Röviden – Peugeot 5008 – 2017
Mi ez?Hétüléses szabadidő-autó a Peugeot-tól. Bár neve azonos a korábbi egyterűvel, a 2017-es 5008 teljesen új modell.
Mit tud?Remek minőségű utasteret kínál, amelybe a korábbi egyterű praktikumát ültették át. Tologatható, lehajtható ülések, tágas csomagtartó várja a felhasználót. A modern vezetéstámogató és kényelmi extrák is elérhetők.
Mibe kerül?A Peugeot 5008 alapváltozatába 130 lóerős, háromhengeres benzinmotor kerül, tervezett alapára 7 199 000 forint. A csúcsmodell dízel, több mint 11 millió az alapára.
Kinek jó?Ügyvezetőknek éppen úgy jó, mint családanyáknak. A futurisztikus műszerfal eldönti, hogy megkedveljük-e.

Napjainkban az egyterűek már nem annyira menő modellek, nem úgy a szabadidő-autók. Egyre több fogy belőlük, 2016-ban több mint 26 millió SUV-t adtak el világszerte, míg Európában közel négymilliót. A Peugeot is reagált a kihívásra, tavaly megújult a 2008, majd szintén 2016-ban érkezett az új 3008-as, most pedig itt az 5008. A hazai bemutatón ismerkedtünk tovább az autóval.

Külső

Bár az 5008 név már korábban is létezett, az új modellnek semmi köze a 2009-2016 között árult egyterűhöz, ez bizony egy szabadidő-autó. Megjelenését a függőleges orr, a nagy vízszintes motorháztető és a nyúlánk hátsó spoiler teszi egyedivé. A hagyományos halogén mellett természetesen full-LED fényszórók is rendelhetők.

Elkészítéséhez ugyanazt az EMP2-es padlólemezt használja a francia gyár, mint a 3008 esetében, de itt 16,5 centivel megtoldották a tengelyek között. A kocsi 4641 mm hosszú, 1844 mm széles, 1646 mm magas, tengelytávolsága 2840 mm.

A manapság megszokott fejlesztési iránynak köszönhetően az új 5008 elődjénél 95 kilóval könnyebb. Összehasonlítható motorváltozat esetén a Nissan X-Trailhez képest 100, a Škoda Kodiaqhoz képest 200, egy Opel Zafirához képest 300 kiló az előnye. A Peugeot 5008 alapmodellje 1310 kilót nyom.

Elődjénél 19 centivel hosszabb a Peugeot 2008. A tengelytávolsága 4641 mm

Belső

Az elődjéhez képest 11 centivel hosszabb tengelytávolság és a nagyobb túlnyúlás miatt születhetett meg ez a tágas hétüléses SUV, amelyben a második üléssorban a korábbinál 60 mm-rel nagyobb hely jut a lábaknak, a harmadik sorban pedig a fejtér bővült 21 mm-rel. A két hátsó ülés nem csak a padlóba hajtogatható, de ki is vehető és könnyebbek is, mint sejtenénk, csak 11 kilót nyomnak egyenként. A jobban felszerelt modellekben az anyósülés is lehajtható, így 3,2 méteres tárgy is szállítható. A második sorban három különálló ülést találunk, amelyek egyenként csúsztathatók, háttámlájuk állítható, mindegyikhez tartozik Isofix-csatlakozó, így gyereküléseket is könnyen rögzíthetünk.

Bár a modell ötszemélyesként is elérhető, vélhetően viszonylag kevesen vesznek majd ilyet, mivel 300 000 forint a plusz két ülés felára, ami nemcsak az üléseket jelenti, hanem egy extra szellőzőrendszert is leghátulra.

Csomagtartója 780 literes, 100 literrel tágasabb, mint az előző generációs 5008-é, ha a két hátsó ülés a padlóba van hajtva.

Persze a vezetőről sem feledkeztek meg a Peugeot-nál, itt is a 3008-nál megismert futurisztikus kialakítás köszön vissza. A szériaautók közötti legkisebb kormány, a magasra helyezett, 12,3 colos digitális műszeregység, a 8 colos központi képernyő, a zongoraszerű billentyűzet teszi igazán különlegessé az utasteret. Utóbbiakkal közvetlenül elérhetők a legfontosabb kényelmi és biztonsági funkciók, mint a hifi, a klíma, a navigáció, a telefon stb.

Rendkívül igényes, jó anyagokból épített belsőt találunk az 5008-ban. Nem akar prémiummodell lenni a kocsi, de belső kialakítása már közelít ehhez, valódi fa és nappabőr is segít ebben. Olyan extrákra költhet a tulajdonos, mint a Focal-hifi, a nyitható panorámatető, a vezeték nélküli telefontöltő, a masszázsfunkcióval ellátott ülés.

