett tartjuk a fordulatszámot, akkor viszont indulhat a móka. Éppen ezért országúton van elemében a kocsi, ahol kihasználhatja a középtartományban lévő nyomatékcsúcsot és a viszonylag kis súlyt, így fürgén lehet vele autózni. Autópályán simán eléri a 130-as tempót, de e felett már nem valami virgonc, ide már kellene a nagyobb teljesítmény. Egyébként utazóautónak alkalmas a Nissan Micra, mert az utastér meglepően csendes, minimális szélzaj jelentkezik, de nem zavaró mértékben.

Folyamatosan pörgetve a motort mókás az új Nissan Micra vezetése. Kormányzása sportosabb az átlagnál, direkt és pontos, de még nem egy Fiesta vagy MINI. A sebességváltója átlagos úton, de gyorsan kapcsolható. Mindehhez pedig jó futómű társul.

A tesztautón 205/45 R17-es abroncsok voltak, amelyek eleve az átlagosnál stabilabbá tették, de megmutatták a futómű képességeit is. A felfüggesztés az abroncsok alacsony oldalfala ellenére jól csillapította az úthibákat, miközben kisebb oldaldőléssel lehet kanyarogni.

Ahogy a hasonló autók zöme, túl gyors kanyarvételkor a Micra is orrtolóssá válik, de ez eltüntethető. Menüből aktiválható (többet ki sem kapcsoljuk) a Trace Control (kb.: nyomtartás-szabályozás) névre hallgató rendszer, amely 0,4 g-s oldalgyorsulás felett az ívbelső kerekek fékezésével csökkenti az alulkormányozottsági hajlamot. Jelentem, működik. Egy körforgalomban keringve azonnal érezni a különbséget, ha ki-be kapcsolgatjuk a rendszert. Trace Controllal olyan, mintha mindig ideális íven fordulnánk, nem darálnak az első kerekek. A vezérlés egyébként arra is képes, hogy az autó lengéseit is csökkentse, ilyenkor az egy tengelyen lévő fékek használatával csillapítja a karosszéria mozgását úthibákon.

Az órák közötti 5 colos képernyőről sokféle infó leolvasható

Bután néz ki a 17 colos felni mögött a hátsó tengelyen lévő dobfék, de a fékhatás kellően erős

Költségek

Az autó kettőssége a fogyasztásban is megmutatkozik. Városban simán fogyasztott kilenc litert a kocsi, míg autópályás tempónál ez lecsökkent 5 liter környékére. Végül nagyjából 400 kilométer autópálya, 300 kilométer országút és 400 kilométer városi használat mellett 7,6 literes átlagot produkált a tesztautó. Egy modern motorral szerelt 1 tonnás kisautótól ez jóval több, mint ideális.

Az új Nissan Micra alapára 3 195 000 forint, 1,0 literes szívó benzinmotorral és Visia alapfelszereltséggel. A turbós motorral szerelt tesztautó az öttagú kínálat negyedik legmagasabb, N-Connecta felszereltségi szintjén áll, így a listaára 4 294 000 Ft. A minden autóban benne lévő 6 légzsák, elektromos ablakemelő, távirányítású központi zár, automata vészfékrendszer, automata fényszóró mellett az N-Connectához jár 16 colos könnyűfém felni, esőérzékelő, bőrbevonatú kormány, táblafelismerés, automata távolságifény-vezérlés, sávelhagyás-megelőzés, automata légkondicionáló, multifunkciós kormány, tempomat, 7 colos érintőképernyő és navigációs rendszer is.

A tesztautó ezeken felül nagyjából egymillió forintnyi extrát tartalmazott, mint a tolatókamera, a 360 fokos kamerarendszer, a Bose hifi, az intelligens kulcs, a metálfényezés egyedi díszítésekkel, a 17 colos felnik.

A Nissan Micra és jó felszereltségű vetélytársai – Listaár, forint
Škoda Fabia Style 1.0 TSi (95 LE)4 642 400
Suzuki Swift 1,0 GL+ (112 LE)
4 580 000
FIAT Punto 1.4 (77 LE)3 870 000
SEAT Ibiza 1.0 TSI Xcellence (95 LE)5 199 930
Peugeot 208 1.2 PureTech (110 LE)4 690 000
Renault Clio Energy Tce 90 Intense (90 LE)4 349 000
Mazda2 Revolution 1.5 G90  (90 LE)5 028 900
Toyota Yaris 1,33  Bi-Tone SensoSmart (99 LE)4 820 000
Opel Corsa 1.0 Turbo Cosmo (90 LE)5 160 000
Nissan Micra 0.9 IG-T 90 N-Connecta (90LE)4 294 000

Több mint 17 centivel hosszabb elődjénél, a tengelytávolság 7,5 centivel nagyobb

Értékelés

Mintha tiszta lappal indultak volna. Elődeihez képest a Nissannak sikerült teljesen más jellegű modellt készítenie a Micrából. Az édibédi forma búcsúzott, helyette a vezetési élmény lett hangsúlyosabb. Utastere modern és kényelmes, de jól jönne egy nagyobb szívómotor.

Mellette – Ellene
  • Izgalmas forma
  • Használható csomagtartó
  • Izgalmas vezethetőség
  • Sokféle vezetőtámogató rendszer
  • Gazdag felszereltség
  • Túl magas fogyasztás
  • Óriási turbólyuk
  • Nehezen átlátható karosszéria
  • Hiányzó hátsó középső fejtámla

Szavazás

Hány pontot ér nálad az új Nissan Micra 1.0, jól felszerelve?

243 szavazat - átlag: 6.4 (10-ből)

Hány pontot ér nálad az új Nissan Micra 1.0, jól felszerelve?