Remek minőségérzetű az utastér. Menet közben igen csendes a belső

Négykerék-hajtás nincs az 5008-hoz, a kapaszkodóképességet az Advanced Grip Control-nak nevezett elektronikus kipörgésgátló rendszer javítja. Különféle alapbeállítások választhatók a forgókapcsolóval

Motor

Magyarországon kétféle benzines és négyféle dízelmotorral (helyesebben teljesítményszinten) kerül forgalomba a Peugeot 5008. Benzinesből háromhengeres 1,2 (130 LE) és négyhengeres 1,6 (165 LE) liter hengerűrtartalmúak választhatók. Az 1,6-os dízelmotor 100 és 120 lóerős teljesítménnyel, a 2.0 HDi 150 és 180 lóerővel kerül a modellbe. Mindkét benzines kérhető hatfokozatú automata váltóval is a kézi váltó helyett, a dízeleknél a 100 és a 150 lóerős csak kézi váltóval, a 180 lóerős csak automatával választható. az 1,6 BlueHDi 120 mindkettővel. A GT változat a leggyorsabb, 208 km/órára képes.

Négykerék-hajtás nincs az 5008-hoz, a tapadást az Advanced Grip Controlnak nevezett elektronikus rendszer javítja. A motorvezérlés hangolásával és a fékek használatával igyekszik a maximális nyomatékot az útra vinni.

Természetesen széleskörűen kínál vezetéstámogató eszközöket az 5008, így az automatikus vészfékező rendszer, az ütközésveszélyre figyelmeztetés, a táblafelismerés, az adaptív tempomat, az aktív holttérfigyelő, az aktív sávtartó, a parkolássegéd, a 360 fokos kamera stb. is elérhető.

Három különálló ülés kerül a második sorba. Csúsztathatóak, dönthetőek

Milyen vezetni az 5008-ast? A külföldi menetpróba alkalmával már autóztunk vele, ide kattintva azt is elolvashatod, amíg a hazai tesztautók hozzánk nem kerülnek.

Felszereltség

Összesen ötféle változatban készül jelenleg a Peugeot 5008. A fő csapást három felszereltségi szint (Access, Active, Allure) adja, értékkínálatban ezek felett van a GT Line kiadás, illetve a GT változat.

Már az alapváltozatban is sok kényelmi felszerelés található, hat légzsák, elektromos ablakok, tempomat, táblafelismerés, 17 colos könnyűfém felnik. Klíma is van, igaz csak manuális kivitel. A közepes változatok 590 ezer forinttal kerülnek többe, ezért a pénzért már kétzónás automata klíma, sávelhagyásra figyelmeztető, ködfényszóró, állítható magasságú utasülés, bőrborítás kormány, automatikus fényszórók és ablaktörlők, elektrokróm belső tükör is járnak.

 

Sokféle vezetőtámogató rendszert kínál a Peugeot 5008

Költségek

A Peugeot 5008 alapváltozatába 130 lóerős benzinmotor kerül, amely tervezett alapára 7 199 000 forint, de a bevezetéskor rögtön 600 000 forintos kedvezménnyel lehet megvenni. A csökkentett áron felül, felár nélkül kerül a modellekbe a hátsó két ülés és az 5 év/100.000 km garancia.

Ez az akció minden változatra igaz. A 120 lóerős dízel modellt, közepes felszereltséggel 8 359 000 forintos listaáron kínálja a márka. A szintén automata 180 lóerős dízel GT 11 749 000-be (-akció) kerül. Az első autók már megérkeztek egyes kereskedésekbe, de a forgalmazás igazából augusztusban indul meg, de már rendelhető a kocsi.

Az új Peugeot 5008 tervezett árlistája

FelszereltségTípusTeljesítményListaár Ft
Access1.2 PureTech130 LE7 199 000
Access1.6 BlueHDi100 LE7 349 000
Access1.6 BlueHDi120 LE7 76 9000
Active1.2 PureTech130 LE7 78 9000
Active1.2 PureTech EAT6130 LE8 239 000
Active1.6 THP EAT6165 LE8 767 000
Active1.6 BlueHDi100 LE7 939 000
Active1.6 BlueHDi120 LE8 359 000
Active1.6 BlueHDi EAT6120 LE8 809 000
Active2.0 HDi BlueHDi150 LE8 899 000
Allure1.2 PureTech130 LE8 239 000
Allure1.2 PureTech EAT6130 LE8 689 000
Allure1.6 THP EAT6165 LE9 217 000
Allure1.6 BlueHDi120 LE8 809 000
Allure1.6 BlueHDi EAT6120 LE9 259 000
Allure2.0 BlueHDi150 LE9 349 000
GT Line1.6 THP EAT6165 LE9 917 000
GT Line1.6 BlueHDi120 LE9 509 000
GT Line1.6 BlueHDi EAT6120 LE9 959 000
GT Line2.0 BlueHDi150 LE10 049 000
GT2.0 BlueHDi EAT6180 LE11 749 000

EAT6= automata sebességváltó

Értékelés

Mellette – Ellene
  • Tágas utastér
  • Nagy csomagtartó
  • Izgalmas műszerfal
  • Remek minőség
  • Takarékos motorok
  • Nincs összkerékhajtás
  • Egyes motorok csak kézi vagy automata váltóval választhatók
  • Szokást igénylő pici kormány

Hány pontot érdemel szerintetek a Peugeot 5008

503 szavazat - átlag: 8.1 (10-ből)

Hány pontot érdemel szerintetek a Peugeot 5